SanktPauli - Strings (SanktPauli remake)

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Hallo iedereen,

dit is een remake die ik heb gemaakt als onderdeel van een remixwedstrijd op metapop.com. De zang is door Pipo Fernandez, de violen door Brian King Joseph. De rest is door mij gemaakt. Ben er best wel tevreden over, al zeg ik het zelf. Hoop natuurlijk dat anderen dat ook vinden :okdan:

Het originele nummer is een best wel vrolijk deuntje (ik heb geprobeerd het wat stemmiger te maken) en te vinden op YouTube:

Groeten,

Paul

 
Last edited by a moderator:
Laat me beginnen om te zeggen dat ik fan ben van Sankt Pauli's werk. Op zijn SC page staan enkele juweeltjes. Punt andere lijn. Sankt weet wat hij doet. Commercieel, up to date, met veel hedendaagse elementen waar je je van af vraagt hoe lang het duurt eer Sankt gaat scoren. Strings vind ik best ok, maar ik heb al beter werk van je gehoord. Hoe ver jij raakt in de SF contest maakt eigenlijk niet veel meer uit. Personally, I wouldn't care shit. Als je zo bezig blijft, dan vermoed ik dat je er op een dag iets uitperst dat hoge ogen gooit. Vermoed ik. Want een goeie (commerciele) track alleen is helaas de dag van vandaag niet meer voldoende om te scoren... dat heb ik je al gezegd. Strings krijgt van mij 7,8/10
 
Niet helemaal de stijl die zelf zou opzetten.. maar muzikaal gezien word ik hier wel weer blij van.. Sterke productie!! :okdan:
 
Bedankt voor de positieve reacties! Leuk om te lezen dat jullie het radiovriendelijk vinden, want daar mik ik toch altijd wel op. Moet alleen nog even de succesformule zien te ontdekken 8) (en een stuk productiever worden)...
 
Ok ik ben super overgevoelig voor het soort autotune/melodyne melodietjes waar het nummer mee begint. Desondanks heb je toch geprobeert iets te maken van dit 13 in een dozijn nummer. En het is je ook best goed gelukt. Maar de vraag blijft: waarom ga je sleutelen aan een nummer dat volgens mij voor 12 jarige meisjes is gemaakt?
 
Dit is een stijl waar ik niet echt naar luister, totaal men ding niet.
Als het origineel ook van jou makelij is net zoals de remix, zeer sterk en knap gemaakt, het is gewoon af en kan zo tv en radio op enz. Dat weet je zelf ook hè.
Als je enkel de remix gedaan hebt, vind ik het niet echt een track die jezelf gemaakt hebt en dat is de bedoeling hier van deze wedstrijd toch, zelf een track maken?
 
Ik vind wat je er van gemaakt heb echt goed. Helaas vind ik de vocal echt ruk.
Maar ja, dat ligt aan mij; ik ben namelijk zwaar allergisch voor getunede vocals (als je niet kan zingen, kun je toch beter gewoon gaan bassen of zo :D).
Dus: goed.
 
Ik vind je remix goed geslaagd en dit heeft zeker hitgevoeligheid!

Dankjewel! :)

Ok ik ben super overgevoelig voor het soort autotune/melodyne melodietjes waar het nummer mee begint. Desondanks heb je toch geprobeert iets te maken van dit 13 in een dozijn nummer. En het is je ook best goed gelukt. Maar de vraag blijft: waarom ga je sleutelen aan een nummer dat volgens mij voor 12 jarige meisjes is gemaakt?

Tja, waarom sleutelt iemand ergens aan? Waarschijnlijk omdat hij het zelf wel leuk vindt, zoals ik commerciële muziek nu eenmaal leuk vind om te maken :D.


Dit is een stijl waar ik niet echt naar luister, totaal men ding niet.
Als het origineel ook van jou makelij is net zoals de remix, zeer sterk en knap gemaakt, het is gewoon af en kan zo tv en radio op enz. Dat weet je zelf ook hè.
Als je enkel de remix gedaan hebt, vind ik het niet echt een track die jezelf gemaakt hebt en dat is de bedoeling hier van deze wedstrijd toch, zelf een track maken?

Het origineel is niet van mij, ik zie dat ik dat niet expliciet vermeld heb. Het idee van zo'n remixwedstrijd is de tracks gebruiken die geleverd zijn om er iets 'eigens' van te maken. Jij noemt het geen eigen nummer, ik denk daar anders over. Daar moeten we het dan maar bij houden :luv:.


Ik vind wat je er van gemaakt heb echt goed. Helaas vind ik de vocal echt ruk.
Maar ja, dat ligt aan mij; ik ben namelijk zwaar allergisch voor getunede vocals (als je niet kan zingen, kun je toch beter gewoon gaan bassen of zo :D).
Dus: goed.

Het klopt wel over die autotune-achtige zang. Zelf stoort het me in deze mate niet zo. Ik heb het in ieder geval niet zelf toegevoegd. Vind het wel fijn dat je verder kijkt dan de zang en het nummer verder goed vindt! :okdan:
 
Productietechnisch uitstekend. Laat ik daar mee beginnen. Maar ik denk dat je inzending enorm zou opknappen als je de vocals er gewoon helemaal uit laat.Ik sluit me wat dat betreft aan bij Innisten en payt.
 
Dikke remix, die kan zo de radio op! (haha en ik lees nu de rest van de commentaren, ik laat mijn opmerking gewoon lekker staan :P) De muziek zelf is niet echt mijn smaak, te main stream for me, maar niks dan lof over de kwaliteit van deze track, want dat is echt wel supergoed gedaan.
 
Productietechnisch uitstekend. Laat ik daar mee beginnen. Maar ik denk dat je inzending enorm zou opknappen als je de vocals er gewoon helemaal uit laat.Ik sluit me wat dat betreft aan bij Innisten en payt.

Dan zou er toch maar weinig overblijven van het nummer? In dit geval (de remixwedstrijd) zou het natuurlijk ook niet gekund hebben.

Dikke remix, die kan zo de radio op! (haha en ik lees nu de rest van de commentaren, ik laat mijn opmerking gewoon lekker staan :P) De muziek zelf is niet echt mijn smaak, te main stream for me, maar niks dan lof over de kwaliteit van deze track, want dat is echt wel supergoed gedaan.

Dank je! Ik heb er toch aardig wat uurtjes ingestoken kan ik je vertellen ;). Heb het idee gekregen dat dit niet echt het genre is waarnaar de gemiddelde SF'er graag luistert :luv:, maar wel gaaf dat je het dan toch nog weet te waarderen. :okdan:
 
heb je iets gewonnen met die remix contest? ik sluit mij voor het gemak aan bij iedereen die over de zang valt. de zang weglaten is denk ik niet de oplossing, maar hoe dan wel, weet ik ook niet. wel prima geproduceerd en heeft duidelijk potentie voor een bepaalde doelgroep, waar ik niet bij hoor.
 
heb je iets gewonnen met die remix contest? ik sluit mij voor het gemak aan bij iedereen die over de zang valt. de zang weglaten is denk ik niet de oplossing, maar hoe dan wel, weet ik ook niet. wel prima geproduceerd en heeft duidelijk potentie voor een bepaalde doelgroep, waar ik niet bij hoor.

De uitslag is nog niet binnen, doen ze best wel lang over daar bij Metapop, ze zijn al bijna twee maanden aan het nadenken... Ik doe voor het eerst mee, dus ik weet niet hoe lang ze er normaal over doen voordat ze iets bekend maken.
 
Puik geproduceerd! Het is ook niet helemaal mijn genre, maar ik vind bijvoorbeeld zo'n nummer van Guetta en Sia, Flames, wel weer erg goed. Daar deed deze productie me wel wat aan denken. En commerciele muziek maken die 'klopt' is echt wel een vak apart. Goed bezig!
 
Back
Top