Behringer RD-9

8d22f716-a9fe-4cfd-9b0f-d0ec017152cd

Verrassend? Nee! Interessant? Misschien...

Verder nog geen details.

Click image for larger version  Name:	RD909.jpg Views:	1865 Size:	66,8 KB ID:	3639104
 
Last edited by a moderator:
Inderdaad een beetje vreemde opmerking als je stelselmatig producten op de markt brengt waar nog wat fine tuning aan nodig is.

Natuurlijk zou het beter zijn als het meteen goed is maar noem mij een fabrikant die het afgelopen jaar net zoveel uitbracht als Behringer?
De kans dat er dan iets niet lekker gaat is ook een stuk groter.
Maar goed; laten we hopen dat het binnenkort met nieuwe firmware allemaal okay is.
 
Tja, het is vrij knap inderdaad commercieel gezien, maar zeg dan ook gewoon: ‘sorry, zit misschien nog wat foutjes in, maar kunnen gewoon niet wachten met het uitbrengen/delen wat voor iets cools we nu wel niet hebben.’ Ipv zeggen hoe hoog je kwaliteit wel niet hebt zitten. Ik vind het verder allemaal prima hoor, niet mijn bedoeling om b te bashen, ben blij met de cat, de td3, rd8 en de x32 rack. :)
 
Hebben wel heel lang nodig om die sync problemen op te lossen, lijkt mij.
 
Niets erger dan het niet in sync lopen van je apparatuur :frons:​​​​​​ zeker in combinatie met een computer :bekdicht:

de eeuwige achilleshiel.
 
Hoe waarschijnlijk is het dat de clap nog gefixt gaat worden? Het zijn juist de snare en de clap die ik echt live wil mee laten lopen vanwege dat random / ruis effect, in weze is zelfs de kick gewoon niet zo belangrijk aangezien ik die wel door een goede sample kan vervangen.
 
Hey bikkel is weer terug :okdan:​​​​​​

Ben idd benieuwd of ze voor de snare en clap ook dezelfde noise source gebruiken zodat je dat phasing effect krijgt.

Ja idd dat is juist ruk toch.
By dr tr9090 kun je die appart van een noise source voorzien.
denk dat dat bij de bh909 moeilijker word.
 
Juist mooi, doe het met mijn Vermona ook vaak. Clap en snare met lange staart samen door een kanaal distorten. Heerlijk.
 
Ja idd dat is juist ruk toch.
By dr tr9090 kun je die appart van een noise source voorzien.
denk dat dat bij de bh909 moeilijker word.

Ik ben het gewend, was er niet altijd even blij mee, maar heb het leren waarderen als een onderdeel van de sound.
Je kan er makkelijk omheen programmeren.
 
Clap klinkt nu wel goed. Ik ken het origineel niet van binnen en van buiten maar het klinkt voor mij prima. Ik heb niet zoveel met dat eindeloze gekloon van Behringer maar Roland heeft echt al 25 jaar gefaald de Stratocaster van de techno opnieuw uit te brengen. Hier hadden ze al zeker 20 jaar (start van de techno hype) makkelijk 1000 - 2000 euro per stuk voor kunnen vragen zonder ook maar één ding aan het ontwerp te wijzigen. Deze gaat er komen. Hier gaan ze 10x zo veel van verkopen dan Roland ooit gebouwd heeft.
 
Nou ik gebruik de roland cloud verianten en die klinken prima, volledig automatiseerbaar en geen kabelmeuk :D
En ook belangrijk; geen midi sync geneuzel en klok-offsets etc, heerlijk
 
He he !! 🙂

En nu (nog langer) wachten tot dat ie in de winkel is..
 
Het klinkt wel een beetje als het origineel. Ik heb daar-in-tegen wel het idee dat wel “iets” mist. In een commerciële situatie versus realistic use zou je dat verschil x4 moeten bedenken.
 
Het klinkt wel een beetje als het origineel. Ik heb daar-in-tegen wel het idee dat wel “iets” mist. In een commerciële situatie versus realistic use zou je dat verschil x4 moeten bedenken.
Ik wacht rustig de vergelijkingen af. Maar als ik nu het gevoel hebt dat hij als een 909 klinkt dan hebben ze al veel goed gedaan.
 
Back
Top