@ Roland : Naast het individu bepaald ook waar en wanneer en een aantal andere uit onderzoeken gebleken factoren heel erg hoe een 'muziekstuk' wordt ervaren. Zelfs factoren die we misschien niet eens kennen...omdat ze nog niet werden gedefinieerd.
(lees bv ook Byrne - How music works / Cannongate)
Ik ben hier helemaal mee eens. In de draad van de synthforumcontest 2016 noemde ik dit ook als factor en zelfs ook het tijdstip om iets te beluisteren.
De grootste kunstschilders, maar ook Architecten, Componisten en vele andere kunstvormen braken radikaal met het academische. Vervolgens werden zij door de goegemeente uitgespuwd, om pas na hun dood grote erkenning te krijgen. Van critici die schoortvoetend hun 'ongelijk' moesten toegeven. En dat is nog steeds zo.
Het jarenlang experimenteren zorgt dat ik makkelijk andere verbindingen kan maken, of morphen met andere kunsten zoals schilderkunst en architectuur. De wetenschap brengt ons verder en reikt ons kaders aan waarin we kunnen bewegen of juist breken. Het één kan niet zonder het ander. Alles is verbonden. De speeltuin wordt hierdoor veel groter. Het is juist aan ons creatievelingen, en dus ook SF(!), om andere kleuren aan te brengen!
De hedendaagse technieken die nu ons ten dienste staan kunnen elk geluid voortbrengen en de plaatsing en weergave hiervan.
De limiet is alleen ons denken.
Ook ik bezoek regelmatig het Middelheim museum en sta ik te staren naar iets waar ik me dan van afvraag hoe het in godsnaam zo een kunst kan zijn dat het in dit park met internationale bekendheid kan worden tentoon gesteld...
De vele facetten van kunst. Het schuurt, dat moet ook, anders is het geen kunst maar een kopie van iets anders wat al bekend is.
PS: Ben weer terug in Nederland en heb eindelijk tijd om de andere inzendingen te beluisteren.
Laatst gewijzigd: