Arturia Beatstep Pro - 4 apart te programmeren CV outputs ?

clintrubber

Ouwe rot
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.061
Locatie
N Brabant
Begrijp ik de onderstaande specificaties correct, dat je tot VIER onafhankelijke CV-uitgangen kan programmeren?

Zoals het geven van elke CV-uitgang (Pitch 1, Velocity 1, Pitch 2, Velocity 2)
een bepaalde eigen golfvorm (opgebouwd uit vele opeenvolgende stappen), zeg voor gebruik als 4 verschillende LFO-signalen.
We hebben het hier dus over 'alternatief gebruik'/'misbruik' t.o.v. de oorspronkelijk bedoelde bestemmingen van de CV-signalen, maar Volten zijn Volten,...

Ik realiseer me dat enige filtering/smoothing van die stapsgewijs opgebouwde signalen nodig zal zijn, maar da's makkelijk te doen.

What are the CV & Gate specifications ?

Pitch CV Out range: 0 to 10V.

The Beatstep Pro can't deliver negative pitch voltages.

Gate Outputs: 12V.

If your destination device requires 5V, it will work and won't damage it.
But in long term, we advise to use attenuators to avoid any risk of premature wear.

Velocity: 0 to 10V

Please note that the velocity output voltage can be attenuated from the MCC

Dank!
 
Dat klopt op zich wel. Als je alle steps gewoon aanzet en op play drukt dan heb je een continue stroom van voltages op die uitgangen. Je kan zelfs per track (van een duo) nog random aanzetten. In de praktijk is het wel handig om offset/attenuator modules er tussen te zetten voor optimale controle. En het inregelen van de velo gaat prima i.v.m. de vermelde numerieke waarde op het display, maarrrr met de noten kan je beter een ref tabelletje maken. C0 =0V en C6=10V is nog wel te doen maar een gewenste waarde daartussen ff snel inregelen werkt niet echt lekker. En de max snelheid is 300BPM 1/32 noot.
Als je er 1 heb staan gewoon ff proberen. Als je hem speciaal hiervoor wil kopen zal ik het niet doen.
 
Dank je voor de informatieve respons, nice!

Aha, die Pitch-CV's gaan dan natuurlijk altijd via nootnummers,
ja dan tabelletje wel handig.

Of biedt die MCC-software wellicht een handige manier ?
(feature-request: met de muis de sequence-shapes tekenen...)

Je triggert me om ook nog even goed naar de getallen te kijken voor dit doel.

* Verticaal Pitch-CV over zes octaven, da's dan 73 mogelijke verschillende waarden. OK...

* Verticaal Velocity-CV 127 mogelijke verschillende waarden. OK.

* Horizontaal, met die max snelheid van 300BPM 1/32 noot die je noemde,
even puzzelen, da's dan (32/4)*(300/60) = 40 stappen per seconde als ik het goed heb ?
Stel een sinus op basis van 8 stappen (beetje mager, maar OK), dan is de max-LFO speed 5 Hz... OK

Als je er 1 heb staan gewoon ff proberen. Als je hem speciaal hiervoor wil kopen zal ik het niet doen.

Check, bedankt voor de tip. Dat 'CV-misbruik' niet het enige of het hoofddoel,
maar als het enigszins zinnig kan zou 't me over de streep trekken om het ding gewoon te bestellen.

Groet!
 
Back
Top