jayoverdose - Turns Out eddie Has No Friends

Deze donkere en rauwe sound van de 90s herken ik nog wel, nostalgie!
De beat draagt het nummer lekker en de afwisselende geluiden maken me nieuwsgierig wat er enkele maten verder weer om de hoek zal komen.
Het is wel een tikkie droog op de oren en de melancholische strings ken ik na een tijdje wel, daar zou verderop in de track wel een laag bovenop mogen. Voor het hoog zou de hihat wat dikker mogen.
 
Ik hoor met momenten Kraftwerk... Eenvoud kan werken, maar vergeef me als ik zeg dat dat misschien toch niet het geval is. Ik probeer te ontdekken waar je naartoe wou, maar ik vind geen aanknopingspunt...sorry man.
 
dit is mij ook iets te instrumentaal.
ja gooi er wat zang over heen en hoppa.
maar dat de dub stukkie die er nu is best te bekoren is.
 
lekkere party knaller is dit... swingt de pan uit..
 
Damn, die hats in het begin! De monodie (bij vlagen geen melodie meer te noemen) is ook heerlijk!
 
Er zijn vast situaties waarin dit werkt, maar voor mij nu even niet ;)
 
Bepaalde Detroit techno dj's gingen soms de electro toer op halverwege en eind jaren 90, aan dat soort electro doet dit nummer mij denken.:okdan:
 
Haha, da's ff lekker wakkerschudden na de track die ik net geluistered heb :P. Deze track heeft zeker potentie, maar had denk ik nog wel wat harder/rauwer gemogen. Knallen met die bak! Ik denk dat wat rauwe hiphop vocals hierover het ook best goed zouden doen, iets van Public Enemy of The Beastie Boys of zo.
 
Mijn inziens iets te repetitief. Kon mij niet blijven boeien. Toffe elementen maar als track toch iets te saai. Wel leuk om weer een compleet andere style te horen
 
Het begin vond ik vreselijk veelbelovend! Helaas kwam dat er voor mij niet uit. Verwachtte ergens een wall of sound, maar kreeg een dun stringssoundje. Waarschijnlijk mijn verwachtingen die me parten spelen...
 
jij dacht, wat KAOSKAOS kan kan ik ook :P, beginnen met een lang drumintro. maar persoonlijk vind ik jouw drums wel iets interessanter, maar daar is alles voor mij wel mee gezegd. "stukkie geram en zo", precies!
 
Back
Top