Mixer automatiseren in Reason

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
Ben bezig met een track en wil de faders, knoppen van Reason automatiseren, middels de sequencer bar, op m'n RM1X zal dat wel onmogelijk zijn.

Nu kan wel het device "mixer" aan een sequencer track toevoegen, maar er wordt geen data opgenomen. Helaas voorziet Operation Manual noch Getting Started manual in uitleg over het automatiseren van de mixer.

Heeft iemand er ervaring mee / succes mee?

Greetz,

Yawgmoth
 
je kan toch als je op record drukt met de schuifen spelen?
Daarna als je stopt en op play drukt dan gaan die schuifen zoals jij hebt opgenomen
 
yaw heeft wel een sequencer track. maar volgens mij het probleem dat alles in principe werkt, behalve het live opnemen van controller data om je faders mee te besturen...
 
Heb ff zitte kijken,
je kan gewoon een aparte sequencer track aanmaken voor Mixer 1 (of wat dan ook). Als je daarna op dat blauwe pictogrammetje ("show controller lane") klikt en daarna op die lijst er naast ("controllers") kan je kijken naar de automatisering van alles.

Als je gewoon het balletje voor de sequencer track van je mixer zet kun je naar mijn mening gewoon alles opnemen. Moet lukken. Is trouwens wel een heel gedoe als je alles via een midi-controller wilt doen.
 
werkt allemaal gewoon goed hoor...staat ook netjes in de manuals beschreven..je moet eerst je midi input devices goed zetten bij midi en midi advanced in de preferences..vervolgens moet je midi control enablen, en dan een midi controller (met learn werkt het handigste) toekennen aan je knopjes of schuifjes...ik gebruik hier de RM1x ook vaak voor...works like a charm...

zoals al gezegd is: sequencer track voor je mixer aanmaken, de midi icon in die sequencer track activeren zodat ie ook daadwerkelijk opneemt wat je doet, en op record rammen...voila..

Olaf
 
Back
Top