Erwinn - Stereochrome

Erwinn

Stamgast
Lid sinds
22 december 2013
Berichten
283
Ben geen frequente poster hier, maar dat wordt weer eens tijd. In ieder geval is de contest een leuke aanleiding. Benieuwd naar alle inzendingen! Voor deze track heb ik gebruik gemaakt van de Digitakt (alle beats, hats, claps etc.), die via midi de MAM MB33 aanstuurt voor de bas. Analog Four en Korg MS-20 mini voor synths en strings.

Groet,
Erwin (Prydrm)

 
Op een of andere manier vind ik deze echt goed beginnen; Dan volgen VETTE funky weird beats, acidy bass . En had ik zo iets van YEAH ! (zette het volume hier meteen BAM !)
Maar dan... je blijft er helaas ook net iets te lang in hangen. Toch is dat je vergeven. (een rauwe funky gitaarriff had wonderen kunnen doen maybe) Ik vind deze track alvast geslaagd ! 7,7/10.
 
Lekkere acid uit die MB33.
Ergens doet het trage tempo me tot rust komen maar met het funky riffje en de combinatie met de andere synths krijg ik toch ook enorm veel zin om te bewegen.
Dit ga ik nog wel een paar keer luisteren.
 
Oeh de eerste die ik hoor met zo'n funky groove I like it. Als ik nu de ramen ga wassen ben ik zo klaar.
 
Bedankt voor jullie comments en opmerkingen! Vaak vind ik het vooral lastig om een track echt vol en gebalanceerd te laten klinken. Dan blijf ik 'm wat droog vinden. Dat kan zitten in aanvankelijje instrumentkeuze en dan een mooi eq-beeld hebben, of het afmixen. Maar ik ga lekker door. En luisteren naar jullie inzendingen helpt ook weer voor de inspiratie :-)
 
Yeah! Wat een lekker vette track is dit man! Gaaf hoe je elementen van verschillende stijlen bij elkaar hebt geprakt. En die groove is heerlijk dik. Stil blijven zitten is onmogelijk. De hele track beweegt, kan het niet anders omschrijven. Prima technische productie ook. Duidelijk een van de betere inzendingen die ik tot nu toe heb gehoord. Petje af.
 
Yeah! Wat een lekker vette track is dit man! Gaaf hoe je elementen van verschillende stijlen bij elkaar hebt geprakt. En die groove is heerlijk dik. Stil blijven zitten is onmogelijk. De hele track beweegt, kan het niet anders omschrijven. Prima technische productie ook. Duidelijk een van de betere inzendingen die ik tot nu toe heb gehoord. Petje af.

Dank voor de mooie woorden! :-)
 
ik moest dit wel eerst ff samenvoegen in mijn hoofd tijdens het luisteren.
maar daarna vond ik dit wel een goed klinkend nummer.
en kon ik het dus wel waarderen.
 
Wat een geweldig intro!! Vanaf dat de beat echt inkickt verliest de track wat mij betreft te veel sfeer. Klinkt enorm goed en swingt zeker. Maar ten opzichte van je super intro vind ik het verloop van je track dan net niet meeslepend genoeg voor mijn stem.
 
zeer boeiende opening, prima einde. Tussenin een track met een erg goede groove, maar het krijgt meer iets van een begeleidingstrack gevoel bij mij, en dat is ook ok, want hier zal inderdaad iemand, met gelijk welk instrument (van accordeon tot zingende zaag) zich prima kunnen op uitleven. En dat ga ik straks eens fijn doen ook!
 
Back
Top