Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Als Behringer het met de RD-9 in één keer goed wil doen, dan hebben ze nog even de tijd voor een introductie op 9 september.
 
Lijkt erop dat ze eerst alle kinderziektes uit de RD8 willen halen om het dan met de RD9 in één keer goed te doen. Op zich niet onverstandig.

Ja, jammer dat 't zo lang duurt, maar blijkbaar is het allemaal zo makkelijk nog niet. Ik heb liever dat ze hun tijd nemen dan dat ze gehaast komen met een "net niet" apparaat met niet via firmware updates te fixen hardware issues.
 
Ik vind de 808 kwa uiterlijk een stuk mooier, deze 909 clone raakt mij niet zo eigenlijk terwijl het als ik ze vergelijk het dezelfde doosjes lijken te zijn met een ander thema.

Buiten dat, de toms klinken ook nogal lafjes, de rimshot heeft lang niet de "power" die ik verwacht. De kick hebben ze zo lijkt het helaas afgekeken van een wat
mildere 909 en als ze de tune (colin fraser mod) omhoog gooien valt hij helemaal door de mand. Ik mis de lompe beuk kick die sommige 909's hebben.
Ik denk niet dat daar veel van overeind blijft met wat distortion er over heen.

Jammer van die verschrikkelijke compressie.

Ik gebruik overigens zelf al een aantal jaar naar volle tevredenheid de d16 drumazon vsti :D
 
Hij klinkt vet,en better in verhouding tot de RD-8 VS TR-808,ik zie hem mij nog wel aanschaffen.

De rim en toms zijn spot on,de snare is wel erg dof gefilterd als dit zo blijft is dit niet ideaal.
 
..op YouTube :D
 
Kan natuurlijk slechter of beter uitkomen in real life..maar dan blijft het nog steeds in verhouding...een echte TR-808 of 909 klinkt ook anders op YT VS in real.
 
Ik kan niet tegen het design. Dat vervaagde grijze van de knopjes als origineel mag gewoon zwart of iets. Het ziet er niet uit. Of ze doen alles in de oude kleur stijl, dan zou ik ook nog tevreden zijn.
 
Ik kan niet tegen het design. Dat vervaagde grijze van de knopjes als origineel mag gewoon zwart of iets. Het ziet er niet uit. Of ze doen alles in de oude kleur stijl, dan zou ik ook nog tevreden zijn.

Als het maar klinkt toch? Maar ehh, hij is er nog niet of zo. Topic stamp al uit september 2018.....
Je vraagt je af waarom ze niet eerst deze afmaken en ondertussen wel een hoop andere shizzle op de markt brengen.
 
Als het maar klinkt toch? Maar ehh, hij is er nog niet of zo. Topic stamp al uit september 2018.....
Je vraagt je af waarom ze niet eerst deze afmaken en ondertussen wel een hoop andere shizzle op de markt brengen.

Het duurt al lang maar ik denk ook dat de Corona voor wat delay heeft gezorgd.
Het begon in China al wat maanden terug natuurlijk.
Ik verwacht dat we over een paar maanden een shitload van Behringer in de shops gaan zien.
 
Die kick klinkt even over wat EarPods behoorlijk verschillend. Er zit een soort van randje aan de waveform en de punch is niet echt helder. Jomox klinkt beter. De rest voor zover ik het kan beoordelen met die gore compressie er over klinkt wel legit.
 
Het duurt al lang maar ik denk ook dat de Corona voor wat delay heeft gezorgd.
Het begon in China al wat maanden terug natuurlijk.

Da's waar, maar dat geldt dan toch ook voor die andere producten die ondertussen wel op de markt zijn gekomen? dat was al voor de Corona.
Ik heb het idee dat Behringer te veel door elkaar doet op dit moment en te veel wil uitbrengen en daardoor alles maar 'half' doet of zal worden.
 
Da's waar, maar dat geldt dan toch ook voor die andere producten die ondertussen wel op de markt zijn gekomen? dat was al voor de Corona.
Ik heb het idee dat Behringer te veel door elkaar doet op dit moment en te veel wil uitbrengen en daardoor alles maar 'half' doet of zal worden.

Nou ik hoop niet als ik bijv een system 500 koop dat ik dan maar 'de helft' bezorgd krijg. :D
Je hebt gelijk, ze zijn op zoveel verschillende gebieden bezig en daar gaat ook wel 'ns iets niet goed.
Als ik zie wat ze in 2019 hebben uitgebracht, dat is best een hoop zo bij elkaar, ze komen kwa updates best wel redelijk vlot dus dat valt me mee moet ik zeggen.
Bij andere fabrikanten gaat het ook niet altijd meteen helemaal goed.
Ik heb ook liever dat ze niet al een jaar van tevoren iets posten maar gewoon een maand van tevoren iets aankondigen en dat het dan ook even later in de winkel ligt.
Het is ook hun manier om de buzz zo groot mogelijk te maken.
Ik hou er tegenwoordig rekening mee dat iets gewoon nog een jaar of zo kan duren als ze iets posten, dan valt het ook niet zo tegen.
 
Ik heb ook liever dat ze niet al een jaar van tevoren iets posten maar gewoon een maand van tevoren iets aankondigen en dat het dan ook even later in de winkel ligt.
Het is ook hun manier om de buzz zo groot mogelijk te maken.
Ik hou er tegenwoordig rekening mee dat iets gewoon nog een jaar of zo kan duren als ze iets posten, dan valt het ook niet zo tegen.

Ja, ik hou daar ook niet van. Tegen de tijd dat het uitkomt is mijn interesse dan meestal al over, dus bij mij werkt het averechts. Liever gewoon meteen op de markt met die hap...:)
 
Als het maar klinkt toch? Maar ehh, hij is er nog niet of zo. Topic stamp al uit september 2018.....
Je vraagt je af waarom ze niet eerst deze afmaken en ondertussen wel een hoop andere shizzle op de markt brengen.

Ja, als het maar klinkt is belangrijk :D Zou graag een zwarte of een gele hebben.
 
Mooi zwart ofzo, ja :okdan:
Voor mij hoeft die ‘originele’ kleur niet echt.

Maar ach, we wachten af 8)
 
Nee helaas mensen, nog steeds geen rd-9 nieuws :)
Behalve dat iemand beweert het prototype te hebben gehad en heeft op ebay gestaan en is volgens mij niet verkocht. Of opgelicht :)
https://www.ebay.co.uk/itm/Behringe...4?pageci=8635b3c0-7ba5-4018-8328-61e57f40f846
Van mij mogen ze nog wel een paar maanden er over doen, als ze dat ding maar zwart maken.
Word anders zo lelijk. Het moet een beetje combineren met de rest van spullen.
Hoop dat ze anders 2 versies maken, zwart en de oude stijl. Voor diegene die dat leuker vinden.
 
Back
Top