Alex921 - Schedels

De sound is best aardig, maar qua opbouw valt er nog veel te verbeteren. Gouden tip: plak eens wat favoriete nummers in je daw (per stuk uiteraard) en analyseer de opbouw door hem proberen na te maken. Daar leer je zo ongeloofelijk veel van. Is niet altijd leuk (pionieren is leuker), maar geeft uiteindelijk toch heel veel voldoening als je jouw eigen werk ziet groeien.
Ja, daar schijn je een hoop van te leren inderdaad, heb het ook een paar keer geprobeerd. Maar ga het zeker nog 'ns proberen!
 
Goed sferisch, beeldend. Er is verder al veel gezegd waar ik het mee eens ben, bijvoorbeeld rond te repetetieve drums en het einde. Neemt niet weg dat ik het pakkend vind.

ondanks dat zijn de sounds wel leuk gedaan.
het einde inderdaad zoals geschreven is wel wat apart vergelijking met de rest.
maar dat einde kan ik wel waarderen want het klonkt wel goed.

Zoals erwinn aangeeft, rauw en puur. Het is wat statisch, maar wel prettig om naar te luisteren wat mij betreft.

Dat einde vind ik een beetje abrupt, maar verder roept het wel een lekker sfeertje op!

Geluid is dik in orde en juist die variatie die op het einde komt, had er eerder in gekund.
Verder past het prima in z'n genre en ik weet hoe fijn het is om eindelijk iets af te krijgen, maar voor deze contest vind ik het net niet spannend genoeg.

Goed sferisch, beeldend. Er is verder al veel gezegd waar ik het mee eens ben, bijvoorbeeld rond te repetetieve drums en het einde. Neemt niet weg dat ik het pakkend vind.

Al wat eerder is geschreven eigenlijk..... Staat genoteerd.

Erg bijzondere track.
Vind de drums en baslijnen erg fijntjes.
Deze track mag er zijn.


Gave pads zitten hier in zeg. Qua sfeertje een beetje jaren 90 Tresor/Basic channel feel. Iets spannendere opbouw en betere mix zou dit wel goed doen.


Leuk om te horen dat het toch wel een beetje aanslaat :P Thanks allemaal.
 
Laatst gewijzigd:
Hey thanks. Ik ben best benieuwd wat je met het geheel wat swingender maken mbv subtiele compressie? Een compressor gebruik ik dan ook niet zo vaak, ik zorg meestal gewoon dat de levels op volume gebied goed staan. Of bedoel je sidechainen? Meestal vind ik dat te 'gelikt' klinken en heb het bij deze track ook niet gedaan. Wellict doe ik het extreem of is mijn techniek niet goed. In ieder geval ben ik benieuwd wat je precies bedoelt :)

Side-chainen kan ook heel subtiel
worden toegepast. Wat ik daarentegen zelf vaak doe is alle drums naar 1 bus sturen en daar dan heel licht wat compressie op toepassen. Zodat je het net hoort. Dan gaat het geheel net wat meer 'leven'. Zonder dat je hele mix daardoor wordt beïnvloed. Het is een kwestie van smaak hoor. Ik vind je levels trouwens erg mooi zo!
 
Side-chainen kan ook heel subtiel
worden toegepast. Wat ik daarentegen zelf vaak doe is alle drums naar 1 bus sturen en daar dan heel licht wat compressie op toepassen. Zodat je het net hoort. Dan gaat het geheel net wat meer 'leven'. Zonder dat je hele mix daardoor wordt beïnvloed. Het is een kwestie van smaak hoor. Ik vind je levels trouwens erg mooi zo!

Oké, goeie tip, die kende ik nog niet. Kende wel de methode om de drum bus naar een kanaal te sturen en vervolgens te compressen tot er geen dynamiek meer in zit. Ik gebruik trouwens gewoon de compressor uit ableton, prefeer jij dit ook of kies je liever voor een externe compressor?
 
Oké, goeie tip, die kende ik nog niet. Kende wel de methode om de drum bus naar een kanaal te sturen en vervolgens te compressen tot er geen dynamiek meer in zit. Ik gebruik trouwens gewoon de compressor uit ableton, prefeer jij dit ook of kies je liever voor een externe compressor?

meestal werk ik met Logic of zelfs Reaper, die hebben zelf al hele goede compressors. Daarnaast gebruik ik de MJUC plug-in van Klanghelm. En de comressor in Ozone Elements. Heb nooit met een hardware compressor gewerkt, maar daarover zijn vast experts aanwezig op het forum :-)
 
Niet geheel mijn stijl, dit duistere hoekje maar qua stijl klopt het allemaal.. Drums vind ik erg lekker.. lekker oldskool.. wordt tijd dat ik mijn 909 weer eens aansluit :)
 
Back
Top