Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Ik vind het tof dat ze het doen, maar heb er toch een beetje een raar gevoel bij. Vind hem net als de 808 van behringer er wel ontzettend goed uitzien! Ben benieuwd hoe ze klinken (youtube demo's blijven lastig)
 
Opvallend, in tegenstelling tot de 808 wijkt deze behoorlijk af van het origineel qua kleuren, marges etc.

40430483_10156721363923914_615609499465547776_o.jpg
 
Opvallend, in tegenstelling tot de 808 wijkt deze behoorlijk af van het origineel qua kleuren, marges etc.
Hij staat niet aan. Als er oranje LEDs onder die rubber switches zitten (die lijken nu lichtblauw) dan is de kleurstelling toch wel 909 vind ik.
 
Ik vind hem er niet echt mooi uit zien eigenlijk (beetje saai), maar het is nog maar een proto waar zo te zien nog het nodige aan moet gebeuren. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat deze (en de RD-808 ) in productie zullen gaan.
 
Ik vind hem er niet echt mooi uit zien eigenlijk (beetje saai), maar het is nog maar een proto waar zo te zien nog het nodige aan moet gebeuren.
Aan de RD-808 is uiterlijk nauwelijks meer iets veranderd, dus ik zou me geen illusies maken.
Ander verschil: de RD-808 is een grote bak, deze oogt compacter dan het origineel.
 
Zou kunnen, op zich is wat compacter wel prima vind ik. De Model D hebben ze te klein gemaakt naar mijn smaak (te kleine knoppen en vooral alles veel te dicht op elkaar), maar op de Neutron vind ik de verhoudingen prima.
 
Viel te verwachten. Ik vrees dat we eerst ook nog door de zure appel die "303" heet heen moeten bijten voordat B. haar versie van de EMS Synhi (VCS3) aankondigt. ;)
 
Ik had er een displaytje a la 707 en latere TR's op gemaakt , maar het mag natuurlijk niet te veel kosten en op het gehoor kun je ook alles doen. Goed nieuws voor de liefhebbers die geen TR-909 kunnen betalen. Ik zelf zou de TR-909 en dus ook deze niet kopen want niet alle analoge klanken van de 909 bevallen me en die me wel bevallen, heb ik met andere synths goed kunnen namaken.
 
Opvallend, in tegenstelling tot de 808 wijkt deze behoorlijk af van het origineel qua kleuren, marges etc.

40430483_10156721363923914_615609499465547776_o.jpg

Niet zo raar, de 909 is een draak om te zien. Meer design van een controlepaneel in een kerncentrale.
 
Blijkbaar is de case 3d-printed, aldus:




Achterkant doet idd ook erg "arturia-achtig" aan. Ik vind het geen lelijk ontwerp perse. En dit was toevallig de kleur plastic die op de printer zat denk ik.
 
wat jammer zo veel loze ruimte waardoor het apparaat groter wordt dan nodig met de huidige smd technologie
de afstand tussen de knoppen en dus functionaliteit zou hetzelfde blijven, en het geheel een stuk compacter kunnen

Zo'n apparaat zou ik gebruiken om mee te jammen of live mee op te treden, dan is het wel erg fijn als je alle ruimte tussen de knoppen hebt.
 
Ik had er een displaytje a la 707 en latere TR's op gemaakt , maar het mag natuurlijk niet te veel kosten en op het gehoor kun je ook alles doen. Goed nieuws voor de liefhebbers die geen TR-909 kunnen betalen. Ik zelf zou de TR-909 en dus ook deze niet kopen want niet alle analoge klanken van de 909 bevallen me en die me wel bevallen, heb ik met andere synths goed kunnen namaken.
Zit gewoon een display op he. En wrm alla 707? Je kan toch gewoon met step edit alles zien bij de step knoppen? Inclusief accenten etc.

Andere opzet wordt niks denk ik. Functies links moet je dan ergens anders kwijt= wordt rommelig. Dit is prima.

Erg benieuwd naar die transient designer. Bij rd 808 had dat veeeel effect volgens mij.

Ben benieuwd hoe het zit met rechten qua samples. Zou wel eens een probleem kunnen worden.

Verder lekker plat. En heerlijk die nuke uitstraling(!!) zo klinkt een 909 ook als je het goed doet. Hehehe

Hopelijk gaan straks al die tr8 er bij livesets uit. Die klinken als een natte krant.
 
Zo'n apparaat zou ik gebruiken om mee te jammen of live mee op te treden, dan is het wel erg fijn als je alle ruimte tussen de knoppen hebt.

Ik ook, maar er zit naar mijn mening veel loze ruimte op het paneel. De draaiknoppen zouden niet dichter op elkaar hoeven als daar wat van ingeleverd werd
 
Die loze ruimte wordt veroorzaakt door de bediening aan de linkerzijde.

Als je die wave designer of de analoge filter onder de "accent" neerzet kun je het al een stukje compacter maken. De selectie tussen rimshot en clap kun je net zo goed met een LED of zo aangeven, dus die labels zijn een beetje overbodig.

Even snel hakken & plakken in Photoshop:

4ltG8Gp.jpg


Ik zou zelf graag de oude stijl 909 knoppen zien - Cherry-switches! - en die 1 t/m 12 en dan 1-2-3-4 (intro/fill-in) breekt de labeling een beetje.

Voor de rest ziet 't er al erg doordacht uit.
 
Back
Top