RFB - Falling

de arp is goed gelukt, maar dat laat je mij net iets te vaak horen en komt (bij mij op de speakers) te veel op de voorgrond, waardoor het op mij een zenuwachtige indruk maakt. op het eind komt er rust en die had er dus veel eerder in mogen komen, want dat is een prima stukje muziek. al met al positief, maar door het eind naar het midden te halen en dat wat verder uit te werken was het voor mij wat meer in evenwicht gekomen.
 
"Enige Vangelis invloed" schrijft ie dan... ha! Prachtig! Heel, heel knap, en idd heel Vangelis-stijl, wat bij mij altijd super in de smaak valt. Tussen haakjes, wist je dat Vangelis nooit formele muziek opvoeding genoten heeft?
 
de arp is goed gelukt, maar dat laat je mij net iets te vaak horen en komt (bij mij op de speakers) te veel op de voorgrond, waardoor het op mij een zenuwachtige indruk maakt. op het eind komt er rust en die had er dus veel eerder in mogen komen, want dat is een prima stukje muziek. al met al positief, maar door het eind naar het midden te halen en dat wat verder uit te werken was het voor mij wat meer in evenwicht gekomen.

Dank voor je reactie! Ik snap je opmerking. Die arp, een gewone standaard up and down overigens, niet zelf gemaakt, klinkt best nerveus. Ik neem je suggestie mee naar een tweede, iets langere versie die ik zal posten later.
 
"Enige Vangelis invloed" schrijft ie dan... ha! Prachtig! Heel, heel knap, en idd heel Vangelis-stijl, wat bij mij altijd super in de smaak valt. Tussen haakjes, wist je dat Vangelis nooit formele muziek opvoeding genoten heeft?

dank je Mestkever! De combi Fender Rhodes en de prachtige cs80 sounds, zoals in Reve (van het album Opera Sauvage) heb ik altijd prachtig gevonden. Heb helaas geen cs80 hier staan, maar met de JV1080 kom ik een eind...

en wat betreft een muzikale opleiding, dat is het mooie met synths en technologie. Het helpt als je wat van harmonie weet, maar volgens mij zij er aardig wat SF leden die prachtige dingen maken, zonder iets van opleiding.

Ik heb ooit een paar jaar orgelles (!) gehad, en ben toen met synths gaan kloten..... en piano gaan spelen.
 
Heerlijke sferische track, fijne lage bromtonen, arpeggiootjes, zwevende klanken... dit past helemaal in mijn straatje!
Mooi einde ook.
 
Prima trackje, sfeervol. Zou hooguit juist wat langer kunnen zodat stuk vanag 3:40 wat kan uitbouwen, en als je toch bezig bent de arp iets korter of wat variatie erin ;-)

dank je Burp! Ik ga een poging wagen met een langere, hopelijk betere versie. :halleluja
 
Heel fijn dit! Qua sfeer 1 van de mooiste inzendingen van dit jaar wat mij betreft. Een track die de naam van dit forum eer aan doet!
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou 'score' in mijn lijst: 8,5 ++ +
Prachtig, al blijft de arpeggio van de EX5 wel wat lang bepalend aanwezig. Als die dan stopt en er nog een verrassend, ook prachtig, stuk na komt, mag het van mij juist wel weer langer duren. Zou waanzinnig zijn om er net zo'n mooi stuk voor te zetten, al zou ik niet weten hoe je de arpeggio goed kan laten opkomen. Hmmm,... al met al weer erg mooi!
Oe, bedenk ineens dat dit ook mooi is voor in de auto, op de terugweg lekker even de stressvolle dag achter me laten. En dan juist dankzij de arpeggio.
 
Back
Top