BIAM - Fuzzy Flashing Portable

BIAM

.
Lid sinds
13 september 2005
Berichten
2.259
Locatie
040
Ik wilde deze track wat oppoetsen, maar ben helaas de bestanden verloren door fout in backup.
Toch in de contest met deze, al is het puur voor het sfeertje. ;)

 
Dit klinkt voor mij erg als een HQ versie van een 80's videogame muziekje. Ik bedoel dan zo een gigantische speel kast met een TV in. De muziek kwam dan door een miezerig setje speakers. Ik vind deze track niet zozeer authentiek, maar wel een hoog kwalitatieve versie. Moet je kunnen ! :-)
 
Ja leuk nummer.. maar kan denkik nog wat werrk gebruiken. Wat ja aan het einde doet met de verndering van akkoorden vindt ik wel leuk! Maar had ok nog verder uitgewerkt kunnen worden, wellicht
 
hier zou je bijna een kerst nummer van kunnen maken.
iets van jingle bells eroverheen zingen.
dat ik de synth wel leuk vind klinken.
en dat het eind stukje wel een beetje lang is.
nee ik kan hier niet zoveel mee.
 
Mooie synths hier en prachtig als geheel. De snare is wat uitdebochtvliegerig inderdaad. Hij zorgt in zijn eentje voor een experimenteel tintje, maar is misschien te geisoleerd. Beatloze outro is mooi.
 
Vind het orgel en de akkoorden erg tof. De white noise percussie werkt een beetje tegen voor mij. Het laatste stuk met de bijzondere akkoorden wisselingen kan mij minder bekoren, is wat mij betreft afbraak aan het sterke begin.
 
Het idee van deze track spreekt me wel aan, het is in mijn ogen (oren) alleen nog niet veel meer dan een ruwe schets.
Jammer dat je de bestanden kwijt bent, al kan je dit vast nog wel opnieuw maken.
 
Die snare, ik snap niet wat dat toevoegt, echt niet goed.
Voor de rest hoor ik ook flarden van een 8 bit game erin, maar mijn ding is dit niet, sorry.
 
Niet echt enthousiast hierover. Ik weet niet precies wat het is, ik denk te weing afwisseling in de instrumentatie/sounds en een paar momenten dat het maar doorgaat zonder dat er iets gebeurt. Daardoor wordt het nergens spannend.
 
Zeker geen onaardige track. Echter zou ik hem eerder zien als onderdeel (bijvoorbeeld als 'interlude') van een groter geheel, met wisselende akkoordenschema's en eventueel vocalen/sologeluiden. Denk aan de lange orgelsolo in Light My Fire van The Doors.
 
Back
Top