DungBeatle - Glorious Shock and Awe, Part II

Dit vraagt wel om een reaktie inderdaad.
Mooie instrumentale track zeg!
Ik sluit me aan bij 1V/oct, als je dit zelf bedacht en gespeeld hebt dan petje af in ieder geval!
 
Ik heb met prettige verbazing geluisterd! Wow petje af! En net als de rest erg nieuwsgierig naar hoe en wat en waarom ;-) En die imperfecties waar anderen het over hebben, ach ja. Als het je bedoeling is om te klinken als een Hans Zimmer, dan heb je nog wat werk te doen. Als je meer zoals een oud Pink Floyd orchestraal werk wilt klinken (Atom Heart Mother) dan mag het wat mij betreft juist nog meer lofi ;-)
 
Fascinerende reacties.. ben blij dat mijn track wat los maakt in mensen. Voor wie benieuwd is hoe de track in elkaar gestoken geweest is.. ik zal hier later in detail op terugkomen. Voorlopig iets te druk!
 
Je track. Vol verwachting ben ik beginnen luisteren !! Hoe heb je dit in elkaar gezet ? Zelf gespeeld of op voorhand georchestreerde en opgenomen samples en tracks bij elkaar opgeteld...? Mensen gaan nu staan brullen dat dat niet belangrijk is, maar naar mijn mening hangt dat er van af wat voor soort, stijl en genre track je wil gaan bouwen.
Je speelt hier naar mijn mening een beetje gevaarlijk spel...Ik 'durf' dit soort orechstraties amper zelf omdat het mij aan de ontigelijk dure libraries ontbreekt en klavier speeltechniek in een aantal gevallen haast niet toelaat om sommige instrumenten en afdelingen van het orchest via een klavier te spelen... tenzij je een héél getalenteerd musicus (pianist) bent met een heel goed besef van de 'bewegingen' die diverse orchest instrumenten maken. (strijkers, blazers) Ook contrapunt, fuga en dies meer....In jouw geval ging ik dus héél scherp luisteren, en je komt er bijna mee weg. Ik zeg bijna, want er zitten (soms echt ergerlijke) tempo discrepanties in je compositie. Ik luister in se ook nooit naar mix, maar hier ontbreekt iets dat je terug vind in elke grote concert hal. Akoestiek. Je REVERB is niet zoals het moet. Soms lijkt het alsof je een minder goeie demo van een Orchest library hebt (mis) bruikt. Is mijn oordeel hard ? Nee. In tegendeel. Ik buig voor je lef. En het resultaat is er voor 67,4% naar. Op wat details is het resultaat voor deze op zich onbenullige SF contect meer dan aanvaardbaar ! Zeg me nu dat je een klassieke opleiding hebt gehad aan het conservatorium van Berlijn...en ik zwijg keihard. :-)

ik "citeer" maar even skeletvm, anders ga ik zaken herhalen, en dan veel slechter uitgedrukt. ik hoor zeker libraries (zeker?), een vocale ensemble synth?, soms heeft het ook iets weg van samples van klassieke werken, die je heel knap, aan elkaar hebt gezet, of bij elkaar. zie ik druk me niet goed uit.
het neigt, voor mij, naar russische komponisten, soms even wat rachminov, dan weer, sja... ik heb t ook ff niet op een rijtje.
hoe het ook in elkaar is gezet, het resultaat is ér. ik kreeg even een casablanca momentje, bij een bepaalde passage.

ik ben niet alles eens wat skeletvm, schrijft, wel het meeste. zoals al gezegd, drukt hij uit wat ik denk, maar niet uitdrukken kan.

en nu: beoordeel het zonder hoe het is gemaakt, as is. dat heb ik bij de 2e maal luisteren gedaan. ik ben overigens een groot liefhebber van klassieke muziek (ook de moderne en hedendaagse...). ik ben zeker onder de indruk, en het werkt ook, maar wel op een nivo van virtuositeit, al zijn er passages, die gevoelsmatig sterk werken. dit moet ik nog echt meerdere malen luisteren, om los te komen van de zoektocht, hoe is dit in zeus naam gemaakt?
 
Ik scroll altijd heel snel naar beneden om dingen in te tikken bij het luisteren maar zag de associaties qua filmmuziek in veelvoud voorbij komen.. :)

Geluiden zijn zeker sfeervol.. klankschalen, koren, strijkers.. pauken.. alles wat je van een orkest mag verwachten komt voorbij maar dat is het juist.. een muziekstuk mag best een verhaallijn hebben maar dan liever zo dat thema's een samenhang hebben. Dit voelt meer aan als een muziekstuk wat figureert bij beeldmateriaal..
Zeker goed gemaakt hoor.. maar ik ben ook wel benieuwd wat vanuit sample collages komt en welke partijen je zelf hebt ingespeeld.. :)
 
Na dit te hebben beluisterd, ben ik tamelijk sprakeloos. Als deze track helemaal digitaal gecomponeerd, gearrangeerd en uitgevoerd is, dan is dat écht heel goed gedaan! Zonder tussenkomst van klassiek geschoolde muzikanten is het bijna een ondoenlijke klus om op dit gebied iets realistisch neer te zetten, weet ik uit eigen experimenten. Daarom petje af! En zoals meerdere mensen hier: ik ben heel benieuwd naar de achtergrond (samples, manier van spelen, opnemen e.d.).
 
Als ik erachter kom hoe het gedaan is en als blijkt dat je misschien een klein grapje hebt uitgehaald met ons zal ik er wel spijt van krijgen, maar ik heb hier gewoon op gestemd.
 
Hoe dit stuk tot stand gekomen is, is nu de grote vraag aan het worden.
Bij NicoNoise vond ik het jammer dat hij die clue verraadde, hier vind ik het jammer dat je dat niet doet.
Het resultaat vind ik in ieder geval boeiend, waarbij ik het geluk heb dat ik geen pretenties heb omtrent mijn kennis/kunde van klassiek.
 
"By popular demand" .. enkele production notes. Zoals sommigen van jullie wel al weten ben ik heel, héél ver van een professionele muzikant (mijn vragen op het forum omtrent muziek theoretische onderwerpen waren toch een hint..). Na jaren prutsen/leren met mijn synths ben ik pas vorig jaar begonnen met gemeentelijke muziek academie. Zit nu in mijn 2de jaar, dus voor de ervaren muzikanten: jullie weten in welk pijnlijk primitief stadium ik nog maar zit qua formele opleiding. De track werd 100% in GarageBand gemaakt. Dus nul komma nul hardware (mijn inzending van vorig jaar was dan wel 100% hardware). Alleen enkele percussie elementen werden "ingespeeld" via mijn MIDI klavier. Al de rest is... drum roll.., correctie, symfonische pauken... GarageBand Jam Pack "Symphony Orchestra". Dus Apple Loops dames en heren, en ja, wat een kwaliteit voor zo'n amateuristische, gratis DAW. Wie dacht dat ik een symfonisch orkest in mijn man cave kan verbergen is er dus aan voor de moeite. :W
 
Super! :okdan:

Zo zie je maar dat je met veel creativiteit en weinig "gear" hele mooie dingen kunt maken. Heeft dus terecht mijn stem gekregen.
 
Back
Top