Reason 2.0 is uit, en kan geleverd worden

Eindelijk is ie er. Of er nou ontzettend veel veranderd is kun je hier lezen: http://www.propellerheads.se/products/reason2/frame.html

maar volgens mij is het alleen die nieuwe graintable synth + nieuwe sampler + de opgepoetste sequencer.

De demo kun je hier downloaden:
http://www.propellerheads.se/downloads/demos/main.html

malstrom_50.jpg
nnxt_40.jpg
 
Last edited by a moderator:
ALLEEENNNN?? ;)
ik ben al een tijdje bezig met Reason 2, enne ik kan je vertellen dat die Malstrom alleen de update al waard is...wat een VETTE bak..combi van granular en wavetable synthese..met superfreaky filters erbij enzo....en het mooie is dat er bv voor de filter secties een soort overdrive/saturation stage zit, die z'n eigen audio inputs heeft, waardoor je de audio van andere modules daardoor kan jassen....verder kan je ook verschillende parameters van de malstrom met externe audio moduleren (AM)..

wat ook top is in Reason 2 is dat alle LFO's nu te syncen zijn aan je project tempo....

het loskoppelen van de sequencer is idd mogelijk, en daardoor kan je em nu ook zo groot sizen als je maar wilt..veel handiger....zitten ook wat extra tooltjes bij...

de nieuwe sampler is echt heel mooi....layering enzo zit er allemaal in, met een aantal macro-knoppen voor als je niet echt de diepte in wilt....je kan em automatisch samples laten pitch-detecten en mappen...de sampler eet ook Soundfonts.....er komt nog een conversie tooltje voor Akai samples....

er zit ook een nieuwe CD-rom bij met orchestral samples...klinkt erg goed, vooral de strijkers die fijne disco riffs spelen zijn super ;)

al met al zeker de moeite waard!

Olaf
 
OK dan, ja ik vond het niet echt zo heel veel update materiaal, maar nu ik de demo gedownload heb, die synth is serieus schitterend. Sampler ziet er ook allemaal indrukwekkend uit.
Ik ben niet echt zo'n Reason figuur, maar ik ga het zeker proberen.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zit nu op mn werk (stage, laatste 2 dagen :D ) onder het genot van een bak :koffie: even die demo mp3's te luisteren. Heerlijk! Wat vreselijk gaaf. Mijn verwachtingen omtrend de Malstrom zijn hoog. Daar komen zo te horen vette en ranzige geluidjes uit.

Wat ik blijf missen is een fatsoenlijke appregiate functie. Die heb ik in de specs nog nergens kunnen ontdekken. Met de Matrix kom je een end hoor, maar ja ;)
 
Back
Top