bijlevel - monodie

leuke intro met die schoolplein geluiden.
en dan die opkomende pads en sounds klinken ook best goed gedaan.
ja leuke geluiden toch afwisselend maar toch een loop in te herkenen.
ja deze krijgt van een duim omhoog want deze kan ik wel waarderen.
 
Hele mooie track, er valt veel in te ontdekken. Ik vind het eerste gedeelte het mooist. Subtiel en mysterieus. De geluiden in het tweede deel vind ik op de een of andere manier wat simpeler, haalt de magie iets weg. Maar hier zit veel werk in, knap gedaan!
 
Heel tof nummer waar ik met plezier op ga stemmen.
Geweldige intro!

dank u en zeker voor de stembelofte!

Een dikke tien voor de creativiteit en originaliteit. Tegelijk is er iets dat ik mis. Lastig te omschrijven. Ik mis wat diepte denk ik. Ik word er niet in meegezogen, terwijl dat met dit soort sferen wel heel goed zou kunnen.

dank. ik heb het nummer nog eens kritisch beluistert (voor zover dat met een eigen nummer kan) door de mp3 en de originele wav naast elkaar te leggen en daar zit al wel een (emotioneel, diepte?) verschil in, dus de mp3 vlakt het toch wel af. maar ik merk ook wel dat de mix niet helemaal mijn bedoelingen weergeeft. ik heb al vaker opgemerkt dat afmixen/mastering een vak apart is en ik dat liever aan een producer zou overlaten. wel zal ik de mix, voordat ik het nummer op soundcloud/bandcamp zet, nog eens proberen te verbeteren en mss het solo-geluid in deel 2 aanpakken. ben wel blij met alle feedback, want vaak bevestigt het wel al wat ik gevoelsmatig ook vind/vond

Klinkt goed, doet me aan Muslimgauze denken. Leuk bedacht die variatie rond de 3 min.

dankjewel! even muslimgauze beluisterd (mulla said) en ik snap de overeenkomst, maar dat is wel VEEL authentieker. bij mij is één en ander meer per ongeluk ontstaan, behalve dan die variatie, die was vanaf het begin wel gepland.
 
leuke intro met die schoolplein geluiden.
en dan die opkomende pads en sounds klinken ook best goed gedaan.
ja leuke geluiden toch afwisselend maar toch een loop in te herkenen.
ja deze krijgt van een duim omhoog want deze kan ik wel waarderen.

dank voor de positieve reactie. je hebt gelijk, een aantal instrumenten zitten in een loop en dat is mss ook de reden dat het wat minder diepte heeft (zoals iemand opmerkte). dus daar ga ik toch meer op letten. bedankt.

Hele mooie track, er valt veel in te ontdekken. Ik vind het eerste gedeelte het mooist. Subtiel en mysterieus. De geluiden in het tweede deel vind ik op de een of andere manier wat simpeler, haalt de magie iets weg. Maar hier zit veel werk in, knap gedaan!

dank voor de feedback. al vaker opgemerkt, helaas, maar idd, de orkestratie (ha!) van deel twee valt nog te verbeteren.

moo! zeer mooi! de klanken zingen door mijn kamer. ik kan het niet anders uitdrukken. op flink volume geluisterd... komt diep binnen. sfeervolle track, met zeer subtiele randjes en variaties en soms; die bas rond 3:00... mooi... heerlik.

kennelijk beluisterd op je KEF-speakers :D en blijft dus gelukkig ook goed klinken op hoog volume. uiteraard zeer veel dank voor je lovende woorden!
 
Goeie sound, bij het intro zat ik op het puntje van mij stoel. En uiteindelijk pakt de track me toch niet helemaal. Vind het lastig om uit te leggen waarom niet. Maar luistert prima weg op de achtergrond, maar zou hem niet zo snel speciaal gaan luisteren.
 
Sfeertje is zeker lekker en ik vind dat geroezemoes een leuk geluid, de overgang richting het einde past goed en ik ervaar het niet zozeer als 2 delen eigenlijk.
Helaas worden de monniken helemaal weggedrukt door de brede dikke pads en dat is jammer, de onderlinge volumes zouden wat aandacht mogen hebben.
De drums staan ook een beetje los van het geheel, waarschijnlijk door de 'krappe' room reverb en het nogal opvallende tikkende geluid.

Het doet me denken aan het album Amor-Fati van N.Y.X., trouwens.
 
Er zijn twee manieren waarop je muziek kan luisteren.
Op manier 1 raakte ik een beetje in paniek, op manier 2 kreeg ik simpelweg een blij gevoel.
(!) Waarvoor dank
 
Goeie sound, bij het intro zat ik op het puntje van mij stoel. En uiteindelijk pakt de track me toch niet helemaal. Vind het lastig om uit te leggen waarom niet. Maar luistert prima weg op de achtergrond, maar zou hem niet zo snel speciaal gaan luisteren.

mooi dat je toch een goed moment, als was het maar kort :D, aan deze track hebt overgehouden. ik kan begrijpen dat het je niet pakt, er is toch enige emotie/diepte weggevallen bij de conversie naar mp3 en ook heb ik, denk ik, té lang zitten klooien met de mix.

ik vind het eerste stuk zeer fijn, dat mag van mij gerust een uur duren...

ik wil best een persoonlijke versie van het eerste deel voor je maken die uren duurt :). uiteraard zeer bedankt voor je positieve reactie!

Sfeertje is zeker lekker en ik vind dat geroezemoes een leuk geluid, de overgang richting het einde past goed en ik ervaar het niet zozeer als 2 delen eigenlijk.
Helaas worden de monniken helemaal weggedrukt door de brede dikke pads en dat is jammer, de onderlinge volumes zouden wat aandacht mogen hebben.
De drums staan ook een beetje los van het geheel, waarschijnlijk door de 'krappe' room reverb en het nogal opvallende tikkende geluid.

Het doet me denken aan het album Amor-Fati van N.Y.X., trouwens.

Bedankt voor je opmerkingen. ik snap het van de drums, de tikjes. op een bepaald moment hoor je dit soort dingen niet meer, omdat ze al zo bij het nummer zijn gaan horen. dan is een luisteraar met frisse oren zeer welkom. ik wilde de monniken niet zo op de voorgrond hebben, maar juist wat laten "verdrinken" in de pads. dat komt ook omdat ik die mannenstemmen als laatste heb toegevoegd aan het nummer.

Er zijn twee manieren waarop je muziek kan luisteren.
Op manier 1 raakte ik een beetje in paniek, op manier 2 kreeg ik simpelweg een blij gevoel.
(!) Waarvoor dank

graag gedaan, maar sorry dat ik wat paniek heb veroorzaakt (is dat bij deel 1 gebeurt?) en heel erg blij dat je weer blij werd onderweg ;)!
 
Je weet idd goed een sfeer neer te zetten, het is niet helemaal mijn ding en dan vind ik het ook gelijk wel lastig om er iets over te schrijven. Het 2e gedeelte kan ik in ieder geval wel meer mee dan het 1e deel.

Hoor ik daar echt een M1 choir sound?
Ja idd die sound klinkt erg M1 (ik heb er zelf nog 1 in het bezit).
 
Mooi hoor, herhalend motiefje van de eerste 3 minuten doet me aan minimal denken. Hele fijne sfeer, goed combinerende klanken, heel open productie, en prima dat er halverwege wat meer ritme in komt. Zit in mijn top 5.
 
Ik vind het klinken als een soundtrack voor een film, bepaalde scene dan, nieuwe Indiana Jones film ofzo.
Iemand op missie, jungle toestanden, effe op adem komen tussen een paar hectische scenes, die sfeer roept het op bij mij.:)
Mooie inzending.:okdan:
 
Mooi hoor, herhalend motiefje van de eerste 3 minuten doet me aan minimal denken. Hele fijne sfeer, goed combinerende klanken, heel open productie, en prima dat er halverwege wat meer ritme in komt. Zit in mijn top 5.

Dank voor jouw hoge notering, zou al beter zijn dan voorgaande jaren ;). Ben liefhebber van minimal music en dan zeker ook van het werk van Simeon ten Holt. Dus dat klinkt wel af en toe door in mijn nummers, denk/hoop ik. Nogmaals dank voor de positieve reactie!

Ik vind het klinken als een soundtrack voor een film, bepaalde scene dan, nieuwe Indiana Jones film ofzo.
Iemand op missie, jungle toestanden, effe op adem komen tussen een paar hectische scenes, die sfeer roept het op bij mij.:)
Mooie inzending.:okdan:

Dank en fijn dat je er die beelden bij hebt, zeker de rustgevende kant er van!
 
Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd en het is te horen dat je met aandacht deze track hebt samengesteld qua sounds, het past goed bij elkaar.
Ook zo nu en dan de voices er tussen door geeft het wel wat extra, leuk gevonden!
Enigste is dat ik qua struktuur het iets te weinig afwisseling vind, misschien is daarom de titel ook wel heel juist gekozen.
 
Voor mij vind ik 'm pas mooi openbloeien vanaf 3min. en dat mocht voor mijn part al eerder zijn.
De mix kan wat beter uitgebalanceerd en de drums staan voor mij wat grof op het voorplan. Vooral in het begin.
Nu, dit is uiteraard mijn mening en smaken en kleuren verschillen voor iedereen ;).

Fijn rielekst nummer :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb 'm nu een paar keer beluisterd en het is te horen dat je met aandacht deze track hebt samengesteld qua sounds, het past goed bij elkaar.
Ook zo nu en dan de voices er tussen door geeft het wel wat extra, leuk gevonden!
Enigste is dat ik qua struktuur het iets te weinig afwisseling vind, misschien is daarom de titel ook wel heel juist gekozen.

goh, dat je de tijd neemt om 'm meerdere keren te beluisteren, terwijl er nog 75 inzendingen zijn! uiteraard ZEER bedankt, ook voor de positieve opmerkingen. 'monodie' kent verschillende betekenissen. bij mij betekent het "tegenstelling met contrapunt: harmonisch begeleid éénstemmig gezang", wat dus uitsluitend slaat op het deel met de (Thaise) monnikstemmen.

Voor mij vind ik 'm pas mooi openbloeien vanaf 3min. en dat mocht voor mijn part al eerder zijn.
De mix kan wat beter uitgebalanceerd en de drums staan voor mij wat grof op het voorplan. Vooral in het begin.
Nu, dit is uiteraard mijn mening en smaken en kleuren verschillen voor iedereen ;).

Fijn rielekst nummer :okdan:

Cheers,
Exo. :mega:

dank en over mixen in het algemeen heb ik bij een andere inzending al geschreven dat het een kwestie van smaak is als er geen alternatieve mix te horen is, wat jij in feite ook al aangeeft. maar uiteraard zeker aanleiding om er nog eens kritisch naar te luisteren. ik hoor het nummer nu ook op andere speakers en dat bevalt helaas minder ;{.
 
Enigma, daar moest ook ik direct aan denken. Lekkere sfeer met die zingende monniken (?). Goed en gedurfd dat je doorschakelt naar een climax. De sfeer raak je dan wel kwijt... Maarrrr, met plezier beluisterd en herbeluisterd!
 
Back
Top