SMEM Zwitsers Synthesizer Museum met 5000+ instrumenten

Jouw fb post over kittens was toch wel het laatste zetje dat ik nodig had. Ben erg benieuwd hoe het album gaat klinken :)
 
Ahja deze :) ff kijken of het lukt met het plaatje gewoon naar het forum up te laden:

Screen Shot 2018-09-27 at 14.51.10.png
 
Ahja deze :) ff kijken of het lukt met het plaatje gewoon naar het forum up te laden:


deze werkt wel

interessant is dat de stichter van het SMEM tot voor kort bezitter van een muziekzaak was, misschien dat hij daar door aan de een of andere synth gekomen is.

@smackos: was je ook al eens in het synthorama in Zwitserland?
lijkt een beetje op het SMEM, dat is een gast die een villa vol met synths heeft die allemaal aan staan en mogen bespeeld worden. hij heeft ook wel een mooie collectie met eigenlijk alle denkbare grote synths en nog een hand vol zeldzaamheden
 
Nou hier dan de WERSI GALAXIS SPACE ORGEL fotos nog een keer - die plaatjes upload functie werkt veel beter dan op het oude forum!

Screen Shot 2018-09-27 at 14.54.49.png

Tja over the top is het wel? :D

Screen Shot 2018-09-27 at 14.55.00.png

Volgens mij heeft de GALAXIS niet veel synth functies? (Zoals b.v een ELKA Space Orgel die wel een leuke minimale mono synth en hele dike strings aan boord heeft)

Screen Shot 2018-09-27 at 14.55.19.png

Weet iemand wat dat rare HAL 9000 interface oog boven het GALAXIS logo is? Geen speaker volgens mij die kwamen er apart bij aan de zijkant
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-09-27 at 14.54.49.png
    Screen Shot 2018-09-27 at 14.54.49.png
    627,1 KB · Bekeken: 110
Dacht al de power lamp, dus ff google https://www.blendswap.com/blends/view/83544

Fucking hell dat is wel de allergrootste power-lamp ooit dan!?!

deze werkt wel

interessant is dat de stichter van het SMEM tot voor kort bezitter van een muziekzaak was, misschien dat hij daar door aan de een of andere synth gekomen is.

@smackos: was je ook al eens in het synthorama in Zwitserland?
lijkt een beetje op het SMEM, dat is een gast die een villa vol met synths heeft die allemaal aan staan en mogen bespeeld worden. hij heeft ook wel een mooie collectie met eigenlijk alle denkbare grote synths en nog een hand vol zeldzaamheden

Nee, dat ken ik niet, welke stad zit dat? Dat klinkt wel bekend synthorama is dat niet ook zo een internet site over synths

Ik zag vorige week die Han Solo film in het vliegtuig en ja daar stond die SMEM stichter - in een van de latere scenes is hij de barkeeper van dat space station waar ze die benzine gaan maken. Iets grotere rol dan slechts bezoeker dus :D
 
De EX-1 is een opvolger van de GX-1. Beiden zijn analoge polysynths-annex-orgels, maar de EX1 focust meer op presets waar de GX-1 meer synthese aan de gebruiker overlaat.

Je had ook nog FX-1, die is voor FM synthese wat GX-1 voor analoge polysynths was.
 
Hebben ze geen uitleenservice, zoals dat ook met schilderijen is ??? 8)

(alleen al om die SMEM vinyl LP in handen te krijgen ;) )

Ja, das leuk. Maar kickstarter ondersteunt paypal & ideal niet, dus als je geen creditkaart hebt, kan je er niets mee. :frons:
 
Ja dat is echt vaag dat Kickstarter geen PayPal of in ieder geval een normale Bank transfer doet, als ze dat hadden konden ze misschien wel het dubbele binnen halen, zeker in Europa waar veel mensen geen credit card hebben. Daar slaat kickstarter hun eigen ruiten ook een beetje in want die verdienen natuurlijk ook een paar % met iedere kickstarter die het haalt. Zal wel iets financieels legaals zijn ofzo? Ik kan natuurlijk altijd een plaatje voor je weg smokkelen tzt ;)
 
Paypal niet accepteren kan ik nog wel begrijpen, met hun nogal ruime "money back"-garanties waar ook vaak flink mee gefraudeerd wordt door sommige lieden (geld overmaken met Paypal, wachten totdat object is verstuurd en ontvangen, vervolgens claimen dat het niet in orde is nadat er een valse handtekening is gezet en hun geld terug krijgen). Zeker in combinatie met dat nogal wat Kickstarter projecten eindigen met een niet afgeleverd product c.q. mensen die bijdragen in hun eigen zak stoppen (zie sommige high profile Kickstarter projecten voor retro-computers...gaat soms om duizenden Euros per persoon).
 
Zou het ook niet met praktische overwegingen te maken hebben? Dat het bv alleen met credit card mogelijk is om te machten om op een flexibele datum af te kunnen schrijven?
 
Ja, maar Indiegogo doet het ook zonder. Je kunt in de EU twee dingen doen: Of een automatische incasso instellen na afloop kickstarter, of de boel terugstorten. Dat laatste kost je als bedrijf misschien een paart dubbeltjes afhankelijk van welk betaalpakket je hebt, so what. Indien je gewoon een rekening stuurt, of met iDeal laat betalen dan is het zelfs goedkoper dan met een creditcard werken. Enige is dat creditcard waarschijnlijk geen kosten in rekening brengt als spulletje niet doorgaat.
 
Ik heb wat video footage gevonden van de SMEM van een of ander orgel kanaal, ons aller Klaus transporteer de Galaxis naar Fribourg en laat dan het SMEM zien (op 6.30 minuten zoiets) aan een echt typische Zuider Duitser met authentiek DERRICK Harry kapsel - laat goed zien hoe groot de collectie van het SMEM is!

 
Ik kan natuurlijk altijd een plaatje voor je weg smokkelen tzt ;)

Lijkt me leuk. :dj:

Ik heb wat video footage gevonden van de SMEM van een of ander orgel kanaal, ons aller Klaus transporteer de Galaxis naar Fribourg en laat dan het SMEM zien (op 6.30 minuten zoiets) aan een echt typische Zuider Duitser met authentiek DERRICK Harry kapsel - laat goed zien hoe groot de collectie van het SMEM is!

Ja, erg cool. Zegt ie ook ergens "Harry, hol schon mal den Synth" ??? :P
 
Back
Top