Payt - Revere

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier mijn inzending voor 2018/2019. Deze keer een relaxed nummer waarin ik een bepaald gevoel probeer uit te drukken. Naast het maken van muziek hou ik er ook van om te stormchasen op amateur-nivo. Als ik weet dat de kans bestaat dat het gaat onweren, dan zit ik al op de weerradar te kijken hoe de situatie zich ontwikkeld. Naarmate die zich gunstiger ontwikkeld, onstaat er een soort ontspannen geladenheid met het besef van 'Yes! het komt er aan'. In dit nummer contrastreer ik dan ook het gevoel dat ik heb gedurende de aanloopfase, waarin de situatie zich gunstig ontwikkeld, en de opwinding en spanning van het daadwerkelijk ervaren waarop je had gehoopt (een lekkere knaller van een onweersbui, in mijn geval).

Of dat een beetje over komt in deze song mogen jullie beoordelen. Qua synths komt vooral de rev 2 aan bod, alsmede de Behringer Model D voor bas en 'horn' sound. Verder horen we de Reface versie van de CP 80 voorbij komen, naast nog allerlei andere sounds.

Veel luisterplezier, en veel succes voor alle mensen die meedoen met de contest!

 
Ooooo.. dit is écht mooi (met accent op de e). Hoge Vangelis meets Pink Floyd feel, wat bij mij altijd in de smaak valt. Distorted guitar en e. piano solos zijn ook de max. :okdan::okdan:
 
Dank je Dungbeatle :). Zo'n comment maakt het voor mij meer dan de moeite waard om mee te doen!
 
Ja muren zijn er om doorbroken te worden he ;) Dank voor het luisteren!
 
Ja tof!
Ik hoop dat je tzt nog eens naar de mix luistert (bv. distoted gitaar overrompelt rest van muziek) en tevens of je sommige partijen her en der wat netter kunt maken (bv piano solo).
Maar dit is absoluut geen kritiek: in dit soort tracks gaat gewoon veel werk zitten om de puntjes op de i te krijgen en de track is ook zoals hij nu is gewoon top.
 
Inderdaad, een hoog Pink Floyd gehalte! Soms kan ik niet altijd overweg met de dissonanten of pianistieke verspringingen (als dat dan al een bestaand woord is :D).
Ik vermoed dat de gitaar iets te laag staat in toonhoogte tegenover de grondtoon in het begin...
Melodieus en zo heb ik het graag :).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Heerlijk stuk muziek, zeer fijn geproduceerd. In mijn beleving zou een zanglijn dit prachtige stuk helemaal goud maken.
 
Hoge Vangelis meets Pink Floyd feel

mee eens, en inderdaad je doet de drums als nick mason (is ie geen goede drummer, hij doet wel vaak hetzelfde trucje, maar dat maakt pink floyd niet minder voor mij, groot liefhebber van pink floyd, ook van de eerste tijd, tot aan the wall, bwah.. dat terzijde).

gewoon erg goed. gitaar overweldigt wel in de mix, dat valt wel op, drukt zelfs de drums weg. maar verder prachtig gemaakt. dat bepaalde partijen netter kunnen, ik heb het nummer een aantal malen (op goed volume, dat moet!) geluisterd, ik merk dat het wel werkt. het is wel netjes, maar ik weet niets van muziekleer of wat dan ook, dus ik kan dat niet beter uitdrukken. geeft juist wat meer karakter. wellicht niet origineel, maar ik ben een groot aanhanger van roofkunst (een wat beladen term...), alle kunst is roof, een goede rover kan wat ie geroofd heeft laten uitdoven. ik weet niet of dat hier helemaal gelukt is, maar ik merk toch dat het een eigen karakter heeft, dus ik noem het wel origineel, of "eigen".
 
Dank voor de overwegend positieve reacties :) Voor mij is het altijd maar weer de vraag hoe iets in de smaak valt. Ik ben me bewust van mijn tekortkomingen, maar ik doe wat ik kan!
 
Mooie uitgewerkte compositie, luister ik graag naar!
Wat mij betreft is de gitaar in het midden en aan het eind iets te nadrukkelijk in de mix, iets minder db had voor mij geen kwaad gekund.
 
Lastig payt, lastig :). Ik hoor in potentie een ge-wel-dig stuk muziek. De technische uitvoering boeit me eerlijk gezegd niet zo gek veel. Maar... ik hoor een bepaalde onzekerheid in je compositie. Vreemde omschrijving misschien, maar ik hoor het. Je gaat niet voluit (het lijkt alsof je dat wel doet, maar volgens mij doe je dat niet). Een voorbeeldje is de overgang op 1:10. Je gaat dan weer terug naar de grondtoon (F), waar je ook de keuze had kunnen maken om een heel andere kant op te gaan en de inleidende 4 maten verder te volgen om te zien waar je uitkomt. Hetzelfde doe je op 1:50 en 2:15. Ga gewoon verder op onderzoek uit joh en kies niet voor veilig. Kan het zijn dat je die lead/solo hebt geïmproviseerd?

Ik hoor af en toe ook iets met maj en min overgangen die in potentie ontzettend mooi zijn. Misschien kun je overwegen om je solo's uit te schrijven (ook voor de piano) voordat je ze speelt en de bass onderhanden te nemen. Die bepaalt voor een groot deel de richting en sfeer. Met een paar kleine aanpassingen kun je volgens al ontzettend veel bereiken. Meer inleiden en meer sturen.

Misschien helpt het om per maat de toonsoort en het akkoord in een schema te noteren en dan te kijken of dat echt is wat je wil, om daarna de bass aan te pakken en de solo's uit te schrijven en in te spelen. De basis is verder uitstekend.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel mooi wat ik hoor. En ik denk dat je een supersong hebt als je de akkoorden(opvolging) en solo's nog even goed overweegt.

En die donderslag op de eerste tel bij 5:56 kan natuurlijk niet he :D.
 
Back
Top