DSI stopt, Sequential gaat door.

Op de eigen website maakt DSI bekend met die naam te stoppen
en voortaan verder te gaan onder de Sequential vlag:

De eerste prophet 5 kwam 40 jaar geleden op de markt en de tijd
is blijkbaar rijp om die oude naam weer te omarmen.
Het 2e bericht is aangevuld met een paar foto's van het originele 70's prophet-team anno 2018
en oa 'huisvrienden' Tom Oberheim met Roger Linn.

New-Sequential-Crew2.jpg


https://www.sequential.com/2018/08/dsi-now-sequential/

https://www.sequential.com/2018/08/s...h-anniversary/
 
Last edited by a moderator:
Stoere actie. Hopelijk brengt ie de pro one opnieuw uit zonder verdere tierelantijntjes.
 
Mooi toch dat hij zijn Sequential naam terug heeft en gebruikt. Ik vind het wel cool!
Is een icoon in de synth wereld, voorvechter en mede bedenker van MIDI, Prophet 5 is nog steeds een legende!!
Prophet VS en Wavestation komen mede uit zijn gedachten!!

En nu maakt hij ook weer top Synth vind ik, zo'n REV 2 voor minder dan 1400.00 Euro is toch echt wel een mooie Synth voor het geld!!
Kan zo naast Bob Moog en Tom Oberheim staan in de US!!
 
West-Coast-Synth-Think-Tank.jpg

Naast Bob Moog staan wordt wat lastig gezien zijn huidige conditie, maar hier staat Dave in elk geval naast Tom Oberheim en Roger Linn.
 
Ik had niet anders verwacht. Dave Smith Instruments is alleen maar gekozen omdat Dave Smith zijn recht op Sequential nog niet terug had. Er zijn weinig merken die me zo bekoren als die van Dave Smith. Misschien alleen het te vroeg opgeheven Ensoniq.
 
zo,n kop met haar had ik in de jaren 80 ook ;-) zou ik nu nog willen maar daar sttekt moeder natur een stokje voor....

Waarom eigenlijk niet Sequential Circuits ???? vind ik eigenlijk fraaier.

ben wel blij met mijn Pro2 en REV2, hoewel ik de filters wel wat braaf vind.
 
Schijnbaar gebruikte Dave de verkorte versie "Sequential" zonder het "Circuits" al een hele tijd voordat het ten onder ging.
 
Je vergeet die andere legende, Dave Rossum!

Is dat die man naast(vr de kijker rechts van) Dave smith?
En wie is die andere legende ik herken hun gezichten maar kom niet meer op hun namen:beard:


Iemand hier die dit weet?
 
Luminaries attending the Prophet-5 40th Anniversary party. From left to right: Tom Oberheim, Roger Linn, Dave Smith, Dave Rossum, and John Chowning.
 
Back
Top