mrdrBobo - N3tNeutrality

Mrdrbobo

harmoneus
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
127
Locatie
DenHaag/Rdam
Eindelijk eens meegedaan na jaren alleen maar geluisterd te hebben. Ben heel benieuwd naar de reacties en naar de andere inzendingen.

 
Dope! Ik heb 4 minuten lang erop gerapt. Ja ik weet het dat is niet logisch but it happened en het voelde goed haha
 
Geen problemen met de opbouw en speech.. hoort bij de opbouw, lekkere vibe. Interessant voor mij is de compositie en dat zit goed. Lekkere solo ook :mega:
 
Ik ben het eens met Exo. Een goeie speech vinden is best moeilijk. Het moet een goede spreker zijn met een goede stem en het onderwerp moet goed zijn. De drumpartij vind ik vet (met name bassdrummetje op 2:44). Ben je soms drummer? Nog een miereneuk detail: dat foutje op 0:47 stoorde me een beetje.
 
Mooie inzending. Misschien niet eentje die de hele dag in m'n hoofd blijft hangen, maar dat is maar beter ook. Goeie mix.

John Oliver heeft twee stukken gedaan over net neutrality. Misschien leuk om eens op te zoeken.
 
Goeie, originele track met een onheilspellend begin.
Mooie progressie ook bij 1.30!
Ik vind die speech heel goed erin passen.
En de compositie als geheel trekt me wel in ieder geval.
Vanaf 3.10 met de lead en de drums wordt het wel heel vol, misschien wat te nadrukkelijk in de mix voor mij.
Maar vooral de originaliteit doet het 'm, lekker geluisterd.
Hier gaat een stem naartoe.
 
Die speech komt me bekend voor.. had Jarre die niet ook ergens gebruikt? kan me vergissen. Ben alleen nooit zo fan van speeches, omdat het een nummer te veel kleurt op een manier anders dan muzikaal. Het is voor mij mooier als een nummer op eigen benen kan staan.. maar anyway.. verder is het een lekker nummer!
 
Thema is o zo relevant heden ten dagen/ laid back melodieuze track!
In feite staat het thema en de muziek een beetje haaks op mekaar, bedoel er is weinig laid back aan heel dat Big Brother ondergaan.:D
Prima inzending.:okdan:
 
Oeh, dit is een lekkere tune, zeg!
Dat loopje aan de zijkant kriebelt wat aan m'n oor, maar gezien het verder prachtige geluidsbeeld, snap ik dat hij vooraan wel goed tot z'n recht komt.
Nummer bouwt lekker op en blijft interessant omdat het steeds een beetje verandert.
Niks op aan te merken, deze komt in m'n persoonlijk top-5 van deze contest.
 
Heel mooi sferisch intro neergezet. De(ze) vocals hadden voor mij niet gehoeven, vind het er niet echt bij passen (NB ik schrijf mijn feedback voordat ik de rest lees, en ik ben dus niet de enige zo te lezen). De muziek zelf vind ik wel heel goed gedaan, lekkere groove en mooi akkoordenschema/arrangementen.
 
Enorm veel dank iedereen voor de reacties. Ik heb er echt veel aan, zo kom je verder. Zit al jaren te klooien met (eerst) Cubase en (nu) Ableton, maar er kwam nooit een af nummer uit mijn handen, ik had echt een deadline nodig. Ik heb veel boxjes, zoals Shruthi, Blofeld, Axoloti, PreenFM2, maar deze heb ik geheel in Ableton gemaakt, met wat samples van de BBC, een standaard drumrack, FM8 voor de doorgaande arpeggio, Arturia voor de piano, en TAL UNO voor de solo en verder wat Valhalla reverb.

De vocals heb ik genomen om twee redenen: A, ik wilde me ergens door op gang laten helpen cq laten inspireren en B, ik mis in veel electronische muziek vaak iets van zang en mijn eigen stem is niet om over naar huis te schrijven. Vandaar. Maar jullie geven bijna allemaal aan dat het beter was van niet, en ik vraag me af of dat aan de inhoud ligt, of het feit dat hij zo in de voorgrond is, of dat het stemtimbre niet lekker is. Ik vind zelf vaak muziek met een vocal sample wel lekker zoals van Orbital (Time becomes a loop etc).

De drumpartij vind ik vet (met name bassdrummetje op 2:44). Ben je soms drummer? Nog een miereneuk detail: dat foutje op 0:47 stoorde me een beetje.
Dank je! Nee ik ben geen drummer, van oorsprong gitarist, omgeschoold tot keys en knoppen. Maar ik vond toen ik bandjes speelde het altijd indrukwekkend als de drummer een "paradiddel" speelde.
Die tweeklank op 0":47 is een septiem en een oktaaf, ik dacht dat dat wel kon in een jazzy pianootje, maar nu jij dat zegt en ik nog eens goed geluisterd heb, springt ie er wel raar uit. Dank voor de opmerkzaamheid.

John Oliver heeft twee stukken gedaan over net neutrality. Misschien leuk om eens op te zoeken.
Die speech komt me bekend voor.. had Jarre die niet ook ergens gebruikt?
Ik volgde de discussie op de Amerikaanse TV via youtube, sinds die FCC baas van Trump de nautraliteit de nek om wilde draaien. Ik ken die videos van Oliver wel, Jarre niet.
In feite staat het thema en de muziek een beetje haaks op mekaar, bedoel er is weinig laid back aan heel dat Big Brother ondergaan.:D
Prima inzending.:okdan:
Dank je. Een hele terechte opmerking. Achteraf gezien sporen inhoud en muziek niet met elkaar, of het zou ironie moeten zijn (fluitend & relaxed de ondergang tegemoet). Volgende keer ga ik daar beter op letten.
 
Luistert heerlijk weg. Speech vind ik wel aardig, gezien het nummer vind ik het best wel kunnen. Ijzersterk geproduceerd, dat zeker. Mix staat als een huis! Niet mijn smaak, maar wel met plezier naar geluisterd omdat het technisch erg sterk in elkaar zit.
 
In het begin leek het niet helemaal mijn ding maar zodra de beat erin komt gaat deze track zeer lekker klinken. Alleen het solodingetje vanaf 3:00 is het soms net niet helemaal vind ik.
De speech vond ik ook wel op zijn plek in dit nummer. Leuk om eens een (soort van) protestsong in deze vorm te horen...
 
Lekkere groove die er in zit! Voelde fijn toen die begon. Ook het pianootje vond ik fijn, lekker simpel. En die septiem/octaaf zat mij dan weer niet in de weg. Wel dat het loopje aan de zijkant zo nu en dan niet in het akkoord past (op 1:40). Maar heerlijke sfeer verder en heel gebalanceerd geproduceerd!
 
Back
Top