bijlevel - monodie

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Tja, wat moet ik over deze track schrijven? Het is uiteindelijk een tweedelige "sfeertekening" geworden. Zet het nummer in ieder geval niet te hard, dat komt de rustgevende sfeer ten goede, denk ik ;-).

 
Intentions were good ! Goede elementen aanwezig. Andere dingen storen helaas en staan wat haaks op de sfeer. Rebellie mag van mij, maar dan moet dat ook goed aangepakt worden. Geen smaak kwestie, maar een feitelijke vasstelling. (ik beoordeel steeds op content, nooit op stijl)
 
Intentions were good ! Goede elementen aanwezig. Andere dingen storen helaas en staan wat haaks op de sfeer. Rebellie mag van mij, maar dan moet dat ook goed aangepakt worden. Geen smaak kwestie, maar een feitelijke vasstelling. (ik beoordeel steeds op content, nooit op stijl)

Hmm, kan je wat concreter worden, zeker als je "het" als een feit hebt vastgesteld?
 
Hoor ik daar echt een M1 choir sound? Tijd niet gehoord!

Maar wel lekkere sfeer.. Het leuke van de SF contest vind ik altijd dat je soms echt dingen te horen krijgt waarvan je denkt 'he, da's weer eens wat anders', en daar is dit wel een voorbeeld van
 
Mooie sferen, vooral de 2e spreekt me zeer aan, fijne ritmiek.

Bedankt. Ja de maatsoort in deel 2 is een 5/4 (of mss 10/4), dus dat maakt het net even iets anders. Goed om te horen dat dat je bevalt. (Had wat moeite met multi-quoting, hier ging het dus mis, vandaar nog een keer gepost. Weet nu onderhand hoe dat moet.)
 
:okdan:
Al heb ik in de tweede helft wel moeite met de tonale stemming

Dank! Even doorzetten en dan klinkt het zo tonaal als "Stille nacht, heilige nacht" :P!

Hoor ik daar echt een M1 choir sound? Tijd niet gehoord!

Maar wel lekkere sfeer.. Het leuke van de SF contest vind ik altijd dat je soms echt dingen te horen krijgt waarvan je denkt 'he, da's weer eens wat anders', en daar is dit wel een voorbeeld van

Dat "M1"-geluid is een combi van een geluid van Digital Sensations - DS1 - Majesty (UVIWorkstation als afspeler) en Absynth's Digital Air Choir patch, de laatste zal wel de M1 herkenning geven. Bedankt voor de positieve reactie!
 
Ik vind het eerste stuk echt goed gedaan. Het solo geluidje in het 2de stuk vind ik wat te 'common', niet speciaal genoeg.
Voor de rest is de opzet zeker geslaagd!
 
Ik vind het eerste stuk echt goed gedaan. Het solo geluidje in het 2de stuk vind ik wat te 'common', niet speciaal genoeg.
Voor de rest is de opzet zeker geslaagd!

Dat solo geluid heeft mij idd veel hoofdbrekens gekost. Dit was de eerste keuze en na ontzettend lang gezoek naar een ander geluid, dit toch maar gebruikt. Hier komt het probleem van alleen werken om de hoek kijken. Mijn vrouw vond het ook geen goed geluid, maar kon ook niet aangeven wat het dan wel moest zijn. Uiteraard dank voor je positieve reactie en kritiek!

Eigewijze track , me like

me thank you!

Eerste stuk is bij mij ook favoriet... Beetje Enigma sferen. Wel leuk dat er zo'n switch in zit, maakt het een beetje kastelerig

Dank en vereerd met de vergelijking met Enigma. Wat betekent "kastelerig"?

originele track met mooie grote pads. panning van de sounds in de eerste helft allemaal richting de rechterkant? of ligt het aan dat ik verkouden ben..
leuke wending aan het einde. voor mij geen topper maar wel muzikaal en interessant

Hmm, ik heb nog eens goed geluisterd, maar het is bij mij zelfs zo dat links iets meer nadruk heeft in het eerste stuk en dat komt vooral door het pianogeluid, denk ik. Nou ja, whatever, bedankt voor je reactie!

Met plezier geluisterd. Had langer gemogen. Krijgt mijn stem :okdan:

Hoera, de eerste toezegging! Veel dank voor het luisteren!
 
Een dikke tien voor de creativiteit en originaliteit. Tegelijk is er iets dat ik mis. Lastig te omschrijven. Ik mis wat diepte denk ik. Ik word er niet in meegezogen, terwijl dat met dit soort sferen wel heel goed zou kunnen.
 
Back
Top