mstsfreak - Flight to Orion

Ik wilde hem een tweede keer opzetten maar ik durfde niet want ik vrees dat er dan een UFO land en ik heb net mijn tuin in orde.
 
Effe wat achtergrondinformatie::eureka: Track opgenomen in Cubase 9.5 Elements, interface Behringer XR18 mixer, sounds uit Alesis Fusion, gebruikte synth-plugins: Synthescience Poly2106, Rob Papen Blue II.
 
Mooie muzikale productie! Kick en bas had naar mijn smaak ietsje prominenter aanwezig mogen zijn maar mooie sounds, dat sowieso! ;)
 
Ja mooi zeg! Ik moest op momenten onwillekeurig aan Radio gaga denken (zal met de bass te maken hebben). Prachtige geluiden en zoals Exo schrijft, zeer muzikaal. En niet te lang ook.
 
Echt zo'n klassieke synthtrack, had heel goed als leader bij een film gepast.
Toen bij 1.50 de lead lekker aan de gang ging dacht ik; nou gaat ie uit z'n dak maar helaas. ;{
Wat mij betreft had dat wel een wat langere vette solo mogen worden.
Alles ligt lekker in de mix en klinkt mooi verzorgd, goede compositie hoor!
 
Ahh ja hier houdt m'n ouwe synth-hart wel van :) Lekkere akkoordwisselingen, fijne sounds, en het belangrijkste: het WERKT als geheel. Mooi werk!
 
Als geheel klinkt het als prima klassieke electronica, maar het is mij allemaal wat te onrustig: het geluid klinkt drukkend en er zit nergens een rustpunt in het nummer.
Daarnaast blijft de akkoordenprogressie maar omhoog gaan, alsof iemand door blijft praten terwijl z'n adem eigenlijk al op is.
 
Lekker spacey, brengt me weer terug naar Synthesizer Greatest :). Maar dat is tegelijk ook mijn kritieke noot, deze track is zeker niet slecht en verveelt ook niet, maar ik vind het ook niet heel bijzonder.
 
Ik sluit me in dit geval aan bij Fifth Bot, daarnaast herken in me ook in wat AxiMaxi schrijft dat het inderdaad wat onrustig luistert.
 
zeker een lekkere synth track en prima geproduceerd, goede (klassieke) sounds/leads bijelkaar gezet en prima melodieën. er is zeker een markt voor dit soort muziek, maar ik mis persoonlijk de verrassing.
 
Echt een archetypische synthesizertrack. Ik vind de niet helemaal voor de hand liggende akkoorden en melodie juist wel fijn. Mooie harmonieen. De synthgeluiden op zich vind ik niet heel spannend, als geheel wel erg fijn om naar te luisteren.
 
De high hats storen mij.. passen (voor mij) niet in het klassieke synth palet die je gebruikt hebt. Anders slaag je er wel in om een interessante compositie neer te zetten. Melodie is idd aan de speciale kant, maar da's origineel, dus no problem. Als ik slechts tien stemmen mag uitbrengen dit jaar, dan reserveer ik eentje voor deze inzending.
 
Helemaal mijn genre/stijl! Mooie compositie en ook nog eens eens goed uitgebalanceerd qua mix (in mijn oren dan). Krijgt zeker een stem van mij. Ik ga gauw eens een kijkje nemen op je website, want ik ben wel benieuwd naar meer.

:okdan:

Groetjes,
Hans
 
Back
Top