Weet iemand wat voor soort geluid dit is of waar die uit komt?

Is dat niet gewoon een akkoord met een gefilterd delaytje erop? Kan volgens mij uit elke synth komen.
 
Is dat niet gewoon een akkoord met een gefilterd delaytje erop? Kan volgens mij uit elke synth komen.

Als dit uit elke synth kan komen dan ben ik een behoorlijke prutser ;-)

Er zit een metalig randje aan die ik niet zomaar ergens uit krijg, maar goed ik ben ook niet echt een sound designer
 
Vet ook dat tweede voorbeeld. Wat betreft dat eerste voorbeeld. Dat metalige randje is dat niet gewoon een highpassed delay met links en rechts net wat ander timing? of wat ook kan geen delay, maar dan dezelfde sound maar dan met een highpass filterop met flink wat resonance + uiteraard reverb en delay verder volgens mij ook veel randomisation van volume en filter instellingen +evt wat distiortion oid.
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij zijn het twee geluiden, bij het eerste voorbeeld is het laatste geluid van het loopje een organ. Tweede voorbeeld is innercity piano met een hele korte decay. Denk ik
 
Ik wil niet belerend overkomen, misschien dat je dit al lang weet. Maar die techno deuntjes/akkoordjes. Zijn vaak geluiden bestaanden uit 3 oscillators (Minimoog setup), waarvan de toonhoogte van elke oscillator een quint uit elkaar liggen. Ik kan geen noten lezen en weet dus niet of ik het woord quint hier goed gebruik, maar als je de eerste osciallator een C pakt, dan draai je de tweede oscilator een paar noten hoger en de 3e oscilator weer een paar hoger als de tweede. Dan een filtertje erover en hupsakee, teng teng ..... teng teng teng :D
 
Ik wil niet belerend overkomen, misschien dat je dit al lang weet. Maar die techno deuntjes/akkoordjes. Zijn vaak geluiden bestaanden uit 3 oscillators (Minimoog setup), waarvan de toonhoogte van elke oscillator een quint uit elkaar liggen. Ik kan geen noten lezen en weet dus niet of ik het woord quint hier goed gebruik, maar als je de eerste osciallator een C pakt, dan draai je de tweede oscilator een paar noten hoger en de 3e oscilator weer een paar hoger als de tweede. Dan een filtertje erover en hupsakee, teng teng ..... teng teng teng :D

Dat doe je zeker niet .. alle info is mooi meegenomen!

Vanaf de C, 3 stappen omhoog en dan nog een keer 4 dan heb je een minor chord ;-) doe je dat andersom eerst 4 en dan 3 en je hebt een major chord.

Het gaat me in deze niet zozeer om de noten, maar echt om de klank zelf. :okdan:
 
Back
Top