Mr. Muzak - Stad

Bedankt, bijlevel! In dit nummer was ik op zoek naar contrast. Een kleine (verlegen?) mens in een grote, ruwe stad. :)
 
Gebruikte instrumenten zijn trouwens : een Minibrute, Logic Pro X (vervormde 909 drum, piano, bas) en de onvolprezen Lyra 8.
 
De sounds en de sfeer vind ik erg interessant. Ik zou er wel graag nog een lead melody of iets anders op de voorgrond in willen horen. Nu is het een beetje achtergrond muziek, maar gelukkig wel achtergrond muziek met een gave bas.
 
Interessant arrangement.. maar de partijen lijken onderling zo nu en de samenhang wat kwijt te raken.. iets te freely..
De bas is wel gaaf maar is volg em zo nu en dan niet helemaal in de compositie. :)
 
Leuk idee. Ik hoor dat contrast ook wel. En met je beschrijving van de kleine mens in de grote stad kan ik ook wel iets. Als luistertrack bekoort het mij wat minder. Vanachter mijn laptop in mijn mancave mis ik de context die je beschrijft. Mocht je nog iets willen verbeteren aan deze track, dan denk ik dat ik aan de timing zou werken. Naar mijn smaak is een ander net even iets te los ingespeeld.
 
In dit nummer was ik op zoek naar contrast. Een kleine (verlegen?) mens in een grote, ruwe stad.

Dat vind ik wel gelukt hoor.
Je hoort wel dat hier niet de vrolijkheid vanaf spat maar meer een wat unheimlich gevoel in de basis.
Ik vind het wel wat ongestruktureerd hier en daar.
 
Ik vind het wel wat ongestruktureerd hier en daar.

Klopt dat ik niet zo lang heb nagedacht voor een opbouw/structuur. En wat ik eerder las, klopt ook : de timing is wat 'freely'. Een goed voornemen voor 2019: oefenen met metronoom :) Of meer quantizen ;)
 
Klopt dat ik niet zo lang heb nagedacht voor een opbouw/structuur. En wat ik eerder las, klopt ook : de timing is wat 'freely'. Een goed voornemen voor 2019: oefenen met metronoom :) Of meer quantizen ;)

Ik vind als je quantized dat alles wel erg strak wordt, wat ik wel doe is op de miditrack/pianoroll hier en daar de grootste uitglijders een beetje fixen.
Zo wordt het wat netter maar blijft het menselijk.
 
Ik vindt dat basgeluid wel mooi. Die piano aan de andere kant vindt ik een beetje jammer. het is wel iets met potentie, als je het een beetje verder uitwerkt. Die bas komt er echt lekker in zo af en toe.
 
Bedankt voor de feedback !

Lekker apart. Bas klonkt inderdaad lekker vet. Die rare out of tune kraak vind ik dan weer wat minder.

Die atonale kraak komt van de Lyra 8. Naast de bas het stuk waar ik het meest tevreden over ben :) Zo zie je maar weer : smaken verschillen. ;)
 
Origineel geluid, verassend wanneer die gitaar erinkomt, lekker hoor! Wel jammer dat het naar mijn idee een beetje doelloos blijft, vind het een beetje teveel een jam.
 
Back
Top