Hermax - Less is more movement 6

Respect dat je alle zelf hebt ingespeeld! Plus: kop en staart. Mooie sounds ook. Pianopartij had iets minder staccato gemogen, maar wat zeur ik...
 
mijn favoriet tot nu toe, ik vind juist de lead qua sound en melodie prachtig!
 
Mooie muzikale reis.. :) Gitaar voegt zeker veel toe.. Mix had wel wat beter gekund, en de hoge pingel-lead had een octaafje lager voor mijn gevoel iets beter gewerkt.. :)
Er is altijd wel wat te zeuren maar zeker goed gedaan dit!!
 
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou score in mijn lijst: 9- ++ +
Daarmee zit je in mijn top 10. En aangezien je in de tussenstand (van eergisteren) op 32 staat, vind ik dit dus één van de meest ondergewaardeerde tracks (Dus heb ik mijn stem gegeven!). Ik weet dat het heel erg met persoonlijke smaak te maken heeft, maar wat mij betreft verdien je meer :).
 
Dank je wel!
Ik denk wel dat ik op de juiste plaats eindig ongeveer. Waarschijnlijk krijg ik meer stemmen indien mijn tracks niet alleen "mooi" en "respectvol wegens opnametechniek" zijn, maar daarna ook nog eens perfect gemixt en gemastered. Die laatste dingen, daar ben ik gewoon niet goed in en eerlijk gezegd interesseert mij dat deel van het proces geen bal. Voor mij is het componeren van muziek de hoofdzaak, soms gaat het snel, dikwijls gaat het moeizaam, maar eenmaal het gecomponeerd is, is het voor mij ook gewoon af. Dat opnemen en mixen en zo daarna is voor mij een vreselijke opgave. Ik heb dan ook nooit zwaar geinvesteerd in materiaal om dat te doen. Ik heb wel een recente Cubase waarop ik de dingen die ik op de Tascam DP32 heb opgenomen transfereer om enige mate van automatisatie (volumes enkel eigenlijk) te hebben bij de opname van de mix. Op de Tascam gaat dat ook wel maar dat moet "live" gebeuren en dan moet je dus eigenlijk alle tracks genoteerd hebben in een soort van partituur om te weten waar en hoeveel je moet bijsturen. Ook weer een werkje waar ik mij zeer zeker niet mee kan bezighouden. En mijn computer heeft een gewone geluidskaart waarop ik die mix dan maak. Zal ook al niet bevorderlijk zijn voor de klank in het geheel.
Dat alles samen maakt dat ik eigenlijk nog heel goed weg kom in zo'n contest als deze.
 
Back
Top