[NI] Kontakt is vet; hoe zijn de presets?

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met de 'uitgebreide' evaluatieversie van Kontakt en ik ben erg onder de indruk. De interface, het geluid, de mogelijkheden....alles is super. Ik ga 'm dus ook maar echt aanschaffen.
Weet alleen iemand hoe de meegeleverde 6 CD's klinken met presets? Volgens mij zijn het allemaal gitaren en piano'...zijn ze een beetje goed of is het crap?
 
Ja, toch een beetje raar dat ze zo'n futuristische sampler ontwikkelen en dan voornamelijk acoustische instrumenten samples meeleveren. Die kun je met een S2000 volgens mij ook wel afspelen.
Maar ja, de enige sampler die ik gebruik is Battery dus wat weet ik er nou van? :)
 
Wat is kut vind aan kontakt is het toewijzen van de samples aan de toetsen. Dit schiet niet op vind ik... maar dit is ook het enige nadeel. Verder is het een supersoftesampler...
 
Huuhh?!?! DAt is juist rete makkelijk. Gewoon sleur en pleur.
Pak een sample uit de browser en trek 'm op de mapping editor. Even het boxje goed scalen: Klaar!
 
Dat sleur en pleur kon ik dus niet vinden, ik zat alles handmatig in te kloppen... grrom.. ff loeren vanavond.

(kijk meteen voor herr olaf ;) )
 
Links onderaan staan je samples in dat browser window.
Sleep 1 sample naar je rack. Daar wordt een instrument aangemaakt.

Ga naar de mapping editor en dubbeklik er op.

Alle samples die je nu direct op je mapping edit sleep krijgen hun eigen zone. Heel simpel.8)
 
nouuu ik vindt kontakt dus zwaar stoer voornamelijk de time en tone funktie lekker met de format knop spelen. wat hij heel goed kan is transponeren en strachen beetje wat de emu en kurzweil samplers ook vrij goeg kunnen
maar ik draai exs24 er wel gewoon naast voor de "gewone" samples. vindt ik toch makkelijker
 
nix leukers dan in tone mode de tuning door een gesyncede envelope te laten moduleren ;)
 
Back
Top