Pjotr G - Ho ret sak her --->TECHNO! STAMP!

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
zooooo

Roland MC-307 en ESI4000 turbo, gemixt op een tapco 100M (dit keer zelfs de interne galm-veer gebruikt!). Een hoge e-snaar van de electrische gitaar door een ringmodulator geeft nog een lekker bruut geluidje!
Als je speakers hard kunnen zet ze dan hard.....en haal je heggeschaar maar vast uit de kast....want dit is SNOEIE

Eindelijk...stamp techno zoals Pjotrke t ooit voor zich zag

ga naar de DSF DB of volg deze link:

http://Twin-x.com/fileboard/upload/Pjotr_G_-_ho_re_sak_her.mp3

Laat ff weten wat je ervan vindt! tnx en groeten PJ

[edit] de opname is vrij slecht...maar omdat t toch ranzige song is heb ik er maar niks aan gedaan...[edit]
 
Laatst gewijzigd:
hmm gaaf!!! ik begin (ik heb nu een paar nummertjes van je gehoord) steeds nieuwsgieriger te worden naar die mc 307.
haal je daar nou al die drum geluiden uit?

ik vindt het iig zwaar stoer klinken!!
 
ben nu aant luisteren....

goeie beat in iedergeval, het valt mij op dat jouw drums in je songs bijna altijd goed zijn...


de strings kunnen misschien wel een beetje overtuigender...

hey, die lead-sound vind ik wel passend...

hmmm, ook zeker niet slecht... zou wel kunnen gespeeld worden in den High Street denk ik... heheh


Greetz
 
mc-307 doet veel van mijn drums ja....de kick komt uit mijn sampler, en nog 1 bepaald hi-hatje komt uit de sampler. Verder nog die ring mod-leadjes ook nog sampler, en de rest is 307. T is trouwens niet 1 drumkit op de 307 die ik heb gebruikt, 1 drumkit, en verder nog een rimshot kit en nog een clapkit (= 3 midi kanalen dus)...ff denken...zo was t toch
 
He goed man!

Voor 'n ambiente sjaak als mij ff wennen, maar was ook eens met hardcore bezig (misschien net ff anders) en een harde beuk lukt me nog wel. Maar dan?
Dan maar rare geluidjes? Toch eens wat sid stuff uitknutselen.

Maar dit nummer heeft een lekkere groove. En lekkere afwisseling. Mix is OK dus gewoon uitbrengen die hap. :)
 
PjotrG kicks ass :dj:

Super lekkere track dit, man 8) Die drive die erin zit is echt SUPER :okdan:

Een werkelijk fantastische techno track :W
 
Jahoor!!

Vooral die lead is origineel, met die lange noot op de 4e maat!!*D

maarruh.. Ho Ret Sak Her...?? ik heb hier op "Retpocileh-achtige" wijze iets van proberen te snappen, maar kom er niet uit... :bekdicht: ..Leg Uit Pjotr.
 
Laatst gewijzigd:
lekkere beats, absoluut.. alleen die string zit ernaast ofzo.. vind ik er niet bijpassen, in zulke tracks horen zowieso geen strings vind ik.. dan haal de de 'drive' eruit... zie je het voor je? nu staan ze allemaal stil.. ' was da nou? ' :P

daarna komt ie er weer lekker in.. ik begin steeds meer fan van je te worden. :)
 
de titel slaat op het lokale woordje "horetsakker!", wat an sich al nergens op slaat.

En die strings....ja...als je staat te beuken moet je toch ook ff kunnen stilstaan om op adem te komen? handjes in de lucht en "yioaaaaaa!" roepen en fluiten enzo ;)
 
Re: Pjotr G - Ho ret sak her --->TECHNO! STAMP!

Origineel geplaatst door Pjotr G
Laat ff weten wat je ervan vindt! tnx en groeten PJ

Geinige track.
De geshuffelde beat doet mij een beetje denken aan de Chicago techno (Robert Armani, DJ Rush etc.)

Wat ik wel vind is dat die strings eruit moeten.
De halen bijna de hele track onderuit en maken er bijna zo'n trance nummer (ieeeek!) van.

Wat je ook moet gaan (durven) doen is moduleren.
Cut off, resonance... draaien met die knoppen! 't Is nu nog een beetje een eentonig.

De basis is er. Nu nog die strings er uit en een beetje knoppen draaien.

R.
 
aangezien er alleen nog negatieve dingen over de strings zijn gezegd haal ik die er wel ff uit ;)

hmmm dan misschien die rimshots door een LPF tweaken...stay tuned
 
Ik vind de strings nou niet echt vervelend ofzo... hoe ze erin komen en werken doet het me wat denken aan Underworld!

Vind alleen de strings in combi met de lead niet echt sterk samenwerken. Dat leadje is super lekker hip und neu jah... Had vroeger zo'n computerspelletje waar van die piepjes uit kwamen... pip..pip..piddip..piddip..piddip.pup...peeeeeehp... heeft hier best wel veel van... LOL

Thuis nog eens horen met de stereo op 10!!

Goed werk alweer... kan je ook een keer een slecht nummer maken??

Idee van funxiun met die filters kan deze track echt helemaal tot een topper maken volgens mij... zo vlak voor het einde van een 'bar' langzaam die cutoff naar beneden en dan meteen weer omhoog bij het begin van de nieuwe bar... geeft echt een extra kick denk ik!!!
 
Hele mooie track Pjotr!
Goede geluiden (die bassdrum is echt goed) , lekkere "in your face" sound. (nog speciale copressie en mastering dingen gebruikt?)
Ik vind die strings erin juist erg mooi, dat mis ik juist altijd een beetje in dit soort techno stampers, even dat moment van bezinning en rust. Het is alleen een beetje jammer dat ze een beetje los lijken te staan van de rest van het nummers en alleen als tussenstukje en outtro dienen. Ik bedoel, ze hebben nergens echt relatie met andere geluiden in de track, misschien dat je dan nog een ander melodie element zou moeten toevoegen wat met die strings samenwerkt.
Heb je Moaner: Relentless Legs mix van Underworld wel eens gehoord, daar deed dit nummer me erg aan denken, alleen werkt daar de strings en de andere melodische elementen beter samen met het stampwerk van de rest van de track.
Verder vond ik die 909 ride een beetje hard staan, maar dat wordt mierenneuken.
Het is gewoon een vette track!
 
k....ik ken alleen t origineel van moaner...maar ik weet nog niet wat ik nu moet doen...dus voordat ik iets ga veranderen laat ik m ff rustig liggen. Verder viel er eigenlijk weinig aan te masteren...t superhoog wat extra gegeven. Geen compressie...die bleek de mix finaal kapot te maken, dus dan maar niet he. Dat van die melodie die met die strings samengaan, daar heb je wel gelijk in, dan trek je de string meer mee in t geheel...maar ik wilde eigenlijk afzien van enige vorm van melodie in de dreun-stukken :p
 
De Relentless Legs Mix is eigenlijk gewoon een hele andere track dan moaner, lijkt er geeneens op. Je moet maar eens kijken of je 'm ergens van audiogalaxie of zo kan downloaden als je wil horen wat ik bedoel.
Misschien zou je kunnen denken aan het toevoegen van een bassline in de zelfde toon/melodie als de strings.
 
Dit is alweer een toppie vent. Ik vind t ultra strak dat je met een minimum setup zoveel kan.

Zou je niet eens gaan nadenken over iets uit telaten brengen ofzo? Of is dat niet jouw ding?
 
uhhh jawel dat is wel mijn ding, maar ik moet mijn muziek dan eerst nog eens aan de man brengen! tot dusver geen succes
 
Misschien dat die strings in de break iets eerder kunnen stoppen zodat het niet meteen strings -> beuken is maar dat er nog even iets tussen zit, opkomende percussie ofzo vul zelf maar in.
 
Back
Top