SMEM Zwitsers Synthesizer Museum met 5000+ instrumenten

Als ik de foto van de playroom zie denk ik dat er van die zogenaamd '5000' stuks enorm veel on-interesant spul tussen zit en men uit is op promotie om er een draaiend commerce van te maken.
 
Als ik de foto van de playroom zie denk ik dat er van die zogenaamd '5000' stuks enorm veel on-interesant spul tussen zit en men uit is op promotie om er een draaiend commerce van te maken.

Zo'n museum moet tijdloos zijn he? Iets wat we nu niet interessant vinden, zou het volgend jaar wel kunnen zijn (weet iemand nog hoe populair analoge synths waren in de jaren 80?).
 
Als ik de foto van de playroom zie denk ik dat er van die zogenaamd '5000' stuks enorm veel on-interesant spul tussen zit en men uit is op promotie om er een draaiend commerce van te maken.

wat een pedante sukkel toon weer, er staan echt meer dan 5000 dingen daar in die collectie, dat is niet zogenaamd...er staat van alles van een Sequential Commodore 64 keyboard tot een Novachord, in die playroom zetten ze om de 3 maanden andere dingen uit die collectie neer.
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.55.56.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.55.56.png
    794,9 KB · Bekeken: 145
  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.26.50.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.26.50.png
    814,3 KB · Bekeken: 138
  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.19.24.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.19.24.png
    785,6 KB · Bekeken: 139
  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.05.55.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.05.55.png
    841,5 KB · Bekeken: 141
En dat is nog niet eens de ruimte met de orgels, elektrische pianos, rare keyboards etc.
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-01-16 at 00.20.31.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 00.20.31.png
    681,6 KB · Bekeken: 140
  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.55.12.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.55.12.png
    728,4 KB · Bekeken: 147
  • Screen Shot 2019-01-16 at 20.04.51.png
    Screen Shot 2019-01-16 at 20.04.51.png
    731,2 KB · Bekeken: 136
Hoeveel tracks heb je opgenomen ?

Stuk of 10 zoiets met de MemoryMoog, Prophet 5, Pulser, Synther 2000, Evolution EVS-1, Roland ProMars, Farfisfa Syntorchestra, Sequential Prophet VS, EML Synthkey...de TEISCO SX400 die er stond stopte jammerlijk met werken dus die mocht niet meer meedoen....op de plaat komen denk ik 6 a 7 tracks 15 - 20 minuten per kant.
 
wat een pedante sukkel toon weer, er staan echt meer dan 5000 dingen daar in die collectie, dat is niet zogenaamd...er staat van alles van een Sequential Commodore 64 keyboard tot een Novachord, in die playroom zetten ze om de 3 maanden andere dingen uit die collectie neer.

De sukkels zullen de synthfreaks zijn die daar naartoe zullen gaan en vooral massas keyboards gaan vinden waar geen kat naar omziet en bergen digitale effecten racks,er staat idd vanalles...

Ik zou het vooral een keyboard en fx museum noemen,de gave zeldzame synthezisers die vooral synthfreaks willen uitproberen zijn er gewoonweg niet!

Dus je Area 51 walhalla met de 'relics' was wat hoog uit de lucht gegrepen,daarom dit commentaar na het raadplegen van foto's...

Er is een ander museum in Zwitserland dat je via prive afspraak kan bezoeken en waar elke synthesizerfreak veel meer aan zal overhouden ..en de Synclavier die daar staat ..die werkt wel!

Voor de modale keyboardfanaat zal deze verzameling weliswaar wel in de smaak vallen.
 
Ben je er ooit geweest? Aan de hand van wat fotos bepaal jij dat het het een keyboard & fx museum is...als een kip zonder kop een mening funderen...sure er staat echt niks voor 'synthfreaks...absoluut geen 'gave' zeldzame synths hoor' :stupid:gaap:
echt man wat een nivo weer hier
 
Ben je er ooit geweest? Aan de hand van wat fotos bepaal jij dat het het een keyboard & fx museum is...als een kip zonder kop een mening funderen...sure er staat echt niks voor 'synthfreaks...absoluut geen 'gave' zeldzame synths hoor' :stupid:gaap:
echt man wat een nivo weer hier

Jij toont zelf ook diezelfde foto's,dus Ik ga er toch vanuit dat als er promo wordt gemaakt er toch wel zeker exclusiviteit wordt getoont,er zijn mooie stukken te zien in de fotos en videos,keyboards en orgels maar exclusiviteit op synthesizer vlak is nergens te bespeuren.

Als een Prophet 10,Chroma en Memorymoog het moeten doen is dat niet echt een refferentie hoor (om volk te blijven lokken bedoel ik dan).

Komt nog bij dat minstens 65% of meer van al die toestellen onmogelijk in degelijke werkende staat kunnen zijn.

Het project om de toestellen te kunnen bespelen is op zich wel interesant maar ik vrees dat de belangstelling van korte adem zal zijn omdat dit niet te financieren valt,met 50k kom je niet toe om zo een verzameling leefbaar (perfect werkend) te houden.

Afwisseling van degelijk werkende instrumenten zal beperkt blijven omdat de kost om het werkend te houden hoger zal liggen dan enige opbrengst.

Wat wel leuk kan zijn is een bezoek om de verzameling te bekijken.
 
Dit negatieve gezeur is niet bevorderlijk voor de sfeer , gewoon eens een keer wat minder azijn drinken ?

imposante collectie en erg leuk dat er opname mogelijkheden zijn
en als het verveeld kan je nog altijd een dagtripje plannen naar dat museum van egres, want dat ligt toch in de buurt :-)
 
MemoryMoog, Prophet 5, Pulser, Synther 2000, Evolution EVS-1, Roland ProMars, Farfisfa Syntorchestra, Sequential Prophet VS, EML Synthkey

Zijn er moderne synths waarmee deze te vergelijken zijn (nee is ook een optie...) :?
 
Die evs1 is niet zo bijzonder. Maar laat Danny nou eens beetje genieten joh. Gewoon gunnen. Jwt!

En als ze een werkende Chroma hebben zeker proberen. Per stem 2 filter kaarten die elkaar kunnen moduleren. Hele zieke aftertouch en bloedje snel qua responseness. Echt een wtf bak dat!

Staat boven aan mijn lijstje maar gaat er de komende tijd niet komen want geen geld :D
 
Ik weet natuurlijk wel dat de EVS1 niet zo bijzonder is, en dat die vaak wordt gezien als k*tste synth ooit en dat je die voor 30 euro kan scoren dus dat is een beetje rebelse synth humor om die in zo een museum te bespelen, hoedanook ik had er nog nooit op gespeeld en het viel allemaal wel mee....en stiekem vind ik dat interessanter dan een Chroma ;p (dat komt ook natuurlijk omdat ik die voor een appel en ei had verkocht hier vroeger een keertje omdat ik helemaal gek werd van die ventilator die er in zat en die voices gingen ook kaduuk een voor een)

Wat echt een verschikkelijke synth is die in de playroom stond is de FBT SYNTHER 2000...heel obscuur italiaans ding uit 1972 met een soort Atari VCS2600 klank, wel 3 oscs die getuned kunnen worden in een interval of akoord en je kan de 1ste osc in een drone stand zetten...echt een soort lauwe griesmeelpap met slijmerige klontjes van de synthesizers...ook helemaal uit fase maar ziet er wel leuk uit
 

Attachments

  • Screen Shot 2019-01-27 at 10.49.27.png
    Screen Shot 2019-01-27 at 10.49.27.png
    782,3 KB · Bekeken: 132
Zijn er moderne synths waarmee deze te vergelijken zijn (nee is ook een optie...) :?

MemoryMoog, Prophet 5, Roland ProMars, Sequential Prophet VS...daar zijn wel moderne synths die er op gebaseerd zijn en in die richting gaan natuurlijk
 
Maar toch nooit helemaal hetzelfde
qua klank, mogelijkheden , interface etc
net als oude auto's : veel goed nieuw spul maar voor het oude gevoel / ervaring is er geen alternatief
 
Ik weet natuurlijk wel dat de EVS1 niet zo bijzonder is, en dat die vaak wordt gezien als k*tste synth ooit en dat je die voor 30 euro kan scoren dus dat is een beetje rebelse synth humor om die in zo een museum te bespelen, hoedanook ik had er nog nooit op gespeeld en het viel allemaal wel mee....en stiekem vind ik dat interessanter dan een Chroma ;p (dat komt ook natuurlijk omdat ik die voor een appel en ei had verkocht hier vroeger een keertje omdat ik helemaal gek werd van die ventilator die er in zat en die voices gingen ook kaduuk een voor een)

Wat echt een verschikkelijke synth is die in de playroom stond is de FBT SYNTHER 2000...heel obscuur italiaans ding uit 1972 met een soort Atari VCS2600 klank, wel 3 oscs die getuned kunnen worden in een interval of akoord en je kan de 1ste osc in een drone stand zetten...echt een soort lauwe griesmeelpap met slijmerige klontjes van de synthesizers...ook helemaal uit fase maar ziet er wel leuk uit

Ah nee man. Het is ook een gammele bak en vermoedelijk was er toen nog niet zoveel bekend over hoe je hem goed kreeg.

Vandaag moet als het goed is mijn studio weer aan gaan. Zal nog een ding worden want heeft tijdje stil gestaan. Hopelijk doen een aantal standaard bakken het meteen. Maar je weet het nooit met die oude zooi. Hahaha

Anyway. Veel plezier daar!
 
Back
Top