Innisten - Lhasa

Innisten

Krucial Moal
Lid sinds
31 januari 2009
Berichten
398
Locatie
Roosendaal
Hierbij de track die ik vorig jaar wilde inzenden, maar toen niet op tijd af had. Vorige week nog de laatste puntjes bijgewerkt en dan nu: veel luisterplezier gewenst.

 
intro: spits de oren, ja, dit nummer kan mijn aandacht vasthouden. 2:27 tof dat electro geluidje erin verwerkt.
Goed gedaan dat je niet naar klankschalen/gongs en chakra's gegrepen hebt ;-)
OK, je hebt mijn stem! (hoeveel stemmig ben ik eigenlijk?)
 
Heb een zwakte voor dit soort vibes. Heb je de gitaar zelf ingespeeld of zijn het samples? Klinkt iig lekker
 
Thanx voor de reacties.
Gitaar is ingejammed door een vriend (via mijn VG88 )
We hebben ook nog eens gepoogd de vocalen zelf te doen, maar al snel bleek het beter toch maar de samples te gebruiken.
Klankschalen en gongs heb ik niet (helaas :D).
 
Als (ex) gitarist (artrose in duimen...bah) hou ik natuurlijk van gitaar. Dan wordt ik wat aandachtiger. Deze track stoort me niet en roept een bepaalde sfeer op. Dat is alvast een pluspunt. Toch durf ik ook te zeggen dat jouw creatie me niet helemaal wakker houd. Maar zelfs dat hoeft niet...vocals vind ik steeds een meerwaarde. All together, een duim voor de sfeer.
 
Goed nummer met heerlijk 'gezoem' en geluidjes. Ben niet gek van de zang, maar het past er wel bij. Sfeervol geheel!
 
nee niet mijn kop thee.
de vocalen niet mijn ding en ik vind de drums toch wat te klasse te schel.
 
Ik zou het beter vinden zonder die zaag van een monnik :D
Ik vind die vocals soms uit het ritme gaan ook, voor de rest prima!:okdan:
 
Ik zou het beter vinden zonder die zaag van een monnik :D
Ik vind die vocals soms uit het ritme gaan ook, voor de rest prima!:okdan:

Dat is best apart, zo had ik het nog niet bekeken.
De track is onderdeel van een project (groot woord, het is namelijk gewoon voor mijn lol), waarbij ik een authentiek stuk vocaal of een instrument van een bepaalde plaats centraal stel.
Vervolgens ga ik daarbij mijn eigen beats en mijn/onze sounds bijzetten met het doel om een mooie confrontatie, maar toch een samenhangend geheel te krijgen.
Zo had ik bij SFC2016 Miserere gepost (inmiddels geremixed, met in acht nemen van de SFC adviezen :geslaagd:) en heb er nog 3 tracks voor klaar liggen.
Dat in dit geval (Lhasa) de begeleiding zonder het 'thema' dus misschien beter zou zijn, is wel leuk, maar dus niet wat ik zoek... hoewel ik wel snap wat je bedoelt.
Ik zal tzt eens proberen die monniken er "smoother" in te verwerken :halleluja.
 
Bijzondere inzending. Intro gaat een beetje aan me voorbij, maar vanaf het moment dat de tablas erin komen, heb je mijn aandacht te pakken. Prettige vibe, lekker diep. Wat Rezix zegt over de timing van de vocals, kan ik me ook wel in vinden. Dat moet best te doen zijn toch?
 
Bij elke inzending is het toch weer een verrassing wat je te horen krijgt. Hierbij zie ik een wijds openingsshot voor me van een spannende film die zich afspeelt ergens in de Zuid-oost-Aziatische jungle, de camera vliegt langzaam over boomtoppen, hier en daar een tempel, in de verte de ondergaande zon. Mooi gedaan!
 
Lekkere track.. heb er met plezier naar geluisterd. Vraagt om een clip met een paar lekkere danseressen :)
 
Back
Top