Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Ik ben eigenlijk wel blij met m'n tr8s. 808/909/606/070/meer. geen geneuzel over dat het allemaal te lang duurt :P

Nee maar eh, Behringer moet natuurlijk ook nog gewoon al hun 'legacy" activiteiten voortzetten he. Synths zijn nog altijd niet hun bread-n-butter lijkt me.
Laat ze maar lekker teasen en aankondigen en het ligt in de winkel wanneer het in de winkel ligt.
 
09/09 is een mooie release datum voor de 909 :okdan:.
Niet alleen voor de 909.
....en nu mijn ‘bruggetje’ naar Behringer ARP 2600.....
Op de vraag wanneer we de Behringer ARP 2600 kunnen verwachten, antwoordde de AMS man dat 09/09 een populaire release datum schijnt te zijn.
Berichtje kan ik dan weer niet posten in het Behringer ARP 2600 draadje. Die is op slot gezet. Lijkt een trend bij de Behringer draadjes :D. Niet alleen op dit forum :dubbel:.
 
Behringer kennende zal het eerder begin 2600 worden.

Kun je intussen met een van de vele synths/drums spelen die ze in een paar jaar tijd hebben uitgebracht. :D......
 
RD-8 Bug Fixes / RD-9 Update
We are aware that the RD-8 needs improvement related to MIDI sync. We have decided to rewrite most of the firmware so we can also integrate the unit with the SynthTool and offer other very cool improvements.
As for the RD-9, much of the RD-8 firmware is shared and once the update is completed, we will also be able to ship the RD-9.
We apologize to keep you waiting but we simply don’t compromise on quality

https://ask.audio/articles/update-behringer-909-rd9-progress-bug-fixes-for-rd8
 
We apologize to keep you waiting but we simply don’t compromise on quality
:dubbel::dubbel::dubbel:
 
RD-8 Bug Fixes / RD-9 Update
We are aware that the RD-8 needs improvement related to MIDI sync. We have decided to rewrite most of the firmware so we can also integrate the unit with the SynthTool and offer other very cool improvements.

Hopelijk pakken ze dan ook meteen de midi sync problemen met de TD-3 aan!.....
 
Hadden ze dat niet kunnen bedenken voordat ze de RD-8 op de markt brachten? Het ding is al meer dan een jaar op de markt en nog steeds zijn er dus sync problemen.

Als Behringer de enigste was die steken laat liggen dan geef ik je gelijk, maar hoeveel fabrikanten brengen iets uit waarna er geen bugs in zitten?
Bij de meesten mankeert er wel iets aan, het is een beetje flauw om Behringer op deze manier de zwarte piet toe te spelen.
 
Als Behringer de enigste was die steken laat liggen dan geef ik je gelijk, maar hoeveel fabrikanten brengen iets uit waarna er geen bugs in zitten?
Bij de meesten mankeert er wel iets aan, het is een beetje flauw om Behringer op deze manier de zwarte piet toe te spelen.

Vind ik niet. Het het is toch niet raar om een werkend product te verwachten? Bij de TD-3 zijn er ook al sync problemen. De RD-8 is al meer dan een jaar op de markt. Dat het bij anderen ook gebeurt praat het van Behringer nog niet goed natuurlijk. Bij anderen verwacht ik dat ook. Ik betaal dan liever wat meer.
 
Vind ik niet. Het het is toch niet raar om een werkend product te verwachten? Bij de TD-3 zijn er ook al sync problemen. De RD-8 is al meer dan een jaar op de markt. Dat het bij anderen ook gebeurt praat het van Behringer nog niet goed natuurlijk. Bij anderen verwacht ik dat ook. Ik betaal dan liever wat meer.

Het is ook niet goed natuurlijk maar ik kreeg een beetje het gevoel dat dit bij Behringer extra zwaar aangerekend wordt terwijl bij wat kleinere fabrikanten wordt er niet altijd zo zwaar aan getrokken.
 
Hadden ze dat niet kunnen bedenken voordat ze de RD-8 op de markt brachten? Het ding is al meer dan een jaar op de markt en nog steeds zijn er dus sync problemen.

De tr808 had geen midi he dus ze konden dat niet mee clonen :dubbel::dubbel:
 
Als Behringer de enigste was die steken laat liggen dan geef ik je gelijk, maar hoeveel fabrikanten brengen iets uit waarna er geen bugs in zitten?
Bij de meesten mankeert er wel iets aan, het is een beetje flauw om Behringer op deze manier de zwarte piet toe te spelen.

Klopt maar tgaat hem hier over een clone van een apparaat van 40 jaar geleden waar er een midi implementatie moet bijkomen

En de td3 heeft blijkbaar ook dat probleem.

Was van mij uit, zeker geen berhinger bashing,
maar gezien de situatie deed die zin me zeer hard lachen.
 
Inderdaad een beetje vreemde opmerking als je stelselmatig producten op de markt brengt waar nog wat fine tuning aan nodig is.
 
En toch....ze werken er wel aan. Zo is de pro one na finetunen een zeer geslaagde clone te noemen. Met de boog is ook niet veel mis toch? Voorbeelden te over, waarbij dat niet gebeurt. Ook bij synths/drumcomputers met een hogere prijskaartje.

Verder wil ik het niet verdedigen, dit had bij aanvang gewoon in orde moeten zijn. Je kan mij niet wijs maken dat Behringer hier vooraf niet van wist. :beard:
van de td3 weet ik niet meer dan wat ik op dit forum heb gelezen, maar daar lijkt midi ook een probleem. Toch wel een flater, dat juist de midi implicatie dan het probleem is, niet zozeer het geluid.

Maar de RD-9 laat niet lang op zich wachten zodra de problemen met de RD-8 zijn opgelost. Dat was voor mij het interessante aan het nieuws. :okdan:
 
Is er een manier om die MIDI problemen met de TD-3 te reproduceren? Ik heb mijn clock source op USB midi staan en hij loopt volgens mij gewoon goed - behalve dat 'ie misschien eens uit de pas gaat lopen als mijn DAW hapert bij overmatige belasting.
 
Back
Top