Audio over ethernet...

audiocollage

Ouwe rot
Lid sinds
30 april 2009
Berichten
3.104
Was deze al vermeld :

Audio over ethernet : muzieknetwerk met Dante
https://www.ct.nl/achtergrond/audio-...k-dante/21424/

Audio over ethernet is een praktische oplossing om ontelbare audiokanalen via een enkele netwerkkabel te versturen. Dat is niet alleen voor professionals interessant: ook amateurmuzikanten kunnen met de juiste software hun muziekcomputers via een netwerk met elkaar verbinden. We bekijken de mogelijkheden van audioverbindingen met de populaire standaard Dante.
 
Ja weinig nieuws hier .. netjack kan dit al jaren.

Toevallig had vanochtend iemand het over ninjam waarmee je samen kunt jammen over het internet (ik geloof dat de opnames door hun meteen op archive.org worden gezet .. dus niet geschikt voor stiekem gebruik ;) )
 
Met alle respect.....dit bestaat al jaren
Ja met Logic Audio 5.0 kon dit indertijd al, en dit artikel is al van april zie ik nu, maar hier spreekt men over ontelbare audiokanalen via een enkele netwerkkabel.
Ikzelf ben er niet mee bezig maar een 'onbeperkt aantal' dat lijkt me toch wel een toegevoegde waarde of is dat ook al oude koek ?
 
Ik bedoel dat het het Dante protocol al jaren bestaat en ondersteund wordt door grote merken zoals Yamaha, SSL ed.. Motu heeft weer zijn eigen systeem en Focusrite ook...de Red series (als ik mij niet vergis). Het wordt al op grote schaal gebruikt en idd erg tof protocol. Maar om het nu op de voorpagina te zetten.... :D I dont know :?
 
Dante... ik kom nogal eens in een popzaal. Dante is de shit, overal. Ontelbaar kanalen, inderdaad. Mits je over voldoende bandbreedte beschikt. Je kan niet 96 kanalen heen en weer gooien op een cat 5 netwerkje met 100 mb switch.
Ieder merk heeft zijn eigen systeem, maar Dante is met meest ondersteunde ding door alles. Yamaha, Soundcraft, Midas, A&H, SSL, Digico, noem ze maar op. Ze hebben allemaal een Dante kaart die je achterin je tafel kan drukken.
 
Back
Top