Mijn gear/setup - wat veranderen?

@Roel
Wat ben ik daar nu mee als ik nog eens niet op een gitaar kan spelen?

@Zoidsity
Het was natuurlijk dan ook een puur hypothetische vraag.
Ben best tevreden van de RM1x. Is iig beter dan die Roland meug.

@Steven V
Ik woon ondertussen al een tijdje niet meer bij mijn moeder :D
Dat meubel ziet er idd wel mooi uit, maar ik vrees dat het evenveel
kost dan mijn totale studiootje. Alle 19"-ers zitten trouwens
al ge-rack-ed, de rest heeft een flightcase (behalve mijn 01v96).
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
Ik maak: alles wat eruit komt :D maar ik probeer te maken: downbeat, nu-jazz, hiphop
met: MPC4000, A33 MIDI controller, UC33, Reason 2.5, Nuendo 1, Ibanez el gtr, vinyl en twee pc's en wat soundcards en nog wat andere waardeloze troep zoals een mc303 enzo
Voor de volgende aankoop twijfel ik tussen: bass guitar of synth of een zeer uitgebreid pallet aan multisamples. of monitors (hoewel het door de headphones en hifi-speakers ook voorlopig wel gaat)
.. ik blijf twijfelen ..

Voor de muziek te maken die jij omschrijft heb je volgens mij
helemaal geen PC nodig bij de compositie en kan je dit zelfs
best helemaal vermijden. Je hebt enkel een multitracker nodig
en wat plugins voor de mixdown/mastering fase.

Als het nog 2 recente PC's zijn, reserveer er dan 1 om muziek te maken
en de andere om te surfen/gamen etc... Indien niet, zou ik uit beide PCs,
de beste stukken halen en 1 degelijke PC maken en een upgrade plan uitstippelen.

Ik zou beginnen met alle onnodige ballast overboord te gooien:
- de "andere waardeloze troep zoals een mc303 enzo"
- de Reason 2.5 en ev. andere softsynths
- de "pc's en wat soundcards"
en koop hiermee een degelijk low latency geluidskaart
(bvb audiophiles of die nieuwe emu's) ev. zelfs met DSP
(hierdoor wordt je oude PC'tje ook wat ontlast).

Vervolgens zou ik een 19" rompler moduletje kopen (ipv je pallet multi-samples) en
later kan je dan nog altijd die A33 inruilen voor een VA synth met klavier (bvb Ion, G2X).

Vergeet ook niet dat een kleine FX unit (Quad of DPS-V55) al wonderen voor je
bestaande setup kan doen en laat ik nu net toevallig 1 te koop staan hebben ;)
 
Origineel geplaatst door extremo
Met een pentium4 1,4mhz 512mb met een Terratec EWS88MT ,Cubase SX2.0, Reason 2.5 Korg Legacy en een paar free vst's, oxygen8 midikeyboardje, akai mfc42 filterbank, Access Virus B, Emu E5000 Ultra full options, Alesis midiverb3 en een Beringer Eurorack MX2642A doe ik een poging om Drum & Bass te maken.

Aan het einde van deze maand wil ik +/- 1000 Euro uitgeven aan nieuwe gear. Ik zit nog te twijfellen aan een nieuwe pc, een Virus C, MPC2000XL om beats mee te bouwen of toch maar wat anders zoals een Sherman filterbank andere mixer enzv...

Nu je PC zou het nog minstens een jaartje moeten kunnen uitzingen hoor en
die Virus C lijkt me idd niet zo'n goed idee omdat je al een Virus B hebt.
Een Sherman lijkt me ook al niet aangewezen omdat je al filters genoeg hebt.

Ik zou zonder twijfelen voor de MPC gaan (en zou zelfs serieus overwegen om
de MPC1000 te kopen ipv de MPC2000XL. Heeft veel meer (en goedkoper)
geheugen en is makkelijker te integreren in je computer setup (USB & flash ipv SCSI).
En di bugjes halen ze er zo wel uit hoor...
 
Laatst gewijzigd:
hehe.. Reason blijft mooi hier :) (de beste uitvinding van het laatste decennia?)

1 pc is een laptop P3 om te multitracken met een TAscam US428. Andere pc is een p4 voor vsti's met ASIO4ALL en ook voor Maya, Photoshop, webdesign, internet enzo (ook games natuurlijk :D )
 
Origineel geplaatst door ikke
hehe.. Reason blijft mooi hier :) (de beste uitvinding van het laatste decennia?)

Reason is volgens mij alles behalve ideaal om "downbeat, nu-jazz, hiphop" te maken.
Sterker nog het werkt zelfs contraproductief. Je hebt godverdomme een MPC! ;)
 
dat is het nou net! Reason is super productief omdat het zo zo snel en efficient werkt. Je moet wel weten hoe natuurlijk ;)
Als geluidsbron is Reason vet! MPC in combi met Reason en een paar bakken platen = 8~ Reason is 64 part multitimbraal! Dus da zijn.. euh.. hoeveel stemmen?? + oneindig veel effects, mixer, cv en audio splitters/ mergers. Patchmogelijkheden. Geen CPU overlast!! Kortom, :okdan: (je hoeft de sequencer helemaal ni te gebruiken van Reason!)

Om maar ff af te wijken van het onderwerp :P
 
Origineel geplaatst door r.5

@Bass
Voor jou raad ik dringend een nieuw QWERTY-toetsenbordje aan.
Je oude kan blijkbaar alleen nog maar nonsense produceren. :D

[algemene mode]

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat je een bepaalde soort electronische muziek per se moet koppelen aan bepaalde apparatuur/synths...
Als je een beetje creatief bent kun je hardcore maken met een Juno 106 of een zoetsappige ballad met een Virus...

Ik maak trance DUS heb ik een JP8000

Je kunt mensen natuurlijk wel om advies vragen, maar uiteindelijk is het de smaak van het individu waar het om gaat...
Als iemand zegt doe je Sherman weg en koop een Juno WANT je maakt techno dus MOET je die hebben is dat toch suf ???

Ik zou dit ik zou zus ik zou zo...muziek maken zou creatief moeten zijn met een eigen stijl en niet meelopen met de massa want als je acid maakt MOET je een 303 hebben...enz...
 
Origineel geplaatst door Bass
[algemene mode]

Ik vind het gewoon een beetje vreemd dat je een bepaalde soort electronische muziek per se moet koppelen aan bepaalde apparatuur/synths...
Als je een beetje creatief bent kun je hardcore maken met een Juno 106 of een zoetsappige ballad met een Virus...

Ik maak trance DUS heb ik een JP8000

Je kunt mensen natuurlijk wel om advies vragen, maar uiteindelijk is het de smaak van het individu waar het om gaat...
Als iemand zegt doe je Sherman weg en koop een Juno WANT je maakt techno dus MOET je die hebben is dat toch suf ???

Ik zou dit ik zou zus ik zou zo...muziek maken zou creatief moeten zijn met een eigen stijl en niet meelopen met de massa want als je acid maakt MOET je een 303 hebben...enz...

Ik ben het hier wel mee eens moet ik zeggen. Bepaalde gear wordt veel te veel gekoppeld aan muziek genres.
Al ben ik bij sommige genres toch wel weer terughoudend. Een TB303 en acid, tja......het is bijna wel zo.
En een MPC en hiphop zijn ook best wel met elkaar te koppelen. Maar daarna houdt het voor mij toch wel op moet ik zeggen.

Die trend is denk ik ook alleen maar negatief. Mensen die een bepaald muziek genre willen maken gaan dus gewoon allemaal in ieder geval die apparaten kopen.
 
Hmmm, mijn setup verandert nogal vaak.
De combi MPC/A4000/nord modular G2/superbassstation is sowieso vast, en verder kan er van alles gebeuren.

-C-
 
Origineel geplaatst door r.5
@Steven V
Ik woon ondertussen al een tijdje niet meer bij mijn moeder :D
Dat meubel ziet er idd wel mooi uit, maar ik vrees dat het evenveel
kost dan mijn totale studiootje. Alle 19"-ers zitten trouwens
al ge-rack-ed, de rest heeft een flightcase (behalve mijn 01v96).

Prijs van Argosy meubels valt goed mee hoor, is één van de goedkoopste meubelmerken (en ook de mooiste, maar da's persoonlijk).

Dat meubel dat je ziet kost 1750 dollar. Zo'n rollend bijpassend rack kost 300 dollar per stuk.

Maar het kan ook goedkoper:
D15K%20825lg.gif

Kost 1420 dollar. Zet dat om naar euro en je bent nog niet overdreven veel kwijt voor een toch wel prachtig meubel.

Er zijn bovendien ook modellen zonder ruimte voor een 88 note keyboard, mocht je dat mooier vinden.

Kijk hier maar, prijzen staan erbij.
 
Mijn setup: rs7000, mc 505, mg16/6 fx, brakke versterker, hifi speakers.

Muziekstijl: techno, detroit, minimal, ambient

Budget: 1500€

Mijn tracks zijn erg kaal, wat raden jullie me aan?
 
Origineel geplaatst door enlil
Mijn setup: rs7000, mc 505, mg16/6 fx, brakke versterker, hifi speakers.

Muziekstijl: techno, detroit, minimal, ambient

Budget: 1500€

Mijn tracks zijn erg kaal, wat raden jullie me aan?
Waar haal je nu meestal je synthlijnen uit? Anders is een synthesizer misschien een leuk aanvulling, bijv een NL2. En misschien een reverbprocessor oid.
 
Origineel geplaatst door enlil
Mijn setup: rs7000, mc 505, mg16/6 fx, brakke versterker, hifi speakers.

Muziekstijl: techno, detroit, minimal, ambient

Budget: 1500€

Mijn tracks zijn erg kaal, wat raden jullie me aan?


Goede monitorng incl. versterking. Of een Nord Modular, die is altijd fijn!
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Goede monitorng incl. versterking. Of een Nord Modular, die is altijd fijn!

Dat is nou mijn probleem: Eerst monitoring en versterking? of toch zo maar een beetje door prutsen en een lekkere synth erbij?

Wat gaat mij op dit moment de meeste voldoening geven?

Ik erger me dood aan het brakke geluid wat uit mijn speakers komt, maar ook dat ik geen lekker synthlijntje ergens vandaar kan toveren!
 
Gezien je budget: allebei! voor e 500,- heb je een paar leuke actieve monitoren, en voor 1000 euro kun je een prima synth krijgen.
 
Origineel geplaatst door enlil
minimal,
Mijn tracks zijn erg kaal,

..........??.............:confused: ??????


Of anders : beter mixen want je setup is uitgebreid genoeg voor goed klinkende tracks...
 
Op nummer 1 op zeker monitors, anders heb je niet eens een goede referentie!

Ik begrijp even niet waarom je en een rs7000 en een mc505 hebt, werkt dat fijn?

Zoals eerder vermeld, een synth is zeker altijd lekker. Zeker om wat van die lage detroit bassloopjes te maken.
Een synth maakt gewoon vaak een creatief proces los dat ikzelf bij een sampler snel mis.

Betere fx is ook wel een optie als ik het zo mag zeggen.




Origineel geplaatst door enlil
Mijn setup: rs7000, mc 505, mg16/6 fx, brakke versterker, hifi speakers.

Muziekstijl: techno, detroit, minimal, ambient

Budget: 1500€

Mijn tracks zijn erg kaal, wat raden jullie me aan?
 
Origineel geplaatst door Roel
oei ik zie nu pas soundblaster staan! die zou ik vervangen 8o)

Nee hoor, is een stukje nostalgie en komt later in mijn museumpje terecht. :D
Voor de rest ben ik van plan om die MY16-mLAN ooit aan te schaffen.
 
Back
Top