Gezocht: Akai off-white gear

Status
Please reply by conversation.

steviejay

Ingeburgerd
Lid sinds
27 december 2018
Berichten
55
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben een ontzettend fanatiek verzamelaar van de oude Akai off white lijn. Ik ben al een behoorlijk eind op weg, maar om mijn gedroomde studio set up compleet te maken ben ik op zoek naar de volgende modellen (vanzelfsprekend zowel optisch als technisch in goede staat):

* Akai MPX 820 (2x)
* Akai PEQ 6 (2x)
* Akai ME 30PII
* Akai XE8 (liefst inclusief losse kaarten)
* Akai MB 76
* Akai MG 14D (inclusief ML14D en evt tapes)
* Akai XR 10
* Akai GX 912
* Akai EX (de gehele serie behalve de enhancer)
* Akai VX600

Wie o wie heeft nog iets staan waar die eigenlijk niets meer mee doet, je maakt mij er heel blij mee in ruil voor een redelijke vergoeding!

Ook ben ik op zoek naar iemand die mij in de toekomst kan bijstaan in onderhoud van deze apparatuur op locatie, het zal dan met name gaan om displays vervangen naar LED (rotte inverters) (ook van samplers, MPC en toetsen al in mijn bezit) in ruil voor een vergoeding en goede koffie.

Alvast hartelijk dank!
 
En last but not least...

* Akai MX 76 (ruilen voor mijn MX1000 inclusief PM76 Piano Card)
 
In ieder geval bedankt voor je reactie! Ik heb al een ME80P op de midi uit vanuit de MPC60, maar wil graag nog “een klein broertje” hiervan voor de midi in van de MPC. Voor zover ik weet heeft de 30PII net wat meer opties, vandaar:).
Er zijn wel wat mooie catalogussen van Akai van rond die tijd op het net te vinden, leuk spul. Als ik mijn setup compleet heb zal ik zeker eens eenfoto posten, het begint echt al ergens op te lijken, en bijna alle outboard heeft een soort instant recall via Midi. Zo blijft het OTB mixen nog enigszins efficient:)
 
De zwarte lijn met ondere andere de ME10D Midi Delay, ME15F Midi Dynamic Controller en de ME20A Midi Arpeggiator zat er inderdaad vlak voor, rond de S612 en AX80. Zat nog wel een kleine crossover tussen in 1986, de MG1214 en MG1212 bijvoorbeeld zijn in beide kleuren geproduceerd onder een ander typenummer.
 
Voor zover ik weet niet nee. Ik kwam er wel achter dat er van de VX90 een nog zwart prototype rondzweeft, hoewel het eerder een rackversie van de AX80 dan de AX73 lijkt te zijn.
 
Dit kwam ik ook nog tegen in een product lineup richting de Music Trade Fair in Frankfurt:

Akai 1986 Lineup.jpg


Further products from Akai are the MIDI Recorder and System Controller. The CPZ1000 MIDI Recorder and RZ1000 Keyboard Unit are sold as a package and offer a capacity of 50,000 notes shared between 16 tracks, with a total of 999 bars per track. Three MIDI Ins are provided to allow three simultaneous tracks to be recorded in Real-Time, and a Step-Time mode is also included. All sequence information may be stored on 3.5" floppy disk.

Additional features of the CPZ1000 are sync-to-tape and an RS232C computer interface which is provided for synchroniser control of VTR and multitrack machines via the built-in SMPTE timecode generator.

Ik vermoed dat dit nooit echt in productie is gegaan (net als de Akai MWS76), de S900 wordt in hetzelfde artik el ook met veel meer features aangekondigd dan waarmee die uiteindelijk op de markt kwam.
 

Attachments

  • Akai 1986 Lineup.jpg
    Akai 1986 Lineup.jpg
    72 KB · Bekeken: 147
Heb je een X7000 12bit samplekeyboard? Lekker filter, fijne Keys, strakke looks...

​​​​​
 
Heb al S950’s icm met een VX90 en een MX1000 en ben daarnaast een beetje huiverig voor die Quickdiskdrives. Behalve dat het leuk zou zijn voor de verzameling zie ik niet echt in wat het aan de huidige set up zou toevoegen. Wel een gaaf ding overigens! Die MX76 heb ik nog wel een zwak voor ipv die MX1000 overigens:).
 
Op Marktplaats.nl staat een Akai PEQ-6 te koop voor maar 25,- Euro, Onder rubriek Samplers met aanduiding Div Studio apparatuur van Paul Hendrix.
Had er ook interesse in maar ben zelf ook aan het ruimen....
 
Puur uit nieuwsgierigheid: ga je er ook muziek mee maken? Ik heb soms ook wel eens het idee om oude spullen te gaan verzamelen uit nostalgische overwegingen, maar ik vraag me dan gelijk af of je er ook nog echt muziek mee gaat maken of dat het ergens op een schap eindigt. Het is super leuk spul allemaal maar het soms wel erg spartaans om mee te werken.
 
Muziek ermee maken en mixen voor anderen is absoluut de insteek ja, hoewel nostalgie ook zeker meeweegt.
Omdat ik in mijn beroep al dagelijks in Pro Tools werk wil ik de PC voor muziek eigenlijk juist mijden. Daarnaast had ik al veel van deze Akai serie staan waar ik altijd fijn mee heb gewerkt en zo is het idee ontstaan om een standalone Akai studio te bouwen.
 
Status
Please reply by conversation.

Vergelijkbare discussies

Back
Top