Novation Peak firmware 1.2 - 19 december

Midi driver had ik geinstalleerd (en nu drie keer ge-herinstalleerd), en ik deed het al vanuit chrome, de bootloader mode is inmiddels geladen, sterker nog, daar wil hij niet meer uit :-) Ik heb nu van Novation Support de tip gekregen om juist de standalone software te gebruiken om het apparaat te updaten. Dus vanavond een nieuwe poging. :okdan:
 
bij mij duurde t bijna een uur totaal :P. gezien de firmware er helemaal opnieuw op moest.

Hoe heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen? Standalone software of hebben ze je een sysex file toegestuurd ofzo? Dan weet ik waar ik de volgende keer om moet vragen bij support.
 
Ik heb zojuist mijn Peak succesvol geüpdatet via de standalone software en dat proces ging geheel vlekkeloos. Uiteraard eerst de standalone software zelf geüpdatet, daarna de novation usb driver geinstalleerd (voor de zekerheid daarna mijn computer herstart) en vervolgens de firmware geüpdatet. Die laatste stap duurde bij mij slechts 2-3 min. Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan bij sommigen, maar voor de twijfelaars, ik zou het gewoon proberen. Even een algemene tip (die bij de meesten wel bekend zal zijn), nooit hardware firmware updaten via een USB-hub, maar altijd via een kabel direct op je computer aangesloten.
 
Ik heb zojuist mijn Peak succesvol geüpdatet via de standalone software en dat proces ging geheel vlekkeloos. Uiteraard eerst de standalone software zelf geüpdatet, daarna de novation usb driver geinstalleerd (voor de zekerheid daarna mijn computer herstart) en vervolgens de firmware geüpdatet. Die laatste stap duurde bij mij slechts 2-3 min. Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan bij sommigen, maar voor de twijfelaars, ik zou het gewoon proberen. Even een algemene tip (die bij de meesten wel bekend zal zijn), nooit hardware firmware updaten via een USB-hub, maar altijd via een kabel direct op je computer aangesloten.

Mee eens, bij mij ging het dus wel fout maar Novation heeft de boel robuust genoeg gemaakt zodat je zelfs bij een mislukte update de boel nog prima kan redden, ik zie het bij meer mensen op facebook fout gaan maar uiteindelijk heeft iedereen een werkende Peak 1.2.
Wel jammer dat support wat steken laat vallen en dat het mij 3 dagen gekost heeft, uiteindelijk heb ik de boel met hulp van Pianoman kunnen updaten (de reply van support kwam gisteren pas). Dus wacht even met de update als je de peak nog voor de kerst nodig hebt :-)
 
En inmiddels is er firmware versie 1.3.

Daarnaast is er ook een interessante soundbank van Legowelt.
[h=3]New in V1.3[/h] [h=4]User Wavetables[/h]
  • 10 new user configurable wavetable slots have been added to the end of the more wave list in the oscillator menu.
  • Use the wavetable editor in Components to design, store, and manage the user created wavetables, then load them into Peak.
  • Save the received user wavetables by going to page 9 of the oscillator menu.
[h=4]Octave Tuning Mode[/h]
  • In Octave Tuning Mode, changing the tuning of a note cascades that detune across all octaves of the keyboard.
Technical Release Notes
 
Leuke update, al vind ik de limiet van 5 waves wat euh... limiterend. Het feit dat ze niet gekoppeld zijn aan presets is ook jammer, maar ik heb natuurlijk liever de optie van custom wavetables dan niet.

Iemand al interessante wavetables gevonden/gemaakt die het goed doen met de Peak/Summits's vijf waves?
 
Leuke update, al vind ik de limiet van 5 waves wat euh... limiterend. Het feit dat ze niet gekoppeld zijn aan presets is ook jammer, maar ik heb natuurlijk liever de optie van custom wavetables dan niet.

Iemand al interessante wavetables gevonden/gemaakt die het goed doen met de Peak/Summits's vijf waves?

Het goede nieuws is dat het er 10 zijn. Niet gekoppeld aan presets wist ik niet! Ik heb een paar koele patches gemaakt maar de userwaves die ik had geupload zijn nu weg!? Snap het nog niet helemaal. Er zit een erg leuke set van noisia bij in novation components, daar zit al heel wat moois tussen.
 
Pff om een wavetable te saven moet je een aparte handeling doen:
  1. Open the 'Osc' menu on your device
  2. Navigate to the final page
  3. Select which user wavetable you would like to save by using the data encoder or value +/- buttons
  4. Press the save button
Naja is te doen maar je moet het ff weten
 
Het goede nieuws is dat het er 10 zijn. Niet gekoppeld aan presets wist ik niet!
Nouja, het lijkt me wel dat je preset verwijst naar de user-slot, alleen als je de waves in dit slot verandert, dan gebruikt je patch dus ook deze nieuwe wavetable.

Dus dat de inhoud van de wavetable niet aan je patch vast hangt (mocht je je 10 userslots vaak rouleren, dan moet je zelf dus beheren welke custom wavetable je bij welke patch hebt gebruikt.
Is wat onhandig, maar wel een limitatie die ik te begrijpen vind.
 
Nouja, het lijkt me wel dat je preset verwijst naar de user-slot, alleen als je de waves in dit slot verandert, dan gebruikt je patch dus ook deze nieuwe wavetable.

Yep maar hij saved de waves dus ook niet automatisch als je ze upload naar de peak. Ik had in slot 1 t/m 5 userwaves geladen, die zijn allemaal weg als je de peak aan en uit zet. Mits je dus die gekke save-stap doet in het osc menu.
 
Yep maar hij saved de waves dus ook niet automatisch als je ze upload naar de peak. Ik had in slot 1 t/m 5 userwaves geladen, die zijn allemaal weg als je de peak aan en uit zet. Mits je dus die gekke save-stap doet in het osc menu.

Snap ik ook wel; op die manier kun je tenminste eerst dingen proberen zonder gelijk permanent je andere user wavetables te overschrijven..
 
SB-SIX 10 user slots, ja, maar elke wavetable bestaat maar uit 5 Waves waar tussen gemorphed wordt.
Okee voor sommige doeleinden, maar toch jammer. Zal een afweging geweest zijn tussen aliasing, aantal waves en kost
 
Ik heb de hipass sawwave wavetable hier als sysx, als het goed is kan je die inladen via components. Ik zei het net in het andere topic ook, er gaat een wereld voor me open hiermee! De Peak kan nu ineens veel meer als bv een juno 106 klinken, veel sprankelender en geen clipping meer.

https://www.dropbox.com/s/mn8rde9q5bh1pb7/HipassS.syx?dl=0

Als je nu een patch maakt met 2 van deze userwaves, beetje gedetuned en beetje drift, shape rond de -50 (beide iets verschillend geeft ook leuke effecten). beetje chorus en filter naar smaak... dat vind ik toch wel erg lekker klinken!
 
Hmm, ik zie nog niet hoe je een sysex via components kunt inladen (wel saven).

[edit: ah, create wavetable -> upload wavetable]
 
Back
Top