[Reaktor] tijdseenheden envelopes

MrShaggy

Nieuwkomer
Lid sinds
5 juni 2002
Berichten
12
ik wil graag een envelope maken die afhankelijk van het tempo attacks/decays geeft (wil hem dus in kunnen stellen op 16en,8en, 4en etc..)

het probleem is dat de ingangen van de envelopes bij mijn weten geen tijdseenheden hebben, en das toch wel nodig als ik dit wil maken

zie ik iets over het hoofd?
 
Ik zou zeggen dat je een multiplier moet plaatsen tussen de verschillende knobs voor de envelope en de feitelijke envelope, waardoor je bijvoorbeeld de tijd kunt vermenigvuldigen met 0.5, 1, 1.5 of 2. Maar dan moeten die waardes wel lineair zijn, anders heb je nog een probleem.

Dus niet dat je bij 10 een attack van 1ms hebt, en bij 20 een attack van 3ms of zoiets dergelijks.

Ff theoretisch, niet getest dus.
 
inderdaad, en het zou zelfs kunnen als die eenheden logaritmisch waren, genoeg mogelijkheden in reaktor voor dat soort berekeningen, maar het rare is dat ik niet weet wat er in
moet...

bij die ingan staat: typical range 0-60, en dan kan-ie van vrij kort tot vrij lang, maar die eenheden lijken niet ergens voor te staan helaas
 
Tjsa, dan zou je het met de hand moeten meten haast. Kijken of 60 het dubbele is van 30.

Maar kun je niet op de forums van NI komen dan? Lijkt me de beste plaats voor een antwoord.
 
volgens mij zijn die forums van ni alleen toegankelijk voor mensen die reaktor gekocht hebben....en ik...ehm...ben nog met de demo bezig :)
 
Back
Top