de mad reason professor!

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
tip om die fijne mad professor dub delays in reason te maken:

connect een delay aan je aux send van de mixer, maar verbind de returns naar een apart mixer kanaal (14 ofzo)..zet de feedback op 0 in je delay module, de aux send van je kanaal wat je wilt "dubdelayen" hard genoeg, en ook de aux send op kanaal 14 (in dit voorbeeld)...connect een midi controller (bv je modulatiewiel) aan fader 14 (met de muis kan je dit effect niet snel genoeg beheersen zodat je te extreme shit krijgt) en gebruik fader14 om je dubdelays te controleren...harder voor meer feedback, zachter om het weg te laten faden...REWIND SELECTA! TA! TA! TA! TAAAAAAAAAAAAA!

voor meer gefreak knal fijne effect modules zoals filters, phasers, EQ's, compressors etc. tussen je effect-loop zodat het geluid bij elke loop brakker wordt..

Olaf
 
Cool! Goede tip!

Misschien zou een .rns file hier handig zijn om het real time te bekijken? Kunnen we nog van leren ... door het te bekijken!?

Eric
 
mad dub....dan moet je de delay-tijd met een LFO moduleren...ik weet niet of t gaat met reason...maar lijkt me vet
 
ja je kan in reason alles via CV/gate connecties met elkaar moduleren....de LFO's zijn in reason 2 ook aan tempo te syncen

Olaf
 
ik denk dat ik het is echt ga proberen met echte fx
me re-201 of zo, wel ff zoeken wanneer ie strak loopt

thanx voor de tip

greets dennis 8)
 
Back
Top