Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."


https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023
 
Last edited by a moderator:
Op een of andere manier had ik verwacht dat deze zou komen, als het waar is tenminste. Ik hoop het wel want de echt goede clonen zoals de RE din 303 of de Avalon vind ik te duur en de andere net niet goed genoeg. Ik hoop dan wel op wat extras zoals een delay en galm en distortion en wat uitbreiding van de sequencer, zonder verder te veel af te wijken van de originele.

ik betwijfel echter zeer dat hij nu bij de NAMM al komt aangezien Behringer meestal eerst nog een jaar de hype op gang helpt. Zo snel een nieuw product zou me verbazen. Het is geen Roland.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien hebben ze geleerd uit de kritiek op hun aanpak van alles een jaar op voorhand te teasen en het na de release amper of helemaal niet op tijd en in voldoende aantallen in de winkels te krijgen...en hebben ze nu voor de verandering een paar containers met 303-clones klaarstaan?
En CV over de meeste parameters zou wel mogen van mij...
 
Zoals Skantate onder het Amazona-artikel al opmerkt:
Ich glaube es soll im Text „RD 303“ heißen. (<-- in Aufzählung der RD Klone)
 
Als dit waar is, ben ik erg benieuwd. Kijken of Behringer een betere clone kan maken dan Roland zelf met hun digitale remakes.
 
Laten we hopen dat deze beter klinkt dan hun 101 poging (van wat ik er tot nu toe van gehoord heb dan).

ik heb net goedkoop een 101 op de kop getikt, overgenomen van iemand die vast van de behringer overtuigd is ;)

maar ff ontopic: gaat roland hier niks tegen doen? de boutique tb03 ligt toch nog gewoon in de winkel?
 
Juist. Zelfs als ze niet teasen wordt er gespeculeerd. Mss staat er gewoon een tb303 voor hun eigen pret.
:Z
 
op de vorige NAMM (en Superbooth? slecht geheugen lol) hadden ze als sequencer een BSP staan; over "dikke crisis" gesproken zeg lol...hey Uli laat je mensen eens een deftige sequencer ontwikkelen ipv spul vd concurrentie te gebruiken...
 
op de vorige NAMM (en Superbooth? slecht geheugen lol) hadden ze als sequencer een BSP staan; over "dikke crisis" gesproken zeg lol...hey Uli laat je mensen eens een deftige sequencer ontwikkelen ipv spul vd concurrentie te gebruiken...

Maar als ze zelf geen sequencers maken is het toch geen concurrentie? :D Of mag Google ook geen Chromecast demonstreren totdat ze zelf TVs maken?
 
Check Behringer sequencer hieronder... nou ja.. qua authentieke hardware dan :) Maar is de sequencer al niet in veelvoud gemaakt door iedereen? :D

 
Bij sequencers kan je toch vaak kiezen tussen betaalbaar of uitgebreid, en dit lijkt me nu eens bij uitstek een apparaat waar Behringer erg veel bang for the buck kan leveren.

Maar mogelijk vinden ze het teveel software en te weinig hardware om hun unique selling point uit te buiten.
 
Roland kan er niets aan doen want de patenten zijn verlopen. Roland kiest voor digitale remakes en die klinken - dat ik dat ooit zou zeggen! - eindelijk overtuigend analoog. Ik vind de TB-303 overigens een zwaar overschat instrument. Ik was er midden tachtiger jaren gauw op uitgekeken en blij dat ik hem met 10 gulden winst voor 110 kon verkopen. De koper maakte o.a. house, al bestond the term toen nog niet. Maar goed, er zijn er genoeg die het met me oneens zijn en graag een goedkope kloon van Herr Uli op de kop willen tikken.
 
Ik was er midden tachtiger jaren gauw op uitgekeken en blij dat ik hem met 10 gulden winst voor 110 kon verkopen. De koper maakte o.a. house, al bestond the term toen nog niet.

Wel heel bijzonder dat die koper mid jaren 80 dus de muziek maakte die de hele wereld op zijn kop zou zetten eind 80ies. Hoe ben je er in de jaren er op volgend achter gekomen dat wat hij toen maakte uiteindelijk als house bestempelt zou worden? Je hebt wel meegeholpen aan een flink stukje geschiedenis!!
 
Roland kan er niets aan doen want de patenten zijn verlopen. Roland kiest voor digitale remakes en die klinken - dat ik dat ooit zou zeggen! - eindelijk overtuigend analoog. Ik vind de TB-303 overigens een zwaar overschat instrument. Ik was er midden tachtiger jaren gauw op uitgekeken en blij dat ik hem met 10 gulden winst voor 110 kon verkopen. De koper maakte o.a. house, al bestond the term toen nog niet. Maar goed, er zijn er genoeg die het met me oneens zijn en graag een goedkope kloon van Herr Uli op de kop willen tikken.

je hebt gelijk het is een zwaar overschat instrument..... en zeker als je naar zijn specs kijkt......
MAAR wat kan je dat grijs klein monstertje laten schreewen,stuwen, janken bleepen wobbelen.
 
Wel heel bijzonder dat die koper mid jaren 80 dus de muziek maakte die de hele wereld op zijn kop zou zetten eind 80ies. Hoe ben je er in de jaren er op volgend achter gekomen dat wat hij toen maakte uiteindelijk als house bestempelt zou worden? Je hebt wel meegeholpen aan een flink stukje geschiedenis!!

We wisselden elkaars muziek uit en dat kon ik later eenvoudig vergelijken met de house die begin jaren negentig opkwam. Maar zo gek is het niet. Veel stromingen zijn ontstaan uit de beperkingen en de mogelijkheden van de instrumenten. Ik zelf ben te melodieus en theoretisch ingesteld om house te kunnen maken, maar muzikanten die hierdoor niet werden gehinderd, konden buiten de hokjes denken en produceren.
 
Back
Top