Wat is jouw grootste 'studio blunder'?

Niet direct in de studio maar zijdelings wel met apparatuur te maken; ik kocht ooit een Michell draaitafel (Focus One) incl element van zo'n 2500 gulden en nadat ik 'm had uitgepakt dat ik dat het goed zou zijn om 'n lekker de stofkap goed te reinigen dus ff met iets van wasbenzine/tinner/alcohol of zoiets schoongemaakt.
Even later bleek het plexiglas daardoor op te lossen dus zaten er een paar flinke vegen op de stofkap waar niets meer aan te doen was.

De RD-8 beoordeeld met alleen de Main out. Vond het, vooral de kick, dramatisch slecht klinken
Ja, da's mij ook gebeurd. ik dacht ff dat er iets mis was met de signaalsterkte van het apparaat?
Ik denk trouwens dat we niet de enigen zijn die dat dachten toen ze 'm voor het eerst aansloten.
 
Ik denk dat de mijne is een track af willen mixen, je afvragen waarom het toch allemaal zo kut klinkt, de mix was niet af maar zó slecht was het toch niet? Uren aan besteden, het wordt maar matig beter, om er dan achter te komen dat je Room EQ VST niet aan staat... Project laatste keer blijkbaar opgeslagen na exporteren met Room EQ uit en dus niet opgevallen. Hele mix sessie voor niks.
 
Bijna-blunder die me nog wel bijstaat: Als jong en arm muziekstudentje per ongeluk een mikestand met een gehuurde neumann u87 omstoten waarbij de u87 vrij bruut op de punt van een tafel landde. Wonder boven wonder geen zichtbare beschadigingen, wel een lichte hartaanval.
 
Twee ongelijke gewichten van een keyboardstandaard er afhalen...😲😵
Ik waarschuw je alvast: éérst de bovenste keyboard eraf dán de onderste!
doe je het andersom krijg je: BOINK!

Het was gelukkig op mn kamer en niet tijdens een optreden.:o::okdan:
 
Mijn grootste een eeuwig durende blunder is: De laatst gemaakte track veel teveel achter elkaar horen. Dat blijft altijd 'freak' gedrag

Kweet ook ni hoe dat op te lossen,
of op tijd de track als afgewerkt beschouwen, en enkele uren iets anders gaan doen,,
 
Niet echt een blunder, wel grappig.

Als je spoor wat smal is (op het scherm), is "dark fade analog" niet zo'n handige term. Denk dat jullie 'm wel snappen.

Maanden-oud project, ik zie het net pas.
 
Ik heb ooit in een impulsieve bui mijn gereviseerde Fender Rhodes verkocht. Daar heb ik nog wel eens buikpijn van gehad, maar eigen schuld 😣
Ik heb ook een keer zoiets voorgehad met een Juno 6, Polysix, JX-3P+PG200, D50+PG1000, JX-8P, JP8000, DX7, EPS16+, JD800, Performer, Source, RS-505, TR707 en alles wat ik nog vergeet wat nu 4 keer meer waard is dan toen. :)
 
M'n eerste 909... Dit was begin 2000 toen ik nog hardcore maakten. Ik had vernomen dat bijna alle hardcore kicks uit die drumdoos kwamen. Ding gekocht, aangesloten en daar stond ik dan vol verbazing... kwam alleen maar een normale kick uit. Geen presents of iets. Ik had verwacht dat alles er gewoon kant en klaar in stond. Direct de vorige eigenaar redelijk boos een mail gestuurd dat ie het niet goed deed... (ik was nog al een boos type in die tijd)

Wat bleek, je moet je kicks wel oversturen als je er hardcore mee wilt maken... Af fijn, uiteindelijk een Sherman filerbank gekocht en ik kon gaan. Maar wat was ik naïev zeg 😬
 
in de studio de afluistering om zeep geholpen mbv een TR808 BD ; ik was in m'n hoofdtelefoon aan het luisteren en was vergeten dat de monitors ook nog aanstonden

aangezien ik er tegelijk technicus was (die tijdens de flauwe uurtjes zelf opnam) kon ik gelijk 2 nieuwe woofers kopen
 
in de studio de afluistering om zeep geholpen mbv een TR808 BD ; ik was in m'n hoofdtelefoon aan het luisteren en was vergeten dat de monitors ook nog aanstonden

aangezien ik er tegelijk technicus was (die tijdens de flauwe uurtjes zelf opnam) kon ik gelijk 2 nieuwe woofers kopen

Huh, hoe dan? Ik had altijd het idee dat dat (bijna) niet mogelijk was. Ik weet dat je met een verkeerde amp je speakers makkelijk naar de klote kan helpen maar door de bass te hard te zetten lijkt mij dus bijna onmogelijk. Weet je zeker dat dat het was??
 
Huh, hoe dan? Ik had altijd het idee dat dat (bijna) niet mogelijk was. Ik weet dat je met een verkeerde amp je speakers makkelijk naar de klote kan helpen maar door de bass te hard te zetten lijkt mij dus bijna onmogelijk. Weet je zeker dat dat het was??
misschien niet door de bass te hard te zetten maar wel door het volume te hard te zetten
 
Net Win11 opnieuw geinstalleerd, ivm met I9 12900K op z690, dacht dat my downloads en my music onder users/user/my documents stonden. Niet dus…
al m’n wav mixdowns en installers pleite, ruimt wél lekker op, dat dan weer wel :D
 
16681691_320154358382073_4173435519300837700_n.jpg

Mijn studio ruimte in woonwerkpand "De Paraplufabriek" in Nijmegen opgegeven.:stupid
 
Al m’n wav mixdowns en installers pleite.
Geen back-ups gemaakt? 😆 Ik ben daar zelf slecht in, maar ook wel een beetje bewust. Weg is weg en dan begin ik gewoon opnieuw.

Zelf weken lopen prutsen met mijn Novation Remote XL in Ableton. Midi-automation werkte niet en alleen de presets deden het. Tot ik gisteren bij de instellingen ontdekte dat Remote helemaal niet aan stond. Daar heb ik me dus een maand het hoofd over gebroken 😠
 
M'n eerste 909... Dit was begin 2000 toen ik nog hardcore maakten. Ik had vernomen dat bijna alle hardcore kicks uit die drumdoos kwamen. Ding gekocht, aangesloten en daar stond ik dan vol verbazing... kwam alleen maar een normale kick uit. Geen presents of iets. Ik had verwacht dat alles er gewoon kant en klaar in stond. Direct de vorige eigenaar redelijk boos een mail gestuurd dat ie het niet goed deed... (ik was nog al een boos type in die tijd)

Wat bleek, je moet je kicks wel oversturen als je er hardcore mee wilt maken... Af fijn, uiteindelijk een Sherman filerbank gekocht en ik kon gaan. Maar wat was ik naïev zeg 😬
Heb je toen toevallig mijn 909 gekocht? :)
Ik kan mij herinneren dat ik mijn 909 rond die tijd verkocht heb en na de verkoop een aantal hele boze mails van de koper heb gekregen vergelijkbaar met jouw verhaal!
(No hard feelings btw!)
 
Back
Top