CTRLR in Cubase werkt niet

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,


Zijn hier mensen die in Cubase (versie 9) een CTRLR panel werkend hebben?
Ik heb al een aantal dingen tevergeefs geprobeerd.

Ik vermoed dat er iets niet in orde is met Cubase want dit probleem bestaat ook nog:
https://www.synthforum.nl/forum/synth-software/sequencing/3630245-cubase-9-midi-device-panel-import
En wat me ook is opgevallen is dat de plugin DEXED (VSTi DX7 die ook als editor kan dienen voor een hardware DX7) een vergelijkbaar probleem rapporteert.
Als ik CTRLR stand alone draai werkt alles, draai ik het als plugin in Cubase dan kan ik geen output gereneren naar de hardware synth.
Hetzelfde geldt voor DEXED: standalone kan ik mijn DX7 ermee programmeren, maar als plugin in Cubase niet.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit probleem herkennen en hebben opgelost.
Of mensen die dit probleem herkennen en misschien weten of Cubase/Steinberg hieraan aan het werken is.
Ik heb niets kunnen vinden over mogelijke oplossingen geleverd door Steinberg in future updates.
 
Recent heeft steinberg heel veel vst2 code ingetrokken (alleen bepaalde versie mag nog included worden).
Hierdoor zijn een hoop projecten (oa Ctrlr) hun werkende vst2 builds kwijt geraakt.

Misschien is dit mede-oorzaak geweest?
 
Dat zou inderdaad kunnen, maar ik denk toch dat het iets anders is. Want het probleem wat speelt lijkt hetzelfde te zijn als met de zogenaamde Midi Device Panels speelt. Ctrlr draait als VSTi maar die Midi Device Panels niet. Bij beiden is het niet mogelijk midi data te genereren die Cubase of de hardware synthesizers bereikt.
 
Ik haal deze nog eens even omhoog. Ik heb een jd-990 die met een ctrlr panel wil aansturen. Stand alone werkt prima, maar ik wil deze als vst in de daw gebruiken. Maar juist in Cubase 10.5 kom ik niet verder dan dat de jd-990 op note on/off info. Dus ik kan geluid produceren. Daar voor heb ik 2 tracks aangemaakt. 1 voor de vst. De midi uit van dit vst kanaal is de midi in voor het kanaal waar de jd-990 aanhangt.
Alleen op note info wordt gereageerd. Op alle andere midimessages zoals pitchbend, modulation wordt niet op gereageerd.
Als ik op de uitgang van Ctrlr vst een midi monitor zet zie ik alle midi messages incl. Pitchbend, modulation, cc, sysex gewoon worden uitgevoerd. Alleen ze komen niet aan. Want de midi monitor op de midi in naar de jd-990 laat alleen de note messages zien.
Ik heb nog even bij de midifilters gekeken bij de preference settings van Cubase. Maar zowel op voor midi out en midi thru heb ik geen filters gezet. Dus alle midi messages gaan door.
Waarom komen die andere midi messages niet door? Is er ergens een setting die ik over het hoofd zie? Heeft iemand Ctrlr als vst wel werkend in Cubase?
 
Back
Top