8bit nummertje, live opgenomen

schaapje

beeeeeeeeeeeeeeeeeh !
Lid sinds
4 april 2002
Berichten
404
Locatie
Amsterdam
Hoi lieve mensen,

Ik heb een tijdje geleden een korte live set van mijn thuiskomputer terror toestand project opgenomen, en ik ben er gisteren eindelijk aan toegekomen om deze eens te 'digitaliseren' en een stuk eruit online te zetten.

99% van de geluiden komen uit een commodore64, dus verwacht geen gelikte geluiden !

de link: http://www.knommel.com/ttt/knuvelkes.mp3

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
 
Om ODB maar eens te citeren: "Oh baby, I like it raw!!!!!!!"

p.s. Was dit van Sonic Planet?
 
ja, dit was inderdaad van sonic planet

oh, en alvast mijn excuses aan alle modembezitters dat de file 8.9 Mb groot is...
 
Klootzak!!! Je hebt hetzelfde voor elkaar gekregen als Chuck D en Hazes! Bij 05:01 --> instant kippevel en nog wel op mijn werk!
Chapeau!
 
ja, da's inderdaad een lekker geluidje...
ik heb nog niet vaak iets zo ontzettend tegen mijn trommelvlies aan horen schuren...

en bedankt! <maakt een diepe buiging>
 
haha, die heb ik gister geluisterd.. zat ff te loeren op die epilepsie site van je..

vette track.. echt, coole sounds.. supahdupah !
 
Hoe doe je dat trouwens met die C64?
 
op de makkelijke weg: alles samplen en in de s2000 proppen en vandaaruit loopjes sequencen, en die mbv de mengtafel en effecten live uit de PA op het publiek loslaten.

tegenwoordig gebruik ik de c64 niet veel meer, de meeste geluiden maak ik met emulators, rip ik uit bestaande sids, of haal van een 8bit sample cd af.
 
Errug leuk; "Destroy!!"(ofzo.)

Ik hou wel van dit soort experimenten: Schijt aan CD-Kwaliteit

Wat ik helemaal mooi vind zijn die typische C64 arpeggio-accoorden! blpblpblpblpblpblpbp...

9:32, mooie tijd....ik neem me vaak voor om zo'n lang nummer te maken, maar verder dan 4/5 minuten kom ik zelden...
 
Origineel geplaatst door Oxy-Yan
Wat ik helemaal mooi vind zijn die typische C64 arpeggio-accoorden! blpblpblpblpblpblpbp...
Helemaal mee eens.. Dat is ook wat je zo lekker met een SIDstation kan.. :) Maar dit is erg bijzonder. :)
 
Overgins........ Hier is een stukje SID van ons.. Dit is net op genomen toen we de SID net hadden... en per ongeluk alles gerecord hebben met herrie maken.

Die appregiators zijn zo lekker...

JohnnyBusca met het handje op de SID (via de U20).. verder een Casio VL-tone sampletje en wat meer gebras.. :) CraZ achter een 707 zo te horen in write mode. En een 909tje.. en een 303... en ergens een sherman.

https://www.synthforum.nl/craz/mp3/TonyBlack - SID Session.mp3

Het zou best kunnen dat ik dit al een keertje gepost heb.... Als dat waar is mijn excuses...
 
Origineel geplaatst door schaapje
tegenwoordig gebruik ik de c64 niet veel meer, de meeste geluiden maak ik met emulators, rip ik uit bestaande sids, of haal van een 8bit sample cd af.

Geinig hoor . Ik weet bijna zeker dat ik een sampletje uit 'Commando' hoor. :)

Oh, nu ook één uit impossible mission...

Heb jij die 8bit stylez sample CD? Zo ja, issie een beetje goed?

Als je ons zou willen verblijden met een paar van je samples. :{
 
in het begin hoor je inderdaad een heel klein stukje van de drumloop van commando, knap gespot hoor !

ja, en impossible missiion is niet echt te missen natuurlijk...

ja, ik heb die 8bit stylez sample cd ook ja, en hij is inderdaad zoals de titel al aangeeft. niks meer en niks minder.

ik vindt de drumloops die erop staan op zich ok, maar die gebruik ik eerlijk gezegd niet. de losse drumsamples zijn dan wel weer 100% ok en bruikbaar voor fijne electro, acid en dergelijke. de instrument loopjes zijn vrijwel allemaal onbruikbaar, en de single sounds zijn op zich wel goed, alleen vooral veel van hetzelfde. de voice samples zijn op het goedkope af "one, two, robot, computer, blahblahblah". en als laatste de soundfx, die zijn op zich geweldig en vooral erg authentiek.

op schaapjes sample-cd-meter:
sounds: 8 van de 10
bruikbaarheid: 6 van de 10
originaliteit: 10 van de 10

als iemand interesse heeft kan ik binnenkort wel eens wat samples online pleuren
 
Ik denk dat samples uploaden van die CD niet helemaal legaal is? (Althans als wij ze gaan gebruiken ;))

Maar misschien een paar zelfgemaakte.

En om weer even ontopic te zijn. Ik vind het een tof nummer.
 
Heftig!

Heftig!

Ongelofelijk wat een energie dit nummer draagt! Ik heb vroeger een C64 gehad! I never knew! Wat een geluiden hehehe.
Met name het tweede gedeelte van het nummer was gewoon geweldig! Prachtig!

Eric
 
Lekkere track.

Ben ook met de Sinclair,C64 etc opgegroeid dus altijd wel naar dat soort muziekjes geluisterd. En toen waren er al zat gave dingen tussen. Maar als je het nu nog gebruikt dan kan het ook nog makkelijk omdat het geluid gewoon een lading krijgt door de componist. Wat hier dus ook uitstekend gedaan word. Wel met een beter mixage dan een paar meukboxen aan de zijkanten van je groen-zwarte monitor. :)

Trouwens die sid players en voor amiga/atari heb je toch tegenwoordig ook winamp plugins van. Kun je lekker ouwe meukmuziekjes afspelen en rippen. :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top