Boss RE20 of VST Emulatie of helemaal niet

mcdjan007

lid zonder grenzen
Lid sinds
24 juni 2008
Berichten
957
Locatie
Is een beetje krap aan het worden
leden, eens een post op het vernieuwde forum.
Ik kan het niet laten maar blijf toch op 1 of andere manier fan van de Roland space echo sound. Nu jeukt mijn gas al weer een tijdje en dacht eraan zo'n Boss RE-20 pedaal te kopen.
Zijn er gebruikers die zeggen echt niet doen, voor de kwaliteit lekker een UAD plugin of de Audiothing Outerspace gebruiken (die laatste heb ik al).
Wat mij opvalt is dat dit pedaal al sinds 2007 op de markt is en de technologie en processors toch wel een stuk verbeterd zijn in de laatste 11 jaar. Natuurlijk kan ik het ook zo bekijken dat de emulatie gewoon al goed is waardoor er geen MK2 op de markt komt.
Heb via YT al heel wat andere pedaaltjes en eurorack modules zitten kijken in deze prijsklasse en iets hoger maar wordt daar toch niet warm van. Mis ik iets of is dit gewoon HET pedaal voor spacey dub sounds. De Strymon el Capistan vindt ik wat te clean ofzo. Ik wil hem puur gebruiken voor dub stabs, chords en ambient.
Kom maar op met die input
 
Eentje die beslist niet clean is T-Rex Replicator.
Kost wat maar heeft wel die analoge vintage sound vind ik.
Een stuk goedkoper maar wel een goede sound wat mij betreft de Wampler tape echo
 
dat ding klinkt niet...
 
Ik vind de RE-20 erg lekker klinken met synths, alleen gaat ie wel heel erg lelijk clippen als je de inputlevels niet voortdurend in de gaten houdt.
De sound is naar mijn mening veel "echter" dan die van de El Capistan.
 
Ik heb de RE-20 gehad. Best goede emulatie. Ik gebruik nu zelf de RE-201 van UAD en die klinkt erg lekker. Als je al een UAD kaart/interface hebt is dat zeker een aanrader.
 
En anders wil ik je mijn RE-20 wel verkopen. Bijna nooit gebruikt. Was heel tevreden van het geluid maar werk toch liever in de box.
 
Ik heb mijn RE-20 ingewisseld voor de Strymon. Je moet weten dat de Strymon een aantal extra (hidden) settings heeft om het karakter (tape age, bias, flutter, low cut, high cut...) te bepalen. Ook heeft die net zoals de RE-20 een spring emulation aan boord die naar mijn mening veel leuker klinkt.
 
Beetje late to the party, maar ik kreeg nog een tip van een bevriende gitarist. Hij gebruikt een Nux Tape Core Deluxe om een space echo mee te simuleren. Hij heeft ook een Timeline maar gebruikt de Nux zodat hij die Timeline voor andere delay doeleinden kan gebruiken dan het tape algoritme. Hij is er erg over te spreken en andere reviews zijn ook erg lovend. Ik heb er ook maar eens 1 besteld, ben benieuwd, ga 'm direct aan mijn TTSH hangen. Bij Bax is die erg goedkoop (56 euro nu), maar wel een wat langere levertijd. Maar voor dat geld misschien de moeite om eens te proberen. Is stereo uit en volgens mij kun je de Exp ingang gebruiken voor kloksignaal, dus leuk om aan een modular te hangen.
 
Heb sinds gisteren die Nux Tape Core Deluxe binnen, lekker pedaaltje hoor! Even lopen freaken met m’n ARP2600 clone, klinkt bijzonder fijn. Hij kan veel meer over z’n nek gaan dan m’n Timeline. Ik denk dat ik ‘m beter vind dan de dTape modus van de Timeline als tapedelaysimulator. Voor het geld iig een geweldig ding! Clocken zit er denk ik niet in; de exp ingang is voor een expressie pedaal, geen tap tempo ingang.
 
De Outer Space plugin van Audiothing is geweldig, heeft gewoon de Space echo klank- al zal het nooit 100% zoals de originele hardware klinken
(en bovendien klinken ze ook allemaal net iets anders). Ik ben er zeer tevreden mee, prachtige plugin!
 
Heb sinds gisteren die Nux Tape Core Clocken zit er denk ik niet in; de exp ingang is voor een expressie pedaal, geen tap tempo ingang.

Mezelf voor onder de boom toch maar wat hardware Cadeau gedaan en ook die NUX uitgepakt. Wtf! Voor nog geen 6 tientjes geen troep, klinkt echt lekker en via de update is er een soort auto tap tempo naast de tap tempo die je met de voetswitch kan doen. Kan ook prima modular levels aan. Goeie
 
Back
Top