Het android topic

Samsung Galaxy A52s 5G (...) toch handig als fieldrecorder

Geen gek toestel, de A52S. Mocht eigenlijk nog een ietsje-pietsje in prijs zakken. :D Ik ben net Zeeuws Meisje, "geen cent teveel".... ;)

Ja, als fieldrecorder zou leuk zijn als dat goed werkt. Heb ook nog dit in gedachten, zou goed werken icm. de smartphone in de rol van fieldrecorder, dat kan nog een tijdje duren, dus hou deze in elk geval de komende jaren nog maar aan je. :)
 
Geen gek toestel, de A52S. Mocht eigenlijk nog een ietsje-pietsje in prijs zakken. :D Ik ben net Zeeuws Meisje, "geen cent teveel".... ;)

Ja, als fieldrecorder zou leuk zijn als dat goed werkt. Heb ook nog dit in gedachten, zou goed werken icm. de smartphone in de rol van fieldrecorder, dat kan nog een tijdje duren, dus hou deze in elk geval de komende jaren nog maar aan je. :)

is nu 299, de A52s... kan nog lager gaan, want 'oud' toestel, terwijl de A53, slechter is, behalve de accu. verder zijn ze identiek overigens, de A53 heeft een zwakkere SOC, en iets grotere accu. alle andere specs identiek...

iets pietsje, ik weet niet hoe laag ie zal gaan....

ik kan eens opnames maken met de A52s, maar zoiets als dit, iets boven de 50 euri, sja, wat is een tascam tegenwoordig, maar dan heb je wel alles in éen...


EDIT: en ik houd je er aan! maar ik ken het tempo, dus.... een verrassing!
 
Is een Zoom H1n niet handiger als field recorder? Kost ietsjes meer maar dan zit je niet te hanissen met die fragiele headphone aansluiting..
 
Is een Zoom H1n niet handiger als field recorder? Kost ietsjes meer maar dan zit je niet te hanissen met die fragiele headphone aansluiting..

Voor mij een bonus als het redelijk werkt als fieldrecorder, maar niet het hoofddoel. Ben vooral op zoek naar iets om hangend op de bank mee te pielen. Of mee te nemen. Beetje gek misschien als ik daar een smartphone voor zou kopen, juist met een zo groot mogelijk scherm. Heb een oude Alcatel met een klein schermpje die amper de naam 'smartphone' mag hebben. Maar die past wel mooi in de broekzak. :)
 
Een kleine moderne smartphone is een iPhone SE. Voordeel daarvan t.o.v. Android is dat je die kan laden en tegelijk usb apparatuur kan aansluiten. Android kan niet laden en tegelijk via usb data gebruiken...
 
Een kleine moderne smartphone is een iPhone SE.

Is later misschien een kandidaat als 'broekzaktelefoon'. Die ik nu heb is ongeveer 120x64mm, nog ietsjes kleiner. Maar nieuwe, echt kleine Android-toestellen kom ik amper tegen.
 
Android: Roland Zenbeats op een Samsung s7 werkende met de Roland MV1 gaat goed qua latency, zeker met de 2.0 update interesant. Maar voor die combi kan je al een MPC Live of Deluge...kopen.
 
@vink : Bedankt voor het overzicht. Ik krijg de indruk dat het met de smartphones leuk begint te worden bij een prijs die wat hoger is dan mijn gestelde budget, vanaf ca. 250. Beter scherm, sneller, enz. Wat ik ook tegenkwam, het is opletten of er wel of geen 3,5mm koptelefoonaansluiting is, geen vanzelfsprekendheid tegenwoordig.
Ja dat probleem had ik ook, en ik heb een dure Samsung tablet...maar weer hetzelfde: bij de chinezen een adaptertje van usb-c naar 3,5mm audio & usb-c gekocht voor 50 cent en nu kan ik midi aansluiten én tegelijkertijd mijn koptelefoon gebruiken. Die lijst van mij in deze thread is alweer een paar jaar oud en mijn tablet heeft een hele tijd stof liggen vreten maar ik heb hem nu weer herondekt en gebruik alleen de FL mobile app. Die kan ik jullie allemaal aanraden. Ik doe er momenteel een remix mee van een track van een vriend en je kan alle audiosporen zonder probleem importeren. Tegelijkertijd ben ik ook aan een eigen track aan het werken met heel veel midisporen(midi importeren werkt ook vlekkeloos). Natuurlijk zijn die interne instrumenten nog steeds vrij beperkt maar dat stoort me momenteel niet eens omdat ik zo veell sneller tot een resultaat kom. Er zijn ook heel vaak updates met nieuwe functies, ze zijn bij versie 4.12 nu denk ik. Het enige wat ik zou aanraden is zo een digitale pen om de app te bedienen (ik heb dikke vingers). Het werkt zoveel vlotter en aangenamer en je drukt bijna nooit meer verkeerd.

Op mijn studiocomputer gebruik ik Reaper als DAW maar FL Mobile heeft een functie om je volledige project te exporteren naar zijn grote broer FL Studio, dan kan je daar gewoon verder werken met echte VST's.

Maar het leukste is gewoon dat het werkt voor onderweg. De zon schijnt, het is een prachtige dag en ik zit weer tussen mijn synths en drumboxes of achter mijn DAW en denk dan: "ow straks ook eens naar buiten" en de volgende gedachte is dan: "ow...te laat het is al donker" XD. Nu pak ik gewoon die tablet en mijn koptelefoon en zet me ergens in een park op een bank en geniet terwijl van de zon.

 
Laatst gewijzigd:
En aangezien ik te laat was om nog te wijzigen:

 
Nu pak ik gewoon die tablet en mijn koptelefoon en zet me ergens in een park op een bank en geniet terwijl van de zon.

Ja, naast voor het gebruik tijdens het hangen thuis op de bank heb ik ook dit in gedachten. :) Ziet er ook leuk uit, dat FL Studio Mobile. Aan leuke apps ligt het niet, wat lastiger om het stukje hardware te vinden om het op te laten draaien. Met een voor mij een redelijk prijskaartje, althans. Wat dat betreft:

iets pietsje, ik weet niet hoe laag ie zal gaan....

Waarschijnlijk niet veel, voorlopig. Je komt als suggestie voor een alternatief veel de Poco X3 Pro tegen. In veel benchmarks nog een tikkeltje sneller dan de A52S, voor het overige is de Samsung wel de betere. Die Poco is de afgelopen maanden weer in prijs gestegen en tekenend is wellicht ook dat de nieuwere X4 Pro een minder goede SoC heeft. Wat je dus ook ziet met de A53. Ik denk dat het veel te maken heeft het chiptekort, tekorten van andere materialen, logistieke problemen, etc. Wat voor veel andere spullen ook nu speelt en de prijs opdrijft.
 
Op IOS ziet het er ondertussen al helemaal anders uit en alle goede muziekapps bevinden zich blijkbaar vooral daar. Ik was altijd fan van Dub fx die live optredens gaf met zijn Boss RC-50 Loop Station Looper Pedal. Nu is hij blijkbaar omgestegen naar een nieuwe setup met een ipad en een app die Loopy Pro noemt. Die app kan zelfs ios-vsts draaien...ik wist niet eens dat dat bestond...die noemen blijkbaar auv3. Hier enkele voorbeeldvideos. Vanaf 5m30s legt hij zijn voledige setup uit:




 
Bedankt voor de tip @whenheco

Koala sampler is zeker de Android tegenhanger van Loopy pro :) Ookal heeft Koala veel minder functies, alle noodzakelijke dingen zijn. ik was echt verbaasd van de eenvoud van de app en de gebruiksvriendelijkheid. Je kan audio en zelfs videofiles importeren, resamplen, sequencen, er zijn een aantal basis effecten aan boord die je bij het resamplen kan gebruiken en nadien kan je exporteren en in fL Mobile laden of naar je DAW op de pc sturen. Ik stond er ook versteld van hoeveel videos er te vinden zijn over deze app op youtube.

Heb jij al ontdekt of je een externe soundkaart of midi controller kan aansluiten?
 
Ik heb de Roland zenbeats, op zichzelf werkt dat wel, maar samen met de Roland mv1, is integratie beneden verwachtingen op android. Thuis in studio is o k. Heb nu ook Fl mobile geïnstalleerd en ben er positief over, echt wel DAW gevoel, zelfs meer als de Gewone FL studio. Anders heb ik nog Caustic en Modsynth; waar je de basisprincipes van synths kan mee leren, Modsynth heb ik nu ook aan mijn petekind (12 jaar, leert gitaar) gegeven op android, in hoop dat het hem bevalt en meer wil.😉
 
Van die Zenbeats had ik ook nog niet gehoord. Heb hem even gedownload. Visueel ziet hij er prachtig uit. Maar toen ben ik ermee naar buiten getrokken en dan bleek al meteen dat ik de app zonder internet niet kon starten...
 
Back
Top