cubase 9.5.40 update

Kenneth

In the demilitarized zone
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
813
Locatie
Gent
Er is een nieuwe update uit van Cubase --> 9.5.40


Update gisteren gedaan zonder problemen.
 
ik zag nogal problemen staan, maar dat is vaker, door gebruikers op het steinberg forum.

hij komt overigens nog niet op in de "hub", de nieuwsberichten, zeg maar, naast het openen van projekt venster...

Staat er nu wel hoor (gisteren al). Vreemd genoeg staat de steinberg usb driver update staat er nog steeds niet op.
 
Staat er nu wel hoor (gisteren al). Vreemd genoeg staat de steinberg usb driver update staat er nog steeds niet op.

ik zag het gisteren ook, heb 'm nog niet geïnstalleerd, lijkt het nu, op het steinberg forum, dat er erg veel problemen bij deze update zijn? meer dan de vorige?
 
Geen probleem gehad met installeren, behalve een melding over de VST3 plugin voor flux (bij opstarten).
 
het is nu bevestigd door steinberg zelf dat deze update, 9.5.4, veel bugs heeft, een bug fix update wordt binnen een week verwacht.

thx Vink vr deze info
Hij zal wel verschijnen in de hub wanneer hij uit is neem ik aan.
 
Kenneth hij zal zeker in de hub verschijnen, maar het is algemeen bekend, dat ie dagen later opduikt, zoniet langer, in de hub. blij dat steinberg eindelijk zelf reageert, vanaf het begin was het duidelijk dat deze update grote problemen veroorzaakte. ik heb 'm dan ook niet eens uitgeprobeerd... meestal zie je hier op SF sneller dat er een update is, of op het steinberg forum, dan in de hub.
 
Opnieuw Vink bedankt vr de tip zal het dan in de gaten houden op de Steinberg site/forum

ik haat dit echt die bugs bij die update’s, ik vraag me dan af wat heb je nu gerealiseerd oude bugs vervangen met nieuwe,
en om een andere post hier bij de betrekken, je zou toch denken met al die concurrentie van verschillende daws ze tenminste een deftig zonder bugs nieuwe versie uit brengen
Ik weet wel is complex zoiets maar vr dat prijs kaartje dat het kost vind ik dat het niet zo veel zou mogen voorkomen.
 
Opnieuw Vink bedankt vr de tip zal het dan in de gaten houden op de Steinberg site/forum
ik haat dit echt die bugs bij die update’s, ik vraag me dan af wat heb je nu gerealiseerd oude bugs vervangen met nieuwe,
en om een andere post hier bij de betrekken, je zou toch denken met al die concurrentie van verschillende daws ze tenminste een deftig zonder bugs nieuwe versie uit brengen
Ik weet wel is complex zoiets maar vr dat prijs kaartje dat het kost vind ik dat het niet zo veel zou mogen voorkomen.

wellicht heeft de konkurrentie er mee te maken, te snel, te veel. ze hebben in de 9.5.4 iets nieuws willen doen, dat meer dan een maintenance update was, ik denk dat daar het verkeerd ging, al duurde het lang voordat deze update kwam, hij zou er al eerder zijn.
ja, het is een prijzig programma, en je verwacht dan ook goede tests. dit jaar heeft NI, met maschine, 2maal een update gedaan, die te veel bugs bevatte, en propellerhead met reason, 1 update.
het komt vaker voor, gelukkig dat er altijd een fix komt. het blijft vervelend.

ik denk dat er ook geen bug-vrije DAW bestaat, schijnbaar zitten er in 9.5.x nog 'eeuwenoude' bugs...

soms zijn bepaalde bugs niet te voorkomen, een gebruiksscenario dat je niet kon voorspellen, maar toch, programmeren is echt een vak, er zijn maar weinig echt goede programmeurs.
en wellicht zijn zij niet altijd verantwoordelijk, hebben ze te maken met deadline's, andere krachten. nou ja, wat ik nu zit te vertellen weet iedereen.

maar dit soort fouten waren hadden ze kunnen inschatten, bij steinberg.

ik heb de update niet geïnstalleerd, ik wacht op de fix, en verder, er waren wat problemen met 9.5, maar die zijn vrijwel allemaal (voor mij dan) netjes opgelost.
 
wellicht heeft de konkurrentie er mee te maken, te snel, te veel. ze hebben in de 9.5.4 iets nieuws willen doen, dat meer dan een maintenance update was, ik denk dat daar het verkeerd ging, al duurde het lang voordat deze update kwam, hij zou er al eerder zijn.
ja, het is een prijzig programma, en je verwacht dan ook goede tests. dit jaar heeft NI, met maschine, 2maal een update gedaan, die te veel bugs bevatte, en propellerhead met reason, 1 update.
het komt vaker voor, gelukkig dat er altijd een fix komt. het blijft vervelend.

ik denk dat er ook geen bug-vrije DAW bestaat, schijnbaar zitten er in 9.5.x nog 'eeuwenoude' bugs...

Het schijnt dat een aantal problemen voortkomt uit de nieuwe 64 bit opname formaat. Als je dit gewoon op 32 bit float zet, heb je deze problemen niet.

Als je ziet hoeveel bugs (lees: crashes) er in live v10 zaten, vraag je je af waarom niet meer mensen hier (op sf) er niet over geklaagd hebben. :?
 
Back
Top