Motu UltraLite Mk3 Hybrid?

Niet exact met dit model, maar motu maakt over het algemeen prima producten ,je kan er geen buil aan vallen.
 
Ik heb hem lang gebruikt, best wat problemen mee gehad. Op PC wilde hij bij mij helemaal niet, op de Mac alleen via USB. Backlight is ook nog ergens onderweg kapot gegaan. Cuemix software is een hel. Geluidskwaliteit is vrij goed, maar niet zo goed als moderne interfaces die een slagje duurder zijn. Al met al geef ik hem een zesje.
 
hij werkt bij mij op de pc goed. heel soms crackles, wanneer ik veel van programma's (asio) wissel (maar dat is een meer voorkomend probleem) [even de buffer length veranderen en het is weg]. en soms blijft ie een hele dag zonder problemen werken. ik gebruik 'm overigens onder windows 7 pro 64 bits.
cuemix software is eigenzinnig, maar eenmaal onder de knie werkt het fijn.
over de geluidskwaliteit, waarover van naphoven het heeft, kan ik niet goed oordelen, want geen referenties met andere interfaces. ik vind persoonlik de geluidskwaliteit erg goed, de pre-amps zijn eveneens erg goed.
ik heb een tweedehands eksemplaar, al zo'n 2 jaar of zo, backlight werkt nog perfekt, evenals alle knoppen. fijn dat de instellingen van de pre-amps digitaal gaan (al zal dat geen uitzondering zijn), zodat je heel precies het analoge gedeelte kunt instellen.
goeie ingebouwde compressor en limiter, en de reverb is ook netjes.
veel aansluitingen, ook spdif. ingebouwde control room. hij heeft geen "what you hear" funktie. ik gebruik het niet meer, ik kan zonder. en ik gebruik een zeer goedkoop mixertje voor "direct monitoring", maar dat kan net zo goed in cuemix. alleen ik heb de knoppen dichterbij, waar mijn nt1a staat...

ik gebruik 'm overigens via USB (op een usb 3 poort... werkt evenzeer op een usb 2 poort).

over de latency, lijkt me prima, het kan beter, maar volgens mij is het een mythe dat je met hele lage latency werkelijk goed kunt werken... de latency is in ieder geval geen enkel probleem bij mij en ik gebruik de laatste tijd meestal 192 of 256 samples, al werkt 128 (is het 128?..) ook erg goed, maar ik heb een paar plugins die flink trekken, al blijft het bij 128 ook goed werken.
dit laatste is altijd een probleem, of probleem.

EDIT: de prijs bij keymusic is absurd hoog. dan kan je beter de MK4 kopen... hij moet nieuw, onder flink onder de 500 euro zijn, en 2e hands 250 euro.

EDIT 2: hij heeft een psu nodig, wanneer je 'm aansluit via usb! die zit er niet standaard bij.

wanneer 699 wil uitgeven, kun je beter de mk4 kopen, of de rme babyface. welke het best bij je past.

sound on sound, die meestal, of vrijwel altijd, de meest "objektieve" reviews geeft, zag 'm (wel ouder model) als alternatief voor een rme.
de mk3 is wel wat verouderd, dus nogmaals, hangt er van af wat je besteden wil, en wil je toch een motu dan is mk4 een perfekt ding. dat is simpelweg de opvolger.

)wellicht heb je de keymusic link opgegeven, alleen maar ter referentie(
 
Laatst gewijzigd:
Cornerman Von Naphoven vink , dank heren voor de feedback!

Er werd me zo een model tweedehands aangeboden voor een schappelijke prijs, zoals Vink dacht was die Keymusic enkel ter referentie...
Doch, na jullie uitleg heb ik besloten om ervoor te passen, waarvoor dank!:okdan:
 
Back
Top