Alk - Finding a way out

Alk

Stamgast
Lid sinds
7 november 2016
Berichten
103
Hallo allemaal,

Hierbij mijn inzending voor dit jaar.

Ik heb de microfoon er maar bij gepakt. Dit nummer is daardoor wat toegankelijker dan mijn vorige inzendingen geloof ik.

De drums komen voor het grootste deel uit een 909 softwarekloon. Verder de volgende synths: een Kilohearts One, Synapse Antidote en een Korg Mono/Poly. Mijn stem is opgenomen met een Behringer XM2000 dynamische microfoon (die ik verkoos boven o.a. een Shure sm58 beta en een Rode nt3.)

Bij elkaar gehouden door Propellerhead Reason 10.

Iedereen veel succes!

 
Ik heb steeds meer oor naar tracks met vocals. Dus daarvoor een pluim. Beetje apart en dat betekent een streepje meer. Maar tegelijk vind ik het schoolse en te brave karakter van de vocalen echt heel jammer...daardoor blijft het geheel wat 'kleurloos' overkomen. Niet fout dus, maar er had veel meer ingezeten en ik vind het net daardoor niet sfeervol genoeg.
 
Mooi nummer.. mooie mix, mooie geluiden, wat wil je nogmeer he?
 
Overheerlijk samenspel van je orgel-achtige akkoorden met de basslijn tijdens het refrein.
Je bewijst dat een goed nummer echt niet veel nodig heeft.
Aangezien ik het drie keer na elkaar heb geluisterd, moet ik wel stemmen!
 
Dit is een echte song! Ik ben achteraan begonnen en dit is pas de 2de of 3de echte song die ik hoor.
Je hebt iets te zeggen en je doet dat op een mooie artistieke manier, met tekst en gevoel! Puik.
Nog een gitaar rifje erop en je kan gaan meedoen in de Humo Rock Rally!
 
Ik moet zeggen dat de beat me op het begin niet echt aanstond maar de hele atmosfeer van de track veranderd met de vocals. De beat en de vocals samen geven me een beetje het Gorillaz gevoel. I like. Goede stem heb je man. Echt een liedje.
 
Lekkere popsong met mooi spaarzame instrumentatie, heel open transparante productie. Zang is toch wel essentieel om muziek interessant te maken, kom ik steeds meer achter.
 
Deze heb ik nu een keer of wat voorbij horen komen. De eerste keer dat ik hem hoorde dacht ik bij de eerste akkoorden "nah". Maar toen kwam de vocal erin en kreeg de track richting. Wat een heerlijke no-nonsense en pure track is dit joh :okdan:. Kwetsbaar bijna. Ik vind het echt heel goed gedaan en tegelijk vraag ik me af hoe het zou klinken in een commerciële aanpak.
 
Fijne track hoor. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als je de lage tonen uit je vocals filtert (en een splashje reverb geeft). Ik heb zo'n gevoel dat ie dan nog meer gaat shinen :)
 
klinkt goed opgenomen allemaal.
en ik kan de mix goed waarderen want die klinkt goed open.
ondanks dat allemaal vind ik de track wel kort.
en de laatste stukje vocalen is wel wat onverwachts gekomen.
omdat ik eigenlijk dacht al het einde te naderen.
 
Back
Top