bijlevel - monodie

Tuurlijk valt er wel iets te schaven, maar ik vind hem boeiend en tof. :okdan:
Verzoekje: zou je die hi-hat wat minder monotoon hakkend kunnen maken?
 
Lekkere eigengereide kabbelmuziek. Vooral deel 1 kan mij erg bekoren. Wat is dat voor gezang?

dank voor het luisteren! Het zijn biddende (denk ik) Thaise monniken. het is een sample uit de de BBC-collectie die gratis ter beschikking is gesteld. ik heb daar een tijd geleden over gepost. het is een ENORME collectie. ook het geroezemoes in het begin (en verderop) komt daar vandaan.

Enigma, daar moest ook ik direct aan denken. Lekkere sfeer met die zingende monniken (?). Goed en gedurfd dat je doorschakelt naar een climax. De sfeer raak je dan wel kwijt... Maarrrr, met plezier beluisterd en herbeluisterd!
herbeluisterd: dat vind ik een mooi compliment! en iid het zijn monniken die je hoort prevelen ;).
 
Tuurlijk valt er wel iets te schaven, maar ik vind hem boeiend en tof. :okdan:
Verzoekje: zou je die hi-hat wat minder monotoon hakkend kunnen maken?

fijn om te horen dat het nummer je goed bevalt! ergens heb ik geschreven dat je zelf een soort blind (doof) kan raken voor de dingen die in je nummer gebeuren en daar hoort zeker die hi-hat bij, kan idd irriteren (als je er op let ;)). ook "geïnspireerd" door de verschillende opmerkingen, ben ik een boek over mixen gaan lezen en ga dit nummer gebruiken om de boel beter te laten klinken.
 
Het kabbelt een beetje voort.. verschillende ritmes die elkaar kruisen qua maatindeling.. en dan ineens een verassingsintermezzo. Tenminst... ik had het gevoel dat daarna nog meer ging komen maar dat bleek ineens het eind. Zo kan het ook natuurlijk. :)
Het geheel spreekt me qua stijl niet heel erg aan moet ik eerlijk bekennen.. maar muzikaal en qua creativiteit zeker goed gedaan!
 
Het kabbelt een beetje voort.. verschillende ritmes die elkaar kruisen qua maatindeling.. en dan ineens een verassingsintermezzo. Tenminst... ik had het gevoel dat daarna nog meer ging komen maar dat bleek ineens het eind. Zo kan het ook natuurlijk. :)
Het geheel spreekt me qua stijl niet heel erg aan moet ik eerlijk bekennen.. maar muzikaal en qua creativiteit zeker goed gedaan!

Eerlijkheid duurt het langst ;), maar natuurlijk bedankt voor je analyse en toch positieve woorden. Oorspronkelijk (en misschien gaat dat er ook nog van komen) wilde ik het nummer langer laten duren, waarbij het einde weer het begin zou zijn van een nieuw stuk(je). Maar voor de contest leek het mij lang genoeg.

Zoals beloofd heb ik je mijn stem gegeven :okdan:
Misschien vind jij deze ook een stem waard?

Uiteraard zeer vereerd met je stem. jouw nummer moet ik nog een keertje beluisteren, want in mijn notities stond een vraagteken (wel/geen stem?). Maar ik doe niet mee aan het "songfestivaleffect": Kroatië stemt op Bosnië Herzegovina, dus Bosnië Herzegovina stemt op Kroatië, douze points :P.
 
Het heeft wel iets van muziek bij een theatervoorstelling, ook wel iets van volksmuziek.
Niet alles is helemaal mijn smaak, maar ik kon er goed naar luisteren.
 
Het heeft wel iets van muziek bij een theatervoorstelling, ook wel iets van volksmuziek.
Niet alles is helemaal mijn smaak, maar ik kon er goed naar luisteren.

opmerkelijk, want dat was precies het beeld dat ik had tijdens het maken: een straattafreel met langswandelende monniken en dan begint de band te spelen...

Weinig stemmen uitgebracht,maar jij bent erbij.

Nou, nou! zéér bedankt!
 
Zeer nice deze! :okdan:
 
Back
Top