Hebben jullie ook wel eens pech bij (poging) tot aankoop?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.688
Locatie
Streek rond Herentals - België
Deze week:

-wil een toestel aankopen dat stuk blijkt, meldt de verkoper dus aankoop wordt uitgesteld / gaat niet door?
-koop een dikke synth online die eenmaal thuis na 20 minuten ermee kapt -dood toetsenbord - terug naar de pro - verkoper ermee... Die net in verlof is...
zo stil ik mijn GAS niet he...
 
Je wil niet weten hoeveel spullen ik 2e hands heb gekocht die achteraf op springen bleken te staan. Sowieso is alles met een accu erin waardeloos 2e hands. Jammer alleen dat verkopers dat niet weten. Daarom verbazen de prijzen voor 2e hands synths mij zo zeer. Echt niet normaal meer.

Neem bijvoorbeeld een Xbox 360. Nooit geweten dat de eerste generatie in 50% v/d gevallen kapot gaat. Microsoft geeft er 3 jaar garantie op en stuurt dan een nieuwe. Geen idee hoe dat in Nederland werkt maar uiteraard vis je 2e hands naast het net want: meer dan 3 jaar oud. Je zult zo'n ding kopen op Marktplaats: goed werkend. En een week later...
 
Jazeker, toen er niet vermeld was dat de bak in een rookruimte had gestaan. Heb hem uiteindelijk in de container geflikkerd toen bleek dat er meer dan alleen de geur aan mankeerde. Kwam ik trouwens pas achter nadat ik hen had opengehaald en grondig gereinigd.

Had de verkoper nog gevraagd of hij hem na de opknapbeurt van mijn kant nog terug wou nemen. "Je mag hem doorverkopen" was het antwoord. Ik scheep liever niemand op met een kappote (as)bak...

Vraag nu wel altijd of het apparaat in een rookvrije ruimte heeft gestaan, lesje geleerd.
 
2dehands.be zou ik beter is moeten verwijderen, maar dingen op martkplaats waren tot dus ver bijna altijd in orde,
ik bied nooit af, ineens de vraagprijs plus verz kosten,, meestal heb ik het betreffende stuk dan, en iedereen tevreden, ipv afbieden

k heb er meestal wel een voorgevoel bij,, ik zie of het de echte fotos zijn, en hoelang de verkoper er al is

zelf dingen verkopen is dan weer iets anders,, daar ben ik gene goeie in,, en dan nog,, om wat euro's te recuperen,,

soit,,het blijft altijd afwachten, ook bijn nieuwe dingen
 
2dehands.be zou ik beter is moeten verwijderen, maar dingen op martkplaats waren tot dus ver bijna altijd in orde,
ik bied nooit af, ineens de vraagprijs plus verz kosten,, meestal heb ik het betreffende stuk dan, en iedereen tevreden, ipv afbieden

k heb er meestal wel een voorgevoel bij,, ik zie of het de echte fotos zijn, en hoelang de verkoper er al is

zelf dingen verkopen is dan weer iets anders,, daar ben ik gene goeie in,, en dan nog,, om wat euro's te recuperen,,

soit,,het blijft altijd afwachten, ook bijn nieuwe dingen

Blijft altijd bij je bod in de buurt.Zie soms dat velen op den duur hun spullen bijna gratis weggeven.Vroeg of laat duikt er iemand op.Als je kunt wachten,wacht dan!
 
Die x360 daar waren veel problemen mee, vooral dat ze krassen maakten op de discs.

Dat met die schijven viel op zich nog wel mee (was meer een hype dan wat anders), het grootste en beruchtste probleem was de Red Ring of Death (RROD). Die ontstond door oververhitting omdat schijnbaar in het eerste ontwerp onvoldoende rekening was gehouden met warmteontwikkeling in het apparaat waardoor bepaalde gesoldeerde verbindingen het konden begeven. Ik heb er zelf 3 versleten in de garantieperiode voordat ik een goede had. Maar die doet het nu nog steeds.

Overigens is de Xbox 360 inmiddels alweer bijna 15 jaar oud, dus als 'ie nu werkt is de kans dat 'ie over een week ineens kapot is wel heel klein. Daarnaast is de waarde van een tweedehands Xbox 360 op dit moment vrijwel nul, op marktplaats krijg je ze voor €50 nog niet eens verkocht.
 
Over het algemeen gaat het altijd goed, ik koop bij voorkeur ook dingen waar nog garantie opzit en meestal haal ik het op dus dan kan ik het eerst nog bekijken.
Ik heb wel pech nu met m'n nieuwe fanless zotac pc met intel i7 erin.
Toen ik 'm kreeg meteen m'n audiointerface aangesloten en na een week of drie kwam ik omdat ik 'm een keer m'n interface afgekoppeld had er achter dat de geluidchip niet werkte.
Was ook niets van te zien want in apparaatbeheer stond dat alles correct werkte.
Opgestuurd en omdat ik een week later dan de eerste twee weken het meldde kwam ik niet in aanmerking voor een nieuwe maar ging ie naar the UK voor reparatie, zou max 4 a 6 weken duren.
Na 6 weken nog niets gehoord, SI computers heeft kontakt gezocht maar Zotac gaf niet aan wanneer de pc weer terug zou zijn.
SI computers stuurde me afgelopen woensdag dan maar een nieuw exemplaar en ook die bleek niet goed; zo nu en dan op het moment dat de pc aan het werk ging hoorde je af en toe zacht gepiep.
Gebeld en weer terug gestuurd en verteld dat ik nu wel klaar was met Zotac.
Hebben we een deal gemaakt dat ik nu een NUC pc van ze krijg en die konden ze stil maken door het moederbord in een Akasa fanless behuizing te bouwen.
Ik ben hiermee door gegaan omdat ik ook zo'n mini 1 TB ssd tje en 16 gb Sdram erbij had gekocht, had ik die uitgave niet gedaan dan had ik nu liever een normale pc zelf gebouwd,maar dan heb ik deze spullen weer over.
Ik ging voor een mini pc omdat het weinig ruimte inneemt maar achteraf wel een behoorlijk gedoe ervan, ik hoop dat ik over een week of twee nu wel iets heb wat goed werkt.
Dit is wel de laatste keer, in ieder geval, als ik over wat jaren weer aan iets nieuws toe ben dan bouw ik zelf wel weer een big tower.
 
tja had met mijn motu interface veel problemen maar bleek aan mijn mainboard te liggen. Laats een Ensoniq Mirage gekocht maar kwam geen geluid uit. Zo gefixed met het solderen van de volume fader.
 
Dat met die schijven viel op zich nog wel mee (was meer een hype dan wat anders),

Misschien, maar het speelde wel hoor. Weet niet meer welk programma er toen aandacht aan besteedde (kassa/radar iod). Maar later ook Watchdog (bbc). Toen deed microsoft net alsof ze van niets wisten, terwijl ze hier in nl het probleem wel kenden. Heb toen ook maar Watchdog ingelicht, met het linkje van 'ons' probleem en de oplossing.
 
Misschien, maar het speelde wel hoor. Weet niet meer welk programma er toen aandacht aan besteedde (kassa/radar iod). Maar later ook Watchdog (bbc). Toen deed microsoft net alsof ze van niets wisten, terwijl ze hier in nl het probleem wel kenden. Heb toen ook maar Watchdog ingelicht, met het linkje van 'ons' probleem en de oplossing.

Ja, dat klopt. Het was inderdaad bij kassa geloof ik, volgens mij had het te maken met een relatief kleine partij waar ze vergeten waren de disclades te voorzien van anti-kras strips ofzo. MS heeft toen inderdaad, net als met de RRoD, veel te lang volgehouden dat er niets aan de hand was.
 
- Tijdje geleden hier een synth gekocht. Bij aankomst werkte hij niet meer. Maar laten maken, met toestemming v/d verkoper. Daarna, verkoper pleite, niet meer te vinden hier op de site (ivm compensatie). Dubbele pech dus.

- Synth (nieuw) gekocht in FR, ex-kickstarter. Bij aankomst werkt hij niet. Display lichtte alleen kort op. Bleek dat de voeding in no-time erg heet werd.
Andere voeding gekocht. Werkten er 2 knoppen niet goed. Teruggestuurd voor rep. Bleek dat er een connector niet goed zat. Tja, sommige leren het ook nooit, om voordat je iets wegstuurt, alles even te controleren of alles werkt.
 
Het was inderdaad bij kassa geloof ik, volgens mij had het te maken met een relatief kleine partij waar ze vergeten waren de disclades te voorzien van anti-kras strips ofzo.

De drive was niet gedempt of zo, waardoor ze teveel heen en weer gingen en krassen veroorzaakten.
 
-wil een toestel aankopen dat stuk blijkt, meldt de verkoper dus aankoop wordt uitgesteld / gaat niet door?
Deze exacte reden heb ik ook een keer gehoord nadat ik een Hammond op eBay Duitsland had "gewonnen", ik meen in Keulen. Ik ontdekte al snel dat hij nu werd aangeboden op eBay Frankrijk, in Mulhouse. De eerste verkoper had hem stiekem doorverkocht aan de nummer 2 bieder - die hem nu te koop aanbood. Poehhh wat een stress en energie heeft me dat toen gekost.
 
Laatst gewijzigd:
Die ontstond door oververhitting omdat schijnbaar in het eerste ontwerp onvoldoende rekening was gehouden met warmteontwikkeling in het apparaat waardoor bepaalde gesoldeerde verbindingen het konden begeven.
Ja, klopt. Volgens mij had het ook te maken met de plotselinge overgang naar loodvrij solderen toen. Meer apparaten hadden in die tijd problemen met chips die door uitzetten en krimpen bij opwarmen zichzelf loswrikten van de printplaat.

Qua 2ehands kopen/verkopen heb ik eigenlijk vooral positieve ervaringen. Soms zegt er wel eens een verkoper af, geen probleem, dan breng ik mn geld wel ergens anders heen :-) Ik doe eigenlijk ook vooral 'live' zaken. Ik wil een apparaat even zien/horen/ruiken voor ik geld overhandig. Ik heb wel eens spullen gekocht die bij nader inzien totaal onbruikbaar waren, maar gemiddeld gezien is 2e hands kopen/verkopen een goeie manier voor me om voor heel weinig geld met veel verschillende gear te kunnen spelen.
 
Even nog een update (was het vergeten) over de NUC die fanless werd gemaakt.
Ik kreeg na een kleine week de NUC in een stevige aluminium behuizing (Akasa Plato X8) en ik moet zeggen: die behuizing is van een hele mooie kwaliteit echt top!
Wat niet zo top was is dat als die metalen behuizing er omheen zit er geen wifi verbinding meer is en helaas zit ik op de eerste verdieping en niet in de huiskamer dus ben ik afhankelijk van wifi.
Even het internet afgespeurd en ik kwam op een diy site een verhaal tegen waar bleek dat ik niet de enigste was en dat het merk Akasa zo'n behuizing niet standaard met antennes levert terwijl er wel gaten in de behuizing zitten dus je kan ze er zo inzetten, toch wel een minpunt van het merk.
Even overlegd met SI computers en die wilden als ik bij hun de antennes met verloopkabels zou afnemen het er gratis voor me inzetten maar ik was al zo'n tijd m'n pc kwijt dus ik ging maar zelf aan de gang.
Gezocht op antennes en verloopkabels en besteld en een dag later aangesloten en nu eindelijk doet alles het perfekt.
Wel nog even peuteren met de aansluiting; ik had een SMA naar MHF4 antennekabel en wat is zo'n MHF4 aansluiting op de wifikaart klein zeg, niet normaal, ik moest met een pincet de oude aansluitingen verwijderen anders gaat het niet.
Toch wel een heel gedoe zo bij elkaar; als ik weer 'ns wat nieuws neem dan wordt het weer een gewone big tower met stille ventilatoren zoals ik tot nu toe altijd had gedaan en wat mini pc betreft: dat blijft beperkt voor bij de tv zo als ik nu ook eentje heb in de huiskamer.
 
Ooit na lang zoeken een roze PM2 (zoiets dus :-) : https://www.bladehq.com/item--Spyder...fe-Pink--51528) gevonden en gekocht op Amazon.de. Twee minuten nadat de postbode het pakje hier in SE had afgeleverd bleek dat de doos leeg was. Het Spyderco doosje en de documentatie was er nog, de PM2 niet meer. Ergens in de supply chain was het pakketje vakkundig opengemaakt, geledigd en weer gesloten. Ik heb de situatie uitgelegd aan de verkoper en foto's meegestuurd. Hij heeft me zonder morren het gehele bedrag terugbetaald. Het was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde zei hij. Lijm kan met een föhn zacht gemaakt worden en zo kan een pakketje zonder beschadiging geopend worden.
 
Back
Top