Bombario - Sjanto

Ik vind het jammer dat je deze track begint (en eindigt) zoals er intussen meer dan 30 miljoen tracks beginnen en eindigen. En dus intro (?) 'skippen' is er wat er dan gebeurd ! Opletten daarmee. Dat is goed voor 12" vynil, maar niet voor een contest. Daarna komt het helemaal goed. Gelukkig. Ook hier zal ik herhalen dat 'stijl' en mix mij volledig koud laten. Ik luister (soms wat te academisch) naar arrangement, interactie tssn de diverse instrumenten, fill-in's FX, sounds(keuze/compilatie/complementair..) en dat soort dingen meer. Dit is inderdaad alvast een eerste track die mij kon boeien !! Goed hoor. Ik miste misschien wat meer 'echte' vocals, maar ook geen groot gemis dus dat is je vergeven. Is duidelijk dat je weet waar je mee bezig bent. Voor mij al nr1 van de eerste 10 tracks die ik (alfabetisch) heb beluisterd...
 
Ja heerlijk nummer voor op de snelweg. Niks op aan te merken verder.. behalve het idd wat clichematige (DJ-vriendelijk) intro
 
Dat is goed voor 12" vynil, maar niet voor een contest.

Terecht punt, maar deze was ook niet gemaakt voor de contest. Ik was te druk om een speciaal liedje in te zenden en deze stond nog op de harde schijf. Qua mixen kan ik inmiddels ook beter, maar de sfeer vind ik goed. Vandaar dat ik deze heb gekozen. Hij is trouwens gemaakt met FL Studio en ik ben inmiddels overgestapt op Studio One omdat ik beter wil worden in mixen. Dat lukte me in FL onvoldoende. Volgend jaar hoop ik creatiever en productiever te zijn.

P.S. Ik probeer de tracks van alle reageerders te beluisteren en er wat zinnigs over te zeggen. Dank jullie sowieso voor de genomen moeite.
 
Klinkt zeer professioneel. Ik heb geen getraind oor maar wat mij betreft, heb je toch een zeker niveau in het mixen/masteren. Dit kan allemaal met alleen FL Studio? Heb je daar dan veel dure plug-ins voor nodig of eerder veel oefening?
 
Heb je daar dan veel dure plug-ins voor nodig of eerder veel oefening?

Je moet vooral weten wat je doet. Dat is het belangrijkste. Voor deze heb ik niet veel plugins gebruikt. Een goede galm van Valhalla en de EQ van Fabfilter. Voor de rest zijn het interne plugins. En ik heb een hoop freeware-spul verzameld in de loop der jaren. Daar zitten ook prima plugins bij.

Ik probeer juist van veel plugins af te komen, ze leiden alleen maar af. Liever een paar goede en daar alles mee doen.
 
vanaf 1:30 had je mij mee. Klonk een beetje EBM-achtig... De break rond 3:20 is net iets te proper gedaan. Mss een groter risico durven nemen daar? ;-) De breaks op 4:40 en 5:40 vind ik beter gedaan, maar beide zijn nog een beetje teveel volgens het boekske gedaan ;-)
 
Dit is dope heb er tot het eind erg hard op gegrooved. Van mij zou de mix iets dynamischer mogen zijn, als de drums nog wat harder zouden klappen (moderner) zou het een goede club-stamper zijn maar dat is geen kritiek. Beetje kwestie van smaak ook. Tot nu toe de eerste die ik voor de tweede keer opzet.
 
Hoewel niet mijn smaak, vind ik het een sterke track. Ik zat zowaar een beetje te hupsen op mijn stoel :). Ja, het intro is DJ vriendelijk en inderdaad al vaker gedaan. So what? Dat geldt ook voor 4x4. Da's ook wel eens vaker gedaan. In mijn optiek hoort dat nou eenmaal bij het genre. Ik had er in elk geval totaal geen last van.

Er zijn twee zaken die ik (mocht ik de skills hebben om dit soort tracks te bouwen) misschien anders had gedaan.
- Ik mis wat accenten op de 16en. Als je ergens een stuk een CHH op elke 16e laat meelopen, krijgt de track mogelijk nog wat meer power. Af en toe hoor ik wel wat, zoals de bass en op een gegeven moment de shakers. Maar ik mis de hats op de 16en. Kun je het ook een beetje laten swingen.
- Ik mis ook wat reverb op bepaalde momenten. Een voorbeeld is op 4:22 waar je de reverb op die lead langzaam helemaal open zou kunnen draaien.

Verder een prima en degelijke dance track :okdan:.
 
ook al kan jij dit wel bij elkaar knutselen.
vind ik dit wel iets waarvan je er al 100000 tracks van hebt.
iets voor een goede dj mix op slam fm.
ja leuk gedaan maar de originaliteit prijs zie ik er niet in.
 
Heerlijk geproduceerd. Hij dendert lekker door. Dat de track wat generic aandoet is een klein bezwaar. Je bent hier duidelijk goed in, ik geniet ervan (nu in de auto, waar ie het echt goed doet!)
 
Back
Top