Innisten - Lhasa

Mooi hoor, lekker subtiel sfeertje zet je neer in het intro, daarna mooie overgang. De mix zit stevig in elkaar, alles mooi uitgebalanceerd. Ik zie mezelf al op die kameel de desert doorkruisen :P.
 
Wat Rezix zegt over de timing van de vocals, kan ik me ook wel in vinden. Dat moet best te doen zijn toch?
Gedurende de hele prayer geven een woodblock en een triangel enigzins het tempo aan, maar die monniken zijn niet bijster strak of toonvast (ik geloof niet dat dat de kwaliteit is waar het bij hun om gaat :)) en ons losjes gejam, maakt dat vast niet veel beter. Maar goed, ik werk in Live dus gewoon even goed voor gaan zitten en dan moet dat wel lukken.
 
Ja, vind het een mooi sfeerplaatje, helaas eerst ook nog met een motorzaag van mijn buurman op de achtergrond, matcht hier niet zo best mee:) heb m ook nog eens zonder beluisterd. Fijn!
 
de titel is niet voor niks Lhasa, dus dan is duidelijk wat je wilt bereiken met dit nummer en dat is je heel goed gelukt. vast weer extra werk, maar ik zou wel wat meer variatie in de stemmen willen, aangezien ze ook sterk sfeerbepalend zijn. mooi die tablas geïntegreerd. ja, ik hou wel van synthesizer/elektronische geluiden samen met oriëntaalse invloeden.
 
Sterke Lounge sfeer. Stemmen doen me wel denken aan de gebrainwashte creeps uit "Indiana Jones and the Temple of Doom" (sorry, zegt meer over mij en de rare verbindingen tussen de oren).
 
vast weer extra werk, maar ik zou wel wat meer variatie in de stemmen willen, aangezien ze ook sterk sfeerbepalend zijn.
De vocals komen van een mantra en dat is dus echt 15 minuten (of langer) hetzelfde (maar dan nooit precies, dat is ook wel weer het mooie). Door in het tweede helft van elk vocal stuk iedere keer maar een deel van het rondje te nemen, heb ik iets van variatie ingebracht. Meer variatie wordt lastig zonder de boel artificieel te vermangelen. Of toch maar eens een gezellig avondje community zingen organiseren in mijn studio :D?
 
Koyaanisqatsi meets Quentin Tarantino in Slumdog Millionaire met een vleugje Sci-Fi Movie Synth Sound. Leuk gedaan al die verschillende stijlen tot 1 geheel gebracht.
 
Ik hou van de ruimte om dit te zeggen want
ik zeg dat ik hou van ruimte
Ruimte houdt van mij .... enz
:mega::halleluja

Maar het midden zuigt soms wel vol en ik snap wel dat het niet altijd hoeft te kloppen qua maat maar op een gegeven moment begint het toch op te vallen
:peukie::mexico:
 
Behoorlijke veel werk in deze track.. qua sfeer klopt het allemaal.. Oosterse sferen.. mantra zang.. maar muzikaal doet het mij niet zo heel veel..
 
klinkt erg goed, mooie plaatsing van de geluiden, goede opbouw. heerlikke sfeer! over de timing van de vokalen, ja dat ik hoor eveneens.
ik doe mijn vokalen zelf, en soms zingt mijn vriendin stukken of geheel dingen in en die weet van timing.... mijn timing is zeker niet optimaal, wanneer een take te goed is, knip en nudge ik...
ik weet niet of het me zo erg stoort, maar kan begrijpen, tegenover hoe alles perfekt in elkaar zit, je twee kanten uit kunt; juist die timing even het nummer een schokje te geven, of om het recht te leggen. het laatste kan soms slechter werken. wat ik soms zelf ook merk.
 
Bij de final luisterronde wist ie me muzikaal gezien toch te raken.. ;) De overhaaste monniken waren me ook op gevallen maar was niet echt heel storend :)
 
Back
Top