Roland synth prijzen

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Wat doen de volgende synths op dit moment ongeveer in een mooie staat?

Juno 1
Juno 6
Jx3p
Jx8p
 
Stijgen. Als die juno 6 mooi en te koop is stuur je maar een PM :)
 
@Marcuu: eh... wat denk ik zelf???
Ik hou die prijzen niet meer bij van tegenwoordig maar ik zie een Juno 6 voor 1500 gereserveerd staan https://www.marktplaats.nl/a/muziek...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
En ik zie er vandaag 1 te koop gezet worden voor 1250 en waar meer op geboden wordt. https://www.marktplaats.nl/a/muziek...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Een Jx8p heb ik een paar jaar terug nog verkocht voor 275, vind ik een mooiklinkende synth.. ik zie em nu voor 350-400 staan.. die prijs kan ik nog wel volgen maar ik vroeg me dat bij de Juno's een beetje af..
Juno 1 zie ik voor 300-350 of een jx3p voor 500-600.

@ Klinske: Ik ben er over aan het denken hoor ik net. :)
 
Hou het zelf ook niet bij. Lange tijd bleef alles het zelfde geprijsd. Juno 1 375 Juno 6 1150 JX-3p 500 JX-8p 400 of 450. Zelf vind de JX-3p veel leuker dan de 8p. Jx-8p is ook niet verkeerd. JX-8p zijn vaker met veel schade. Die JX-3p en Jx-8p zie je hier redelijk veel. In Duitsland zijn ze veel schaarser.
 
Een jx8p heeft idd een soort verflaag die iedere 'mark' nogal opzichtig laat lijken.. met een/de editor erbij vind ik het wel iets meer synth.. maar die sequencer in de jx3p is ook wel leuk..
Zoals ik het nu een beetje in beeld heb klopt het wel met deze prijswijzer. https://reverb.com/price-guide
 
Wat doen de volgende synths op dit moment ongeveer in een mooie staat?

Juno 1
Juno 6
Jx3p
Jx8p

die jx3p is zeker een leuke bak en komt af en toe langs voor rond de 400-600
400 voor een exemplaar met wat mankos, 600 als hij in top staat is.
jammergenoeg is hij moeilijker te verkopen zonder de programmer erbij..

ik heb vorig jaar nog een juno 6 voor 1000€ gekocht en 2 maanden later voor 1200€ verkocht, de prijzen klimmen maar door :?
als je de centen niet dringend nodig hebt zou ik hem nog een paar manden houden, het plafon is denk ik nog niet bereikt ;)
 
Ah, al die buitensporige prijzen.... Ksnap eigenlijk niet waarom. Ik persoonlijk kan het tegenwoordig niet meer horen dat er synth's uit de jaren '70/'80 zijn gebruikt in een track. Denk trouwens dat de klank er ook niks meer mee te maken heeft. Mensen die nu nog bizarre prijzen betalen voor een oude synth, is het meer om het object te doen dan voor de klank. Qua klank kunnen de nieuwe, zelfs DSP's het zeker evenaren... En in in een track al zeker. Trouwens, de nieuwe generatie, en zelfs de oudere generatie artiesten gebruiken al jaren geen hardware synth's meer... Kdenk dat echt fysieke synthesizer nog enkel iets is voor hobbyisten en amateurs.

Denk ook dat de fysieke synthesiser tussen dit en 10 jaar zal verdwijnen. Net zoals de electrische gitaar nu aan het verdwijnen is.
 
Laatst gewijzigd:
Een deftige laptop of desktop met goeie plugins en DAW is het nu van vandaag. Alle grote hedendaagse producers van deze tijd gebruiken absoluut geen fysieke synth's meer (Buiten de jean-Michel Jarre's, Vangelissen, etc,... die niemand interesseert).

Uiteindelijk kan je veel betere klanken en veel breder en verder gaan met de huidige technologie dan met die oudbollige verouderde synth's.


Maar mensen de mensen die nog synth's kopen, oud of nieuw. Alles ok hoor.
 
Laatst gewijzigd:
Als deze redenering voor synths en gitaren zou kloppen dan zou vandaag niemand nog een boek kopen. Of vinyl.
Nee, hardware synths en el. gitaren gaan niet verdwijnen. Even wat minder en dan komt het weer terug. Alles gaat met golven...
 
Als deze redenering voor synths en gitaren zou kloppen dan zou vandaag niemand nog een boek kopen. Of vinyl.
Nee, hardware synths en el. gitaren gaan niet verdwijnen. Even wat minder en dan komt het weer terug. Alles gaat met golven...

Wat electrische gitaren betreft, is dit zeker al het geval. Boeken... ik zie nog weinig mensen fysieke boeken lezen, ik vermoed dat dit medium ook wel bijna passé zal zijn. Qua vinyl, dat is al een jaar of 15 terug aan het opkomen maar ik geloof daar niet in. Vanaf de retro revival hype zal overwaaien zal het terug gedaan zijn met platen. Dat is allemaal al geweest toen het nog echt was. Wat af en toe terug komt zijn maar hypes, ik geloof daar niet in. Straks zal er terug een hype worden van VHS en BETA en VIDEO2000 etc... Maar dat is beperkt en in een retro hoek. Het grootste deel van de mensen van deze tijd is niet retro en wil dat ook niet zijn,... Dat is gewoon zo. En gelukkig, het zou een achteruitgang zijn.


Nee, in al dat geforceerd retro gedoe dat is gewoon flauwekul en dat brengt niks. Ik ga liever voor de nieuwigheden.

En geloof me, ik ben van de "retro tijd" toen het nog allemaal modern en nieuw was. Maar als ik vergelijk tussen toen en nu... Geef mij maar de moderne en vernieuwingen.
 
Laatst gewijzigd:
Wat een onzin :D Iedereen die ik ken leest nog boeken en speelt nog gitaar en of synths.
en daar gaat niet zo snel iets aan veranderen.
 
Wat een onzin :D Iedereen die ik ken leest nog boeken en speelt nog gitaar en of synths.
en daar gaat niet zo snel iets aan veranderen.

Tsja, wie jij kent is niet echt representatief, vrees ik...

Wie ik ken speelt al lang geen gitaar, leest geen fysieke boeken meer en maakt muziek op de laptop en wil geen fysieke synthesiser meer...
 
Laatst gewijzigd:
:stupidDat is ook de reden denk ik dat de mcdonalds van de muziekinstrumentenwereld nu alle klassieke synths kloont. :D

Dat zijn de laatste stuiptrekkingen, nu het nog kan. Benieuwd hoeveel mensen die dingen zullen kopen. In ieder geval zal het maar een heel beperkte doelgroep zijn... Waarschijnlijk de oudere generatie.
 
De synth is natuurlijk nooit echt zo groot geweest als de gitaar. De synth is als de Vpro en de gitaar is als de Tros (in Nederland) .
De klonen lijken wel goed te verkopen als je de fora mag geloven.
 
Back
Top