nick1000 - To Amsterdam... (Movements 2018)

Ja lekkere beat en catchy refr.. oh wacht verkeerde nummer. Zonder gekheid.. mooie sounds, en mooie akkoorden.. maar waarom associeer je het met Amsterdam? Amsterdam is chaos, eindeloos tramgebel, wirwar van mensen, te veel toeristen, te dure wiet, kutmuziek (AKA smartlappen) en umm .. een plek om te vermijden eigenlijk. Naar mijn mening dan.
 
Ik beeld er mij niet Amsterdam bij zoals Payt, maar eerder de rit ernaar toe met de trein vanuit België, terwijl je naar buiten aan het staren bent en de rest van de wereld effe vergeet.
Zo hier en daar zacht geroezemoes van pratende mensen op de achtergrond zou leuk zijn en er bij passen denk ik om het iets minder minimalistisch te maken.:okdan:
 
Een tripje, heerlijk hoe alles aanzwelt en doorzwelt en heel groot wordt. Ik vind het erg mooi, maar iets in de achtergrond wat rezix voorstelt had het wel afgemaakt als verhaal zijnde.
 
Mooi onheilspellend intro, vette build up... tenminste dat dacht ik. Ik vind die sound echt supervet. Ik snap dit dat gewoon een ander soort nummer is, maar ik had toch stiekum gehoopt dat er ergens alsnog een heeeeeel dikke beat van whatfr (techno, breakbeat, hiphop, trap, maakt niet uit...) tevoorschijn zou komen. Dus ondanks dat ik het heel tof vond, vond ik het jammer dat er niet toch nog een verassing uit de hoge hoed kwam.
 
prachtige soundscape (wat een mooie volle sound!) die perfect opbouwt naar een climax, maar een mensch wil dan ook een beetje (opeens) een anti-climax, toch? de titel vind ik toch apart in dit geheel: movement...
 
10/10 voor sfeer. Minder als compositie. Maar toch blij om zulke tracks te horen te krijgen als tegengewicht voor de dance-georiënteerde inzendingen.
 
Dank jullie wel voor deze mooie en vooral eerlijke commentaren. De titel "To Amsterdam..." heeft te maken omdat ik en mijn vriendin er enkele maanden geleden zijn geweest en het was zo een mooie prachtige dag met zoveel leuke mensen aldaar... Tis puur emotie. Over trams gesproken,... op ongeveer het einde van de track is er op de achtergrond het geluid van een rijdende Amsterdamse tram.
 
Laatst gewijzigd:
Vind het zo spijtig dat men enkel kan posten als MP3 en dan nog met een beperkt aantal MB's. De dynamiek en de kwaliteit gaan hierdoor echt wel verloren. Hoor nu net mijn eigen track hier. En het is verschrikkelijk qua kwaliteit. Alles wat diepgang betreft is gewoon weg door compressie. Plus komen er nog wat storende bij-geluiden erbij. Nee, voor een muziek gerelateerd forum vind ik dit niet meer kunnen.... Sorry voor deze negatieve, maar (volgens mij) toch wel constructieve kritiek.
 
Vind het zo spijtig dat men enkel kan posten als MP3 en dan nog met een beperkt aantal MB's

Je hebt 20 MB ter beschikking voor elke track die je uploadt. Zelfs met 320 kbps kom je daar bij lange na niet aan. Je track is gerenderd op 192 kbps. Als je van mening bent dat de geluidskwaliteit van je inzending beperkt is, had je daar dus in eerste zelf iets aan kunnen doen voordat je hem postte. Hen je je track niet beluisterd voordat je hem instuurde?

De reden dat wij geen wav toelaten is mij eigenlijk niet bekend. De reden dat we een beperking op het aantal MB's hebben, is simpelweg een kwestie van ruimte.
 
Vind het zo spijtig dat men enkel kan posten als MP3 en dan nog met een beperkt aantal MB's. De dynamiek en de kwaliteit gaan hierdoor echt wel verloren. Hoor nu net mijn eigen track hier. En het is verschrikkelijk qua kwaliteit. Alles wat diepgang betreft is gewoon weg door compressie. Plus komen er nog wat storende bij-geluiden erbij. Nee, voor een muziek gerelateerd forum vind ik dit niet meer kunnen.... Sorry voor deze negatieve, maar (volgens mij) toch wel constructieve kritiek.
Beste Nick1000, compressie bij mp3 is een van de meest verkeerd geïnterpreteerde dingen. Er wordt helemaal niets veranderd aan de dynamiek, maar slechts een bestand gecomprimeerd waardoor er een andere bestandsindeling ontstaat, oftewel datacompressie. Dit heeft als gevolg dat er informatie in het hogere frequentiegebied wegvalt.
Als je bv op Youtube audio analyseert valt op dat alles boven de 15-16 khz wegvalt door compressie.. waarschijnlijk doordat er niet gebruik gemaakt wordt van een MP3 geconverteerd op320kb/s, zoals wel het geval is bij alle upload store's.. heel sporadisch kom je daar nog weleens een flac bestand tegen.. maar persoonlijk hoor, of meet ik nauwelijks verschil tussen een mp3 op 320 kb/s vs een Wave of FLac

Mijn selectieve geheugen herinnerde mij ineens weer aan een paar legendarische posten van jou van een maanden terug. Ik ben het ook wel een beetje met je eens dat er meer tussen onze oren zit dan feiten ooit kunnen aantonen.. :D
https://www.synthforum.nl/forum/mark...-synth-prijzen
Ah, al die buitensporige prijzen.... Ksnap eigenlijk niet waarom. Ik persoonlijk kan het tegenwoordig niet meer horen dat er synth's uit de jaren '70/'80 zijn gebruikt in een track. Denk trouwens dat de klank er ook niks meer mee te maken heeft. Mensen die nu nog bizarre prijzen betalen voor een oude synth, is het meer om het object te doen dan voor de klank. Qua klank kunnen de nieuwe, zelfs DSP's het zeker evenaren... En in in een track al zeker. Trouwens, de nieuwe generatie, en zelfs de oudere generatie artiesten gebruiken al jaren geen hardware synth's meer... Kdenk dat echt fysieke synthesizer nog enkel iets is voor hobbyisten en amateurs.

Denk ook dat de fysieke synthesiser tussen dit en 10 jaar zal verdwijnen. Net zoals de electrische gitaar nu aan het verdwijnen is.
 
Laatst gewijzigd:
Je hebt 20 MB ter beschikking voor elke track die je uploadt. Zelfs met 320 kbps kom je daar bij lange na niet aan. Je track is gerenderd op 192 kbps. Als je van mening bent dat de geluidskwaliteit van je inzending beperkt is, had je daar dus in eerste zelf iets aan kunnen doen voordat je hem postte. Hen je je track niet beluisterd voordat je hem instuurde?

De reden dat wij geen wav toelaten is mij eigenlijk niet bekend. De reden dat we een beperking op het aantal MB's hebben, is simpelweg een kwestie van ruimte.

A ok.
 
Knap;mijn genre,daarom dubbel kritisch.Vroeger moest je echt werk van maken om dit soort van geluid te maken.Tegenwoordig tover je de geluiden met één druk op de presetknop van je (soft)synth.
 
Geen idee of het nu nog gelezen zal worden.
Ik heb donderdag of vrijdag mijn stemmen gegeven en zaterdag ging de contest 'op slot',.... op dat moment kon ik ook geen lovend commentaar meer geven.

Op mijn lijst scoorde je: 8+ +++
Daarmee ben je één van de weinige tracks die +++ voor de synth geluiden heeft. Ik vind het erg mooi!!
(Niet mijn top 5, maar toch een punt gegeven, omdat een 55e plek veel te laag was voor deze track.)
 
Back
Top